Te keillä herätään aikasin.. siis 6-7 aikoihin..

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
jopa on taas yksi jeesustelu-ketju. miten se oma tapa toimia tuntuu taas olevan se ainoa oikea tapa? (ot)

Mua ärsytti eniten ehkä se, että esikoisen vauva-taapero aikana kaverilla oli eri rytmi ja oli hirveä sovitteleminen, jos aijottiin nähdä päivän aikana. Tuntui että toisen lapsi nukkui silloin kun toinen oli hereillä. Onneksi sit vanhempana helpottui, vaikka eri rytmiä elettiinkin.

=)
meillä on pakko olla aikainene rytmi, eihän sitä ehtis lapset kouluunkaan muuten. Meillä KAIKKI ovat aian ollet aamunvirkkuja. Mä en ymmärrä miksi lapsi pitää jo pienestä asti opettaa valvomaan, ku kuitenkin viimeistään kouluiässä on herättävä ajoissa. sit on koulu täynnä noit aväyneitä , viuhaoisa, huonosti käyttäyytviä lapsoa. usein se lasten huono käytöskin voi hohtua ihan siitä että nukutn liina vähän
Ei niitä kaikkia lapsia tarvitse OPETTAA valvolmaan. Vaikeamapaa on näitä iltavirkkuja (syntymästä asti) opettaa nukahtamaan edes kohtuullisissa ajoin. Ja ei siis juurikaan aikataulua illalla hetkauta se, että aamulla on herätty aikaisin. Illalla ne silmät vaan pysyy auki siitä huolimatta. Mielellään ottaisin lapset jotka nukahtavat illalla hyvissä ajoin, että saisi omaa aikaakin enemmän, että väkisin meillä ei näitä lapsia valvoteta :)

=)
[QUOTE="juu";21985829]Ei, mua lähinnä ihmetyttää se, miten jotkut viittii pilata koko päivän heräämällä vaikkapa vasta klo 11. Kyllä sitä pitää elämä elää eikä nukkua!

Ite herään vapaaehtoisesti aina viimestään seitsemältä. Joskus jopa aiemmin. Pidän viikonloppuisin hiljaisuudesta, mukavaa juoda kahvia ja lukea lehteä rauhassa. Meillä mennään myös ihmisten aikoihin nukkumaan, kun kerta Suomessa asutaan.[/QUOTE]

No entäs jos niiden päivä ei pilaannu siitä että heräävät vasta 11?? :D Jos se sopii heille. Ei sen tarvitse sopia sinulle silti.

Itse en herää 11 mutta ymmärrän että ihmisillä voi olla erilaisia rytmejä enkä koe että muiden rytmit ahdistaisi omaa elämää. Mielestäni sitten on ongelmia jos perhe /ihminen itse kokee rytminsä ahdistavaksi jostain syystä..

"minttu"
Ei ärsytä. Ihmiset ja perheet on vuorokausirytmeiltään erilaisia, kukin tavallaan. Meillä ollaan aamuvirkkuja ja herätään ilman herätyskelloa aina aikaisin, myös viikonloppuna. Itse en osaisi kuvitellakaan, että herättäisiin kymmeneltä ja syötäisiin aamupala yhdeltätoista... mutta ei mua vaivaa millään tavalla, jos jossain toisessa perheessä tehdään niin.

"heh"
[QUOTE="minttu";21986610]Ei ärsytä. Ihmiset ja perheet on vuorokausirytmeiltään erilaisia, kukin tavallaan. Meillä ollaan aamuvirkkuja ja herätään ilman herätyskelloa aina aikaisin, myös viikonloppuna. Itse en osaisi kuvitellakaan, että herättäisiin kymmeneltä ja syötäisiin aamupala yhdeltätoista... mutta ei mua vaivaa millään tavalla, jos jossain toisessa perheessä tehdään niin.[/QUOTE]

Siis minunkin puolestani kaikki saavat nukkua ihan siihen aikaan kuin huvittaa. Mutta tässähän alunperin olikin kysymys siitä kun toiset "kehuskelevat" omilla nukkumisajoillaan. Meillä ei muksut nuku yi 7 milloinkaan ja harvoin sinnekään asti. Sitten mulla on yksi tuttu joka tasantarkkaan tietää tämän ja joka kerta kun nähdään niin alkaa tämä sama itku että voi räkä kun joutui heräämään ennen puoltapäivää kun ei muksut anna nukkua. Ja minä kun antaisin aika paljon että saisin edes yhtenä aamuna nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Eli tavallaan kettuillaan päin naamaa asialla joka ei todellakaan ole oma valinta vaan lapset nyt sattuu heräämään aikaisin riippumatta siitä onko nukuttu päikkärit tai kuinka myöhään ovat illalla valvoneet. Sitten vielä virnuilee omahyväisesti päälle.

Ei ärsytä, toki sitä mielellää joskus nukkuis pitkäänkin, mut taas toisaalta, jos ylösnouseminen tapahtuu vastan 9 jälkeen, menee aamuhommissa yms. niin myöhää et tuntuu että koko päivä on pilalla eikä mihinkää kannata mennä tai mitää tehä..Kuten esimerkiksi tänää..

"hei"
Meillä herätään 8-9 välillä yleensä, joskus on kyllä nukuttu 10.30 asti... Silloin tuntuu, että päivä on jo vähän pilalla kun klo 12 kun on aamupala syöty. Itse olen kuitenkin aamu-uninen ja mielelläni nukun pitkään, mutta en liian pitkään. Jos joutuisin heräämään ennen 8 aamulla niin olisin kyllä koko päivän ihan väsynyt, vaikka menisin edellisenä iltana nukkumaan aikaisin. En ole kateellinen tms niille jotka herää aikaisin, vaan haluaisin itsekin olla aamuvirkku mutta enpä ole... :/

[QUOTE="juu";21986281]Minun mielestäni laiskat ihmiset nukkuvat pitkään (yötyöläiset ynnä muut tietenkin ovat eri asia). Aikainen lintu madon nappaa![/QUOTE]

Mutta se oli toinen hiiri joka juuston sai :saint:

AI, mä oon varmaan sit ainut ketä ärsyttää..vähän. Tai oikeestaa enempi muksut ärsyttää kun ne ei voi nukkua pidempään :kieh: 6.30-07.00 ekaluokkalainen herää oli vko tai loma mikä tahansa..ja sit samaan syssyyn herää 4v joka samassa huoneessa nukkuu |O eikä voida edes enää hiljaa maata sängyissä tai leikkiä sitten hiljaa....ei ei.. kun alkaa täys meno ja tappelu ja kiukkuaminen jne jne... KOSKAAN EI SAA NUKKUA!!! huoh.. No jospa ne teininä ees sit makaa puolille päiville :)

"sivullinen"
Niin ärsyttääkö teitä jos teidän tuttavat/ystävät tms. "kehuskelevat" sillä ku heillä herätään esim. yhdeksän aikaan. Ja sittenkin vielä voivotellaan et olipas vaikee nousta sängytä ylös ja väsyttää.
Tai naureskellaa tyyliin "meilläpä lapset söi aamupalan 11:sta"
Heh! Mä voisin tehdä aloituksen että te keillä herätään aikaisin eli klo 4:45 ja töissä pitää olla seittemältä, että ärsyttääkö teitä kun jotkut pitää seiskalta heräämistä aikaisena.

No kyllä se joskus ärsyttää. Olisin paljon mieluummin kotiäitinä heräämässä klo 7 kuin nyt työläisenä ja ennen kukonlaulua ylös.

"vieras"
:LOL: ei kun justiin päinvastoin! Me herätään myöhään ja kaverin perheessä aikaseen. Jokainen tyylillään. Joskus eri tahtisuudesta vaan aiheutuu käytännön ongelmia. Jos esim. yhdessä ollaan lähdössä johonkin aamupäivästä, niin aamuvirkuilla on lounas jo klo11, kun meillä se on vasta 13-14 aikaan. Mehän on vasta syöty aamupalaa. Yleensä se on me myöhäänherääjät, jotka joustaa, mutta miksi aina niin?

!!!
No ei ärsytä. Kyllä meilläkin nukuttiin vielä kesällä pitkään, ja nukkumaan käytiin myöhään. Se oli meidän rytmi silloin, eikä sillä ollut tarvetta kehua. Nyt käytännön syistä herätään aikaisin, eikä tarvitse kehua silläkään. Meillä nukutaan ja herätään just siten miten se meille on parasta!

"eeee"
Ei muakaan ärsytä, sillä olen salaa varma, että ne lapset rieukkuvat hereille puoleen yöhön asti. Sitä itse en kestäisi lainkaan. Mielummin lapset kahdeksan jälkeen pehkuihin ja rauhallinen ilta :)

myöhäinen lintu
Meilläpäs nukutaan myöhään, lällällällälläälää, meilläpäs nukutaan myöhään, meilläpäs nukutaan myöhään! Ihanaa heräillä kaikessa rauhassa ja lompsutella keitteleen aamukaffit. Muksut heräilee siinä kun olen lehden lueskellut ja virkeänä, pirteänä ja iloisena alan rakentamaan heille aamupalaa (kun toiset syö jo lounasta) Illalla menevät nukkumaan ihan säälliseen aikaan, joten omaa aikaakin jää. Älkää mammat valehdelko, ettei ärsytä! Kyllä mua ainakin ottais kupoliin herätä ennen kukonlaulua. No, onneks meillä näin. :)

"vieras"
Kyllä mua välillä ärsyttää kun muutama kaveri valittaa kun joutuvat ehkä kerran kuussa heräämään lasten takia "älyttömän" aikaisin mikä tarkoittaa heillä klo 7 (ja nämä lapset menevät yöunille 20-21 eli suht aikaisin). Meillä on tosi hyvin jos ees joskus nukuttais siihen seitsemään. Normaalisti heräillään kuuden pintaan.

p
Ei ärsytä yhtään. Johtunee siitä, että olen tyytyväinen omaan tilanteeseen. Kun oma poika oli ihan pieni, me heräiltiin yhentoista maissa. Elo oli sellasta ihanaa lillumista. Mutta sitä kesti vain muutaman tovin. Kun rytmi vakiintui, hän rupesi heräämään 5.30-6. Se ei haitannut, koska hää meni jo kasin jälkeen aamu-unille ja sai tarvittaessa itsekin jatkotirsat. Sit kun hän siirtyi yksiin päiväuniin ja heräsi edelleen klo 6, meinasi hetken aikaa ärsyttää. Onneksi hänen rytmi muuttui sitten pian siihen, että herätys on 7-7.30. Tää on just hyvä. Pari harvaa kertaa, kun hää on herännyt 8.30 tai jopa myöhemmin, on tuntunut ihan hölmöltä :)

Luulen siis, että silloin saattaakin toisten puheet ärsyttää, jos oma tilanne ei miellytä. Miksi ihmeessä muuten haittaisi? Kukin tyylillään.

"minä"
Meikäläinen taas haluaisi olla aamuihminen, mutta useimmiten sitä nukkuu kahdeksaan asti, mikäli siihen on mahdollisuus. Mä olen siis kateellinen niille, jotka heräävät about kello 6, sillä itse haluaisin touhuta samalla lailla aamuisin...

"vieras"
kun meille tuli vauva taloon ja se oli heti valmiiksi myöhäsellä vuorolla heräten yleensä 9-10 aikaan aamulla, minähän hyvin riemusta=)! mutta vain vähän aikaa, sillä huomasin olevani kohta kipeä liiasta nukkumisesta; päätä ja niskoja särki, ranka oli jumissa. siispä vauva nukku omaa untaan 9ään ja minä heräsin 7-7.30 niinku aina ennenkin. aamusta ehti tehdä paljon, siivota,leipoa tai vain juua kahavia ja lukea lehteä. nyt taapero heräilee siinä 8 aikaan, mulla on aamuhommat tehty ja voin heti touhuilla hänen kanssaan. 9aikaan jo pihalle tai kauppaan ja sillain. aamuntorkut ei ärsytä, ei sovi meidän tyyliin se homma.

p
Lisäystä vielä, että joskus kaipaisin toki sitä, että saisin herätä yksin. Nauttia aamukaffet ja olla itseni kanssa :) ja sit vasta poika heräisi. Mutta minulla on vakaa luotto siihen, että sekin aika koittaa.

Yhteistyössä