Teinini on hirviö

• Viestiketjun aloittaja kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
kettuuntunut
Mä en enää jaksa... Tänä aamuna hermo kyrvähti lopullisesti vitun hokemiseen, pienempien sisaruksien mollaukskseen ja tönimiseen.
Sanoin teinille että puhelin lähtee nyt pois... Tämä monsteri hyökkäsi mun kimppuun, potki, löi, puri. Puhelin on nyt todellakin pois ja koko vkl kotiarestia.
Vittu mä en jaksa ton kanssa, terrorisoi koko perhettä ja hakkaa pikkuveljeään ja nyt näköjään äitiäänkin.

"daa"
Minkäikänen? Tyttö vai poika?

Jos teini alkaa noin pahasti terrorisoimaan perhettä/muita ihmisiä, niin olisi ehkä hyvä mennä jonnekin sen teinin kanssa jutteleen. Onko koulussa ongelmia? Jos mitkään muut keinot eivät auta, niin viimeinen keino on nuorisokoti tms.

4n teinin äiti
[QUOTE="daa";22000955]Minkäikänen? Tyttö vai poika?

Jos teini alkaa noin pahasti terrorisoimaan perhettä/muita ihmisiä, niin olisi ehkä hyvä mennä jonnekin sen teinin kanssa jutteleen. Onko koulussa ongelmia? Jos mitkään muut keinot eivät auta, niin viimeinen keino on nuorisokoti tms.[/QUOTE]

Vielä kun kerrot, miten tuon teinin saa sinne jutteleen.

"daa"
Alkuperäinen kirjoittaja 4n teinin äiti;22000976:
Vielä kun kerrot, miten tuon teinin saa sinne jutteleen.
Jos teini tosiaaan niin vaikea, ettei sitä saa perheneuvolaan, niin sitten soitto soskuun ja hakevat itse. Ne kyllä saavat sen ylös, ulos ja perheneuvolaan/asianmukaiseen hoitoon.

Jos teini on noin vaikea, perheneuvola ei ehkä riitä..

4n teinin äiti
Tiedän, mistä puhut. Vanhin lapseni on samanlainen terroristi. On lähtenyt puhelin, on huudettu, käsketty etsiä asunto, puhuttu ja ymmärretty, käyty kuraattorilla. Huoh, ei auta kuin aika. Viimeksi muuten kun puhelin lähti, sain oman äitini vihat niskaani. Olen kuulemma kauhea äiti, kun vien lapselta puhelimen. :)

4n teinin äiti
[QUOTE="daa";22000994]Jos teini tosiaaan niin vaikea, ettei sitä saa perheneuvolaan, niin sitten soitto soskuun ja hakevat itse. Ne kyllä saavat sen ylös, ulos ja perheneuvolaan/asianmukaiseen hoitoon.

Jos teini on noin vaikea, perheneuvola ei ehkä riitä..[/QUOTE]

Ei muuten auta tuo soitto soskuun. Kokeiltu on. Soitin saadakseni apua ja lapselle oman asunnon tai jonkinlaisen pesäeron, että tilanne rauhoittuisi. Vastaus oli, että voivat auttaa vain jos kyseessä on selkeä ls-tapaus. Silloin etsivät asunnon, maksavat toimaria ja antavat muita tukitoimia. Kun lapsi kutienkin hoitaa koulun ja on vajaan vuoden päästä täysi-ikäinen, pitää vaan jaksaa.

"daa"
Alkuperäinen kirjoittaja 4n teinin äiti;22001019:
Ei muuten auta tuo soitto soskuun. Kokeiltu on. Soitin saadakseni apua ja lapselle oman asunnon tai jonkinlaisen pesäeron, että tilanne rauhoittuisi. Vastaus oli, että voivat auttaa vain jos kyseessä on selkeä ls-tapaus. Silloin etsivät asunnon, maksavat toimaria ja antavat muita tukitoimia. Kun lapsi kutienkin hoitaa koulun ja on vajaan vuoden päästä täysi-ikäinen, pitää vaan jaksaa.
Jos teihni käyttäytyy väkivaltaisesti perheen muita jäseniä kohtaan, on se aina ls-tapaus.

"muumuu"
Riippuu myös teinin iästä ja kunnasta missä asutte. Täällä ei yli 12 vuotiaat kuulu perheneuvolaan. Meillä auttaa kriisikeskus ja erityisnuorisotyö.
Otan ap osaa, mulla oli mun esikon kanssa tosi hankala tilanne pari vulotta sitte. Olin aivan lopussa ja tuntui, että mistään ei tule mitään apua. Sitten kun olin soittanut ja käynyt kaikki paikat läpi löytyi siis tämä erityisnuorisotyö josta sanottiin, että tänne kuulutte ja täältä saatte apua, multa pääsi itku siinä vaiheessa. Niiltä tuli työntekijä kotiin koska oli hankala saada poikaa lähtemään mihinkään. Juteltiin sitte meillä ja lopulta poika alkoi käymään työntekijän luona. Työntekijä piti myös kotiin yhteyttä ja sain purkaa huoltani milloin meillä käyden ja useimmiten puhelimessa.
Voimia ja jaksamista sulle :hug:

"pöö"
[QUOTE="daa";22001029]Jos teihni käyttäytyy väkivaltaisesti perheen muita jäseniä kohtaan, on se aina ls-tapaus.[/QUOTE]

Meillä tyttö varasti kaupasta meikkejä ja jäi kiinni
Poliisi soitti kotiin tapau
ksesta ja homma lähti siitä rullaamaan.Pääsi turvakodin kautta ls-asiakkaaksi ja nyt tullut ns.järkiinsä.

"muumuu"
Alkuperäinen kirjoittaja 4n teinin äiti;22001059:
Tulepa sitten tänne soittamaan.
Juu ei täälläkään sos.toimisto ottanut asiaan mitään kantaa :/ kun sinnekkin hätäpäissäni soitin. Kysyttiin vaan, että ihanko oikeesti haluat tehdä sun omasta lapsesta ls-ilmon, että ymmärrätkö että silloin KUULUSTELLAAN sun kaikki lapset, minä siihen että mitä vauvakinko, johon sossu, että meillä on kyllä keinot siihenkin :eek: :eek:
Sanoin luonnollisesti, että tuota yritän sitten etsiä apua muualta.

"daa"
Alkuperäinen kirjoittaja 4n teinin äiti;22001059:
Tulepa sitten tänne soittamaan.
No kyllä se on niin, että sun itse on soitettava. Oletko kertonut, että käyttäytyy väkivaltaisesti jatkuvasti? Vai hyssytellyt loppujenlopuksi, että ei se ehkä niin paha olekaan.. Jos sossu ei kuuntele, niin sitten poliisiin yhteys seuraavan väkivallanteon sattuessa, ja poliisit hakevat tekijän pois, ja sitten siitä tulee varmasti ls-tapaus.

Suomessa on laki, jota myös poliisien ja sossujen pitää noudattaa.

Herra Majuri
Mä en enää jaksa... Tänä aamuna hermo kyrvähti lopullisesti vitun hokemiseen, pienempien sisaruksien mollaukskseen ja tönimiseen.
Sanoin teinille että puhelin lähtee nyt pois... Tämä monsteri hyökkäsi mun kimppuun, potki, löi, puri. Puhelin on nyt todellakin pois ja koko vkl kotiarestia.
Vittu mä en jaksa ton kanssa, terrorisoi koko perhettä ja hakkaa pikkuveljeään ja nyt näköjään äitiäänkin.
Se on varmasti oppinut/perinyt tuon käyttäytymismallin sinulta. :stick:

"xyz"
Minkä ikäinen lapsesi on? Väkivaltaisuus ei kyllä munkaan mielestä ole normaalia käytöstä missään iässä. Meillä oli vaikeaa pari vuotta teinin kanssa, nyt tasaantunut koulun vaihdon myötä, ikää nyt 16 v., väkivaltainen ei kuitenkaan koskaan ollut.

Paljon voimia teille :hug:

"niin"
Kyllä niin rumasti puhut omasta lapsestasi, että mieti minkälaiset kotiolot teinillä on ollut elämänsä aikana. Miten itse käyttäydyt, miten miehesi käyttäytyy, miten kohtelet teiniäsi.

Useimmiten syy siihenlapsen ja teinin hankalaan oloon ja käyttäytymiseen löytyy sieltä kotoa.

"xyz"
[QUOTE="niin";22001138]Kyllä niin rumasti puhut omasta lapsestasi, että mieti minkälaiset kotiolot teinillä on ollut elämänsä aikana. Miten itse käyttäydyt, miten miehesi käyttäytyy, miten kohtelet teiniäsi.

Useimmiten syy siihenlapsen ja teinin hankalaan oloon ja käyttäytymiseen löytyy sieltä kotoa.[/QUOTE]

Niin, en tiedä tuosta väkivaltaisuudesta, se kuulostaa huolestuttavalta. Mutta hankalaan oloon ei tosiaan syy läheskään aina löydy kotoa. Meille tuli aivan puun takaa lapsen paha olo ja raju kapinointi kaikkea meidän vanhempien edustamaa vastaan. Muitakin lapsia perheessä on, ainoastaan tämä yksi oireili näin voimakkaasti, ja jokainen kasvatettu täsmälleen samoin.

Näin jälkikäteen ajatellen pääsimme kuitenkin suht. helpolla vaikka vaikeimpina aikoina tuntui, että voimat loppuvat tykkänään.

...
Mä olen sitä mieltä, että jos ei saa teiniä perheneuvolaan, niin kaikki keinot (sossu, nuorisokoti...) käyttöön, mitä on! Mitä viestität teinille, jos annat terrorisoida ja käyttäytyä väkivaltaisesti.

tää on tätä nykyisyyttä
Alkuperäinen kirjoittaja 4n teinin äiti;22001003:
Tiedän, mistä puhut. Vanhin lapseni on samanlainen terroristi. On lähtenyt puhelin, on huudettu, käsketty etsiä asunto, puhuttu ja ymmärretty, käyty kuraattorilla. Huoh, ei auta kuin aika. Viimeksi muuten kun puhelin lähti, sain oman äitini vihat niskaani. Olen kuulemma kauhea äiti, kun vien lapselta puhelimen. :)
Niin minustakin, kauhea! Koskaan ikinä ei ole tarvinnut omiltani mitään pois ottaa/kieltää käyttöä, aivan puheella oomma pärjänneet. Neljäs teini menossa.
Kuulostaa jo todella siltä, että apua on hhaettava ja pian, nuori voi huonosti, jotain mennyt jo aikaa sitten pieleen. Selvästikään sulla erii ole auktoriteettia lapseesi. Siihen ei tarvi massaa. Pienikokoisena ihmisenä en olisi näiiden pitkien poikieni kanssa pärjännyt voimakeinoin, samoin pienempikokoisen tyttärenikään.
Metsässä ollaan jo kun täytyy alkaa etuisuuksia karsia eikä puheella, sovituilla säännöillä pärjätä.

ap täällä
En mä nyt herranjestas lapsen kuullen hänestä noin puhu... Tänne anonyymina kun purkauduin niin nimittelin rumasti. Lapsi on himpun vajaa 13v poika, tosi pieni siis vielä. Nyt kesän aikana murrosikä on oikein alkanut (myös fyysisiä merkkejä, hormonit siis jyllää). Lapsi on aina, vauvasta asti, ollut todella temperamenttinen ja pahemmaksi vaan tuntuu menevän.
Kotiolot on suht normaalit, ei mitään isoja ongelmia kellään. Perheneuvolaan ei olla menossa, josko sinne kuuluttaisikaan, meillä on yksi erityislapsi jonka asioissa ollaan siellä käyty (en kyllä oikein ymmärrä miksi) ja ei koettu saavamme minkäännäköistä apua sieltä.
En tiedä, aika neuvoton olo. En koe että lapsi mikään ls-tapaus kumminkaan on. Aloitusviestin kirjoitin kiukuissani aika provosoivaan sävyyn.
Katsotaan nyt, toisaalta iso, toisaalta vielä niin pieni rakas lapsi... Vaikeeta se hänelläkin on kun itse muuttuu kovaa vauhtia eikä oikein tiedä paikkaansa.

tää on tätä nykyisyyttä
Alkuperäinen kirjoittaja ap täällä;22001342:
En mä nyt herranjestas lapsen kuullen hänestä noin puhu... Tänne anonyymina kun purkauduin niin nimittelin rumasti. Lapsi on himpun vajaa 13v poika, tosi pieni siis vielä. Nyt kesän aikana murrosikä on oikein alkanut (myös fyysisiä merkkejä, hormonit siis jyllää). Lapsi on aina, vauvasta asti, ollut todella temperamenttinen ja pahemmaksi vaan tuntuu menevän.
Kotiolot on suht normaalit, ei mitään isoja ongelmia kellään. Perheneuvolaan ei olla menossa, josko sinne kuuluttaisikaan, meillä on yksi erityislapsi jonka asioissa ollaan siellä käyty (en kyllä oikein ymmärrä miksi) ja ei koettu saavamme minkäännäköistä apua sieltä.
En tiedä, aika neuvoton olo. En koe että lapsi mikään ls-tapaus kumminkaan on. Aloitusviestin kirjoitin kiukuissani aika provosoivaan sävyyn.
Katsotaan nyt, toisaalta iso, toisaalta vielä niin pieni rakas lapsi... Vaikeeta se hänelläkin on kun itse muuttuu kovaa vauhtia eikä oikein tiedä paikkaansa.
Ja tuon ikäistä ehdottelet yksiksein asumaan? Huostaanhan hänet otetaan ellet kanssaan tule toimeen, lapsihan hän vielä on:(

Yhteistyössä