jännittää ylihuominen...

Perjantaina saadaan päätös, muuttaako miehen esikoinen meille asumaan vai ei... viime viikolla oltiin oikeudenkäynnissä ja nyt sitte odotellaan päätöstä...

alkaa olla perhosia mahassa, huih.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Kokemuksesta voin kertoa että silti äiti ei muutu vaikka lapsi asuisi teillä :(
Jos hän on päättänyt alkaa hankalaksi niin hän on sitten hankala keinolla millä hyvänsä.
Meillä kiusantekoa kesti 4 vujotta. Lapsi asui luonamme ja lopulta mieheni antoi lapsen äidilleen, koska emme enää jaksaneet.
 
[QUOTE="vieras";21990930]Kokemuksesta voin kertoa että silti äiti ei muutu vaikka lapsi asuisi teillä :(
Jos hän on päättänyt alkaa hankalaksi niin hän on sitten hankala keinolla millä hyvänsä.
Meillä kiusantekoa kesti 4 vujotta. Lapsi asui luonamme ja lopulta mieheni antoi lapsen äidilleen, koska emme enää jaksaneet.[/QUOTE]

Lähinnä ongelmia on tuottanut se että kun sopimus menee vanhaksi, ei enää kirjoita uutta jolloin voi tehdä mitä haluaa. Nyt on laadittu aikataulu jota noudatetaan joka tapauksessa, asui lapsi sitten äidin tai isän luona. Ja se on meidänkin kannalta jo parempi kuin mitä on tähän saakka ollut tai mitä ollaan saatu neuvoteltua.
 
Surullista mutta totta
[QUOTE="ihmettelevä";21990975]Siis viettekö lapsen äidiltä?[/QUOTE]

Sä taidat olla aika naivi kun kuvittelet että lapsen olisi AINA paras asua äidin luona. Tuon takia isillä ei tässä maassa ole juuri mitään oikeuksia. Äiti saa olla vaikka alkoholisti, narkkari tai hakata lastaan, mutta koska se on äiti sen on pakko olla parasta lapselle...
 
"Snoopy"
Sä taidat olla aika naivi kun kuvittelet että lapsen olisi AINA paras asua äidin luona. Tuon takia isillä ei tässä maassa ole juuri mitään oikeuksia. Äiti saa olla vaikka alkoholisti, narkkari tai hakata lastaan, mutta koska se on äiti sen on pakko olla parasta lapselle...
Näin se juuri Suomessa on.

Mä toivon ap peukut pystyssä että huomenna saatte hyviä uutisia! :hug: Tuuthan kertomaan kuinka kävi?
 
"vieras"
Minkä ikäisestä lapsesta on kyse ja onko lapsi mitä mieltä itse asiasta? onko hän saanut sanoa oman mielipiteen asiaan? Voi, jotenkin ainakin kamalaa lukea näitä ja lapsi on siinä pieni kapula välissä.
Olisi itse kauhea luopua tai taistella omista lapsista. Jos eroaisimme mieheni kanssa, niin me molemmat oltaisiin tasapuolisia vanhempia ja varmasti molemmat tahtoisi lapset. Siitä tulisi varmaan pieni sota tai totuttelu asiaan, että viikko ja viikko-menolla.
 
[QUOTE="vieras";22000048]Minkä ikäisestä lapsesta on kyse ja onko lapsi mitä mieltä itse asiasta? onko hän saanut sanoa oman mielipiteen asiaan? Voi, jotenkin ainakin kamalaa lukea näitä ja lapsi on siinä pieni kapula välissä.
Olisi itse kauhea luopua tai taistella omista lapsista. Jos eroaisimme mieheni kanssa, niin me molemmat oltaisiin tasapuolisia vanhempia ja varmasti molemmat tahtoisi lapset. Siitä tulisi varmaan pieni sota tai totuttelu asiaan, että viikko ja viikko-menolla.[/QUOTE]

lapsi on ekaluokkalainen. Hän sanoo että haluaa olla äidin ja isän luona. Mutta kuten eräs todistajammekin sanoi, noin pieni lapsi on vielä täysin sen henkilön vaikutuksen alaisena, jonka luona enemmän viettää aikaa eikä tässä tapauksessa häntä voida vielä kuulla. Tämä on ollut kuultavissa selvästi myös tytön puheissa, käyttää sellaisia lauseita ja termejä jotka ovat selvästi peräisin aikuisten puheesta.

Ja tässähän ei ole kyse siitä että ketään vietäisiin keneltäkään, tämän järjestelyn myötä on tarkoitus taata se että lapsi näkee enemmän kumpaakin vanhempaansa, eikä vain äitiä. Vai tuntuisko sinusta hyvältä jos lapsi saisi nähdä sinua kerran puolessa vuodessa?

Meidän tapauksessamme välimatka on niin pitkä että mikään viikko-viikko järjestelmä toimisi, matkoihin pelkästään menee päivä suuntaansa.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Snoopy";21999986]Näin se juuri Suomessa on.

Mä toivon ap peukut pystyssä että huomenna saatte hyviä uutisia! :hug: Tuuthan kertomaan kuinka kävi?[/QUOTE]

niin se tahtoo olla. Huomasi oikeudenkäynnissäkin että äiti ja avustajansa kuvittelivat tämän olevan ihan läpihuutojuttu heidän edukseen eivätkä varmasti olleet varautuneet siihen, miten hyvin me olimme valmistautuneet ja perustelimme siirron tarpeellisuutta.

Kiitos tsempeistä, täällä kuumeisesti odotellaan uutisia.
 
Huh kun tuntuu että ei saa mitään tehtyä, tässä vaan istuu ja tuijottaa tietokonetta ja odottaa uutisia...

miehen kanssa juteltiin että vaikka tyttö ei pääsisi meille asumaan, saatiin sentään jollakin tasolla tyydyttävä tapaamisaikataulu... mutta ihan jo tytön ja yhteisen lapsemme kannalta toivoisimme todella että isosisko pääsisi tänne asumaan.
 

Yhteistyössä