Kyllä mopokorttia varten pitääs olla kunnon opetus jos vaikka sitten paremmin menis niille teineille paremmin päähän

[QUOTE="vieras";21982970]Pitääkö mun nyt selittää sulle mikä on syksy ja mikä on pimeä?

Voithan sä tosiaan odottaa pimeisiin saakka niiden valojen kanssa, mutta ei se haittaa jos ne asentaa jo nyt.

Ja näytäs missä mä puhuin just tästä läheltä piti -tilanteesta, enkö mä just tarkoittanu että kun ennenkin on ollut lähellä käydä huonosti, niin kai nyt olet varautunut, tai varaudut kohta, kyllä ne pimeät alkaa ihan pian.

Vai olisko susta kivempaa jos pyytäisin sua olemaan varomaton ja joutuvan onnettomuuteen? "Turvatonta matkaa", niinkö?[/QUOTE]

Scarlettin varusteista riippumatta ne teinit ajoi käsittääkseni kielletyllä alueella. Ihan turhaa leukojen louskutusta, kun vika on ihan jossakin muualla kuin ap:ssä.
 
Saraldo
Mä olen juur sitä mieltä, että kun kerran ajetaan moottoriajoneuvolla muun liikenteen seassa, silloin pitäisi olla käytynä myös ihan kunnollinen liikenneopetus ja vastaava inssiajo kuin autollakin. Varsinkin kun mopot ei yleensä kulje sitä neljääkymppiä vaan reilusti yli. Ja vaikkei se mopo sitten itse joutuiskaan onnettomuuteen, se voi liikennekäyttäytymisellään aiheuttaa pahojakin onnettomuuksia, kun autot tekee äkkijarrutuksia ja joutuu väistämään.

Jos kerran mopokuskit on fiksuja liikenteessä ja ajavat siististi ja nätisti sekä ymmärtävät liikennesäännöt ja -käyttäytymisen plus vielä osaavat havainnoida ympäristöään kuten muutkin tielläliikkujat, miksei ajokorttia sitten saa vielä 15-vuotiaana?
 

Yhteistyössä