..voi tehdä virheitä." Itse en ole sossun virkamies vaikka nimimerkkini LAUSEELLA aloitinkin.
[QUOTE="vieras";21999522]virkamies näppärästi käänsi kritiikin niinpäin että syyttelee systeemin kritisoijia. Minun parannusehdotukseni on, että huostaanottoasiat tulisi käsitellä aivan tavallisesti käräjäoikeudessa, jolloin todistustaakka olisi syyttäjällä. Nyt hallinto-oikeudet eivät kyseenalaista sossujen sanomisia ja on asiakkaan oma asia todistaa syyttömyytensä. Asiakirjoihin kirjattuja virheitä ei korjata vaikka mitä teksi ja sitten on vielä mukava piileskellä salassapitovelvollisuuden takana ja hymistellä siitä kuinka mitään ei voi sanoa, mutta voi kyllä antaa ymmärtää asioiden takana olevan paljon pahaa.[/QUOTE]
[QUOTE="soturi";21999591]Samaa olin sanomassa. Näinhän ne virkamiehet tekevät kun kritiikki osuu nilkkaan. Minun parannusehdotukseni on, että kodinhoitajien määrä on oltava kunnassa niin suuri, että jokainen sitä tarvitseva sen saa, eikä ainoastaan vanhukset. Se on usein se kaikista välttämättömin ja ensisijaisin apu lapsiperheessä. Toisekseen kaikki mikä tukee perheen toimintaa, harrastuksia ja sosiaalista kanssakäymistä kodin ulkopuolella, pitää tukea. Näistä asioista jokainen ihminen saa niin paljon omia voimavaroja lisää, että jaksaa taas palan matkaa eteenpäin. Kun nämä konkreettiset aputoimenpiteet ovat kunnossa, sosiaalityöntekijöiden tarve vähenee. Sehän on tietysti huonompi homma sosiaalityöntekijöiden työllistymisen kannalta mutta lasten ja perheen etuahan tässä piti ajatellakin.[/QUOTE]
Teiltä molemmilta meni ohi, että nimimerkkini oli vain jatkumo tekstille, en ole sossun virkamies.
Mitä näppärää "vieras" sun mielestä oli, että pyysin vain parannusehdotuksia? Onko perusteluiden pyytäminen "näppärää"? Ihan lukiotasoisen ihmisen saati aikuisen pitäisi pystyä perustelemaan asiansa.
Eli "vieraan" mielestä jokainen keissi oikeuden kautta. Ja "soturin" mielestä kotihoitajien määrää lisäämällä. Kysymys molemmille: Millä rahalla? Tällä hetkellä lastensuojelun rahat käyttää teini-ikäisten huostaanotto, se on se puoli, joka tällä hetkellä koko ajan kasvaa ja on kallista, sillä ne ongelmaiset teinit menee laitoksiin. Vanhempiensa pyynnöstä joskus jopa.
Siinä ei paljon kotihoitajat auta, tai käräjäoikeuden kautta kierrättäminen. Seuraatteko te uutisia? Eläkepommi kasvaa ja verovaroja ei jatkossa ole enempää käytössä kuin nytkään, vaan ihan päinvastoin.