** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Eilen tunsin liikkeitä masussa, kai ne sieltä alkaa vähitellen :heart:

Rae, kyllä näin tokakertalaisenakin miettii monesti että mikä on normaalia ja mikä ei. Mulla on ainakin ilmennyt juttuja mitä ei ollut esikoisesta. Ja ihmettelen sitä, että olen jostain syystä enemmän peloissani nyt kaikesta kuin ekasta.

Commanderin perheelle pikaista paranemista!

Blue ja pienokainen (oho onko jo näin paljon viikkoja..) 18+0

Kiitoksia Commanderille uudesta pinosta! :flower:

Tervetuloa mukaan Traveller's palm!

Ajatelkaa, on jo syyskuu... Ollaan taas kuukautta lähempänä! :heart: Musta on ihanaa, kun tulee syksy. Eilenkin tein kävelylenkin ihanassa raikkaassa syysillan ilmassa ja kun tulin kotiin, piti sytyttää muutama kynttilä palamaan. :) Olispa jo joulu!

Hankinnoista: Täällä ei olla tehty vielä yhtään mitään suurempia hankintoja... Muutaman kestovaipan olen ostanut ja yhden bodyn vauvalle. Varmaan vasta joulun tienoilla ostetaan vaunut, turvakaukalo autoon jne. Pinnasänky on jo kyllä meidän varastossa odottamassa, saatiin mun 5-vuotiaan pikkuveljen vanha sänky, mut sekin odottaa kokoamistaan, ja varmaan vasta joulun jälkeen se laitetaan valmiiksi. Mä haluaisin kyllä ostella jo jotain vaatteita, esim. kirpparilta, mut miehen mielestä on sekin ihan liian aikaista vielä...

Liikkeistä: Nyt taas muutamaan päivään en ole sitä hipsutusta tuntenut, joten tuskin se ehkä vauvan liikehdintää edes oli... Ja se istukan paikkakin mulla varmaan vaikuttaa. En siis aio olla huolissani vielä, vaan odottelen rauhassa. :)

Mä kans noista mahakivuista olen kirjoittanut, tuossa viime viikolla ja sitä edellisviikolla oli niin kummallisia tuntemuksia koko ajan... Lähinnä painontunnetta ja vihlontaa eri puolilla masua. Nyt ei ole taas tuntunut mitään. Joten uskon, että ne on jotain kasvukipuja. Ihan silloin tällöin tuntuu vasemmassa kyljessä sellanen pistävän viiltävä kipu, mut mulla on siellä se kysta, niin uskon että se on se... Traveller's palm en usko että sinunkaan tarvii olla huolissaan, varmasti kaikki on hyvin! :heart:

Mitens teillä rinnat onko paljonkin jo kasvaneet ja muuttuneet? Täällä kyllä kasvaneet hurjasti, ja raskausarpiakin ilmaantunut vaikka olen yrittänyt ahkerasti rasvailla... Rinnat ei ole enää kipeät mutta nännit on ajoittain. Ja sit sellasia pienen pieniä näppyjä on eri puolella molempia rintoja, mitä lie... Kipeytyyköhän rinnat vielä vai onko se vaan alkuraskauden oire?

Ihanaa syyskuuta kaikille! :wave:

~ Merve ja helmi 16+3

Rinnat: Joo, mitähän näistä vielä tulee?? :LOL: Lopetin esikoisen imetyksen kuukautta ennen raskaaksi tulemista, joten...Aika lärpäkkeet nämä nyt vielä ovat. :D Mutta ehkä aavistuksen verran täyttyneet.
Poikaa kun odotin, niin kuppikoko kasvoi yhdellä koolla. Raskausarvet tulivat vasta, kun maito nousi kunnolla.

Onko kukaan havainnut mitään yhteyttä raskauden ja ihottuman välillä?
Mulla on tullut ihmeellisiä ihottumaläiskiä ympäri kehoa. Mistään muualta ei kutia, paitsi toisesta käsitaipeesta.
Poikaa odottaessa sama käsitaive ihottuma oli...Joten syönkö vaan nyt jotain allergisoivaa, mitä en tajua? Vai voiko esim. hormoonitoiminnan vaihtelut aiheuttaa tällästä?

Kävin heti aamulla parturissa. Kyllä piristää mieltä, kun on edes hienot hiukset...Naama kun kukkii, kuin viimeistä päivää. :D

May & Pikkutassu 14+5

Commanderille kiitoksia uudesta pinosta ja paranemisia koko perheelle! Ja onnittelut vielä työpaikoista! :flower:

Sinizii onneksi vuoto nyt loppui! Itsellä noin 3 viikkoa sitten tuli iso hyytymä (3x4cm laatta) ja vuosin pari päivää kirkasta verta. Kaikki oli silloin kuitenkin vaavilla kunnossa ja samaa sanottiin kuin sinullekin, että odottele rauhassa, mitään ei voi tässä vaiheessa tehdä, jos on ulos tulossa. Rusehtavaa vuotoakin kesti vielä viikko tuon jälkeen. Nyt kuitenkin jo 1,5 viikkoa ilman mitään vuotoja ja vaavi edelleen kunnossa ja kasvaa normaalisti. Lääkäri ultrasi viime viikolla kun kävin siellä suppareiden takia. Mutta tosiaan päivä kerrallaan ja yritä olla liikoja huolehtimatta, vaikka se onkin vaikeaa!

Rinnat on nyt miehen mukaan vähän kasvaneet. Painavammiksi ne muuttuivat jo heti alusta lähtien ja samoin alkoi tuo nännien arkuus. Vähän on tuo arkuus helpottanut, mutta varsinkin, jos on yhtään kylmä, niin alkaa tisuja särkemään. Pitäisi varmaan ostaa jotkut tisun lämmittimet :LOL: . Viime raskaudessa pidin kaulaliinaa aina takin alla, mutta jotkut ohuet läpykät voisivat olla paremmat....

Sukupuoli ajateltiin kysäistä, jos vaan näkyy. Molemmat haluaa tietää. Mies ehkä enemmän haluaisi poikaa ja minä tyttöä. Minulla kun on jo tuo yksi poika.

Hankinnoista Saa nyt nähdä miten taas käy meidän ratasasioiden kanssa. Käytiin tosiaan siskon kanssa ostamassa heille kevyemmät rattaat ja oltiin saamassa heidän vanhat. Mutta nyt nuo uudet on jo varastettu.... Toisaalta kyllä vähän omaa huolimattomuutta heiltä, mutta kuitenkin. Nyt sitten odotellaan ja katsellaan, että josko kuitenkin ilmestyisivät takaisin jostain, kun he ovat joka paikkaan soitelleen ja kyselleet tai sitten luultavasti käy vakuutusrahoilla ostamassa uudet. Taas. Ja juuri laskeskelin, kun esittelin meidän vauvan vaatevarastoa kaverille, että meillä on aika reippaasti noita vaatteita, esim. 62cm tai alle kokoisia bodeja on 16! :eek: Sitten tietenkin kaikki muut samassa suhteessa... Ei kyllä taida tarvita ostaa mitään vaatetta...

(.) Huomenna Espanjaan viikoksi! Matkaan lähtee myös toinen raskaana oleva nainen ja yksi vauvakuumeinen + puolisot tietenkin. Vauvakuumeisella kyllä suunnitelmissa vasta ensi vuonna aloitella, joten ei pitäisi niin tuskallista olla meidän kanssa matkustaa... Saa nähdä millainen soppa saadaan keiteltyä... Niin ja maanantaina ensimmäinen ihan selvä potku! Siihen mennessä oli vain jotain muljahteluja tuntunut. Eipä oikeastaan muuta uutta auringon alla. Nyt vaan reilu viikko taukoa netistä ja täältä.

Seepia ja Sintti 15+2

Commanderille kiitos uudesta pinosta!

Rinnat on täällä kasvanut yhden kuppikoon ja ympärysmitta yhdellä koolla myös, eli periaatteessa 2 kokoa kasvaneet. Nyt on jo sen verran kookkaat (G70) ettei enää tarvi yhtään kasvaa. Mutta todennäkösestihän ne vielä tosta paisuu. Muuten ei oo arat, mutta nännit nöpöttää melkein koko ajan ja esim suohkun jälkeen ihan kipeetä tekee, jos pyyhkeellä pyyhkäsee sillee huonosti. Pitää siis taputella tissit kuivaksi...

Täällä on nyt supistellut muutamana päivänä. Ei ole kivaa, vaikka kovin ivuliaita ei ole mutta kun aina kun jotain tekee, alkaa masua kiristää. Toivottavasti ei pahemmaksi äidy, kun viikonloppuna olis yhdet häät, missä pitäis pystyä olemaan ja huomena olis jo hääjärsjetelyitä tiedossa.

nelli & mytty 16+4

Rinnat,Mullakin pikkasen rukkasmallia pojan imetyksen/raskauden jäljiltä,joten nyt tuli sitte niiku "täytteet" sellanen silikoni-olo:DEi nyt mitenkään kuppikokokaupalla oo kasvanut,mut pikkasen turvonneet kuitenkin. Välillä on todella arat,esim viimeyönä oikein sattu kun olin huonossa asennossa...mut välillä sit on vähempi arat,vähän kuitenkin kokoajan.

Ihottumat/iho,Mulla aivan kuin esikoisen raskausaikanakin,on iho tosi hyvässä kunnossa,kynnet kasvaa jne. Pikkasen on taas kuivuutta ilmassa,mulla on atooppinen iho,mut saa nähä tuleeko niitä perinteisiä ihottumaläiskiä mitä yleensä joka talvi.

Säynävä on nyt toista päivää ollut oikeen aktiivisena,lähes aina kun rauhottuu tuntuu ja välillä liikkeessäkin. Mut aika hentosia vielä kaikenkaikkiaan noi liikkeet,et jos tosta kääntyy selkä mahaanpäin niin ei taas tunnu mitään. Viimeyönä tuli kyl pari napakkaa potkua:heart:

Repa ja säynävä 16+5

Mullakaan ei oo yleensä mitään ihottumia, mutta raskaana ollessa (ja taas merkkejä havaittavissa) tuli kulmakarvojen väliin sellanen kuiva hilseilevä kohta, eikä siihen oikein rasvauskaan auttanu.

Tänään oli neuvola. Kaikki arvot hyviä. Painoa tullu jo lähemmäs 6 kg, mutta kätilö ei sanonu siitä mitään. Kohtu mitattiin ekan kerran. Iltasin kun maha on oikein pömpöllään mun napa pullahtelee välillä ulos. Vauvan syke oli 140-146, joten pitäisköhän mun poikaolo paikkaansa. No, sen toivottavasti näkee kolmen viikon päästä rakenneultrassa.

Liikkeistä: en oo huomannu, että olis ollu niitä perhosen siiven väpätyksiä tai muita hipasuja. Muljauksia tuntuu silloin tällöin ja joskus ihan ku se pukkais jalallaan tai nyrkillään mahaa.

Happis ja pikku-Kalle 18+1(?)

voi ei blue on jo noin pittkällä :D
Rinnoista kyseltiin niin täällä ainakin heti plussan jälkeen alkanu kasvu ja pari kuppia on jo suuremmat eikä tarvi enään kasvaakkaan :D arpia ei ole vielä missään toivottavasti säästyisi niiltä edes sinne loppupuoliskolle :) Ainiin ja minulla oikein vihloo välillä nännien seutua onkos normaalia sekin?
Merve :wave: minäkin nautin ihanasta syksy ilmasta..ei voi olla mukavempi kävellä ku noin raikkaassa ilmassa :)

On: Mun mies lähti tänään kahdeksi viikoksi kreetalle kaverinsa kanssa :( kauhee ikävä iski jo nyt kun taitaapi olla pisin aika mitä ollaan oltu erossa :D
Olen oikein yrittämällä yrittäny kuulostelle jos pikkunen liikkuis jo sillain et jotain tuntis ja tänään ehkä, ehkä tunsin ihan pienen tökkäsyn ku tulin töihin :D mut taitaa olla vielä mielikuvitusen tuotetta ku vasta 15+1 menossa ja eka tulossa :DD Maha senkun kasvaa tai ainakin tuntuu, että koko ajan vaan nopenis kasvu :D

Happynow ja muru taas töissä....onneks ei ole ku enään yksi yö tämän jalkeen |O on meinaan hemppari jo 115 tai oli viimeks ja on varmasti nyt laskenu...onneks kohta rautakuurille...jos väsymys vaikka helpottaisi :/

Täällä rinnat on kasvaneet kuppikoolla, heti alkuun turposivat tällaisiksi. Oli aika kipeätkin mutta nyt kipuilut on helpottaneet. Nännit on aika arat edelleen ja just esim. suihkussa ei voi suoraan suihkuttaa vettä nännien päälle kun koskee. Ja täälläkin vihloo nännien seutua! Kun nyt ei ihan kamalasti kasvaisi, täälläkin kun jo ennestään tuota rintavarustusta...

Ihottumia ei ole tullut, mutta hartiat ja olkapäät kukkii, ihan sellaista pientä näppyä täys :F Onneks kesä on ohi niin ne saa piiloon paitojen alle :D

Seepialle oikein hyvää reissua! :)

happynow: voimia, oma mies oli kuusi päivää pois ja kyllä ikävä alkaa jo olla :D Ihan omituista olla yksin kotona!

pokemoni & myttynen 15+3

Ihottuma: Mulla on joka raskaudessa ilmestynyt maksaläiskiä käsiin ja niin on tälläkin kertaa. Muuten iho on aiemmin ollut hyvässä kunnossa, mut nyt kyllä kukkii ja pahasti :whistle:

Seepia: Oikein rentouttavaa reissua koko poppoolle...toivottavasti siellä kelit on hieman aurinkoisempia :)

Rinnat: Onhan ne kasvanut jo yhden kuppikoon ja sen kyllä huomaa hartioiden seurulla heti...mutta mies on jostain syystä kovin onnellinen asiasta ;)

ON: Tänään oli sitten pakko jäädä kotiin lepäämään...ei tarvitse kuin vähän liikahtaa niin tulee suppareita eikä ne ole enää niin kivuttomia :/ Verta alkoi taas eilen vuotamaan, joten tänään meen parin tunnin päästä lääkäriin tarkistamaan tilanteen. Olisin toivonut tilanteen menevän ohi itsestään, mutta kun ei niin ei! Mutta Nasun parasta se on ajateltava ja jätettävä muut toisarvoiseksi :heart:
Toivon vaan, ettei mitään ratkaisevaa ole päässyt tapahtumaan suppareiden takia...

Mami ja Nasu 17+2

Voimia tytöt0406. Supparit liian aikaisin on niiiiiiiin syvältä. Vuodelepo taitaa sinua odottaa.

Rinnoista on ollut puhe. Omat rinnat olivat kipeät ennen plussausta ja pari viikkoa sen jälkeen ja sitten ei mitään. Nyt viimeisen parin viikon ajan on ollut lievää aristusta ja tämän viikon aikana ovat alkaneet "täyttymään". Esikoisen aikana kasvoivat 2 kokoa ja imetyksen jälkeen palasin vanhoihin liiveihin. Ainut, mikä muuttui, oli nännien ja nännipihijen koko, rinnat olivat aivan yhtä kiinteät ja pystyt kuin ennenkin, kiitos huiman a-kupin ;). Eli imetyksen aikana niukin naukin löytyi tarpeeksi pieniä imetysliivejä (c). Mutta hyvin maito riitti puolen vuoden täysimetykseen ja vuoden imetykseen. Että pienitissiset ekakertalaiset: älkää stressatko, vaikka moni (vanhempi ihminen) epäilee pienten rintojen riittävyyttä. Jos imetys vaan onnistuakseen, ei se rintojen koosta ole kiinni! Ennemmin suuri rinta tuottaa ongelmia, mutta sekin lähinnä siksi, että vastasyntyneen on vielä vaikempi saada otetta suuresta, maitotäydestä rinnasta ja toisaalta, koska isoa rintaa joutuu kokoajan itse kannattelemaan, kun pienirintaisella toinen käsi on aivan vapaana.

Koko perhe sairastuvalla. Tyttö kamalan räkäinen, mies flunssassa, itse äänetön flunssan jälkitautina tulleen kurkunpääntulehduksen ansioista. Kivaa.

Eilen oli lääkärineuvola ja siellä kaikki ok. Yllätyin kyllä kun lekuri sanoi että ultrataanpa ensin, meillä siis tosiaan on tässä kämäsessä pikkukylässä ultraäänilaite, vau! Vanhahan se oli, enkä saanut itse juurikaan kuvasta selvää vaikka lääkäri yrittikin selittää mitä itse näkee, mutta joka tapauksessa vauva voi hyvin! Mitat vastasivat uutta laskettua aikaa (oli jopa muutaman päivän isompi) ja sydän sykki =)
Lokakuun alussa seuraava neuvola, ja samoin rakenneultra. Sitten ne pukkaa mut sinne sokerirasitukseenkin, yäks..

Mulla oli heinäkuun ekasta käynnistä paino jopa laskenut yhden kilon :) Jännitin kyllä puntarille menoa, kun en kotona ole edes halunnut painoa ajatella, mutta ilmeisesti näkyy heti se kun en turhaan syöpöttele mitään eikä herkut maistu. Ihan kiva jos ei turhia kiloja tulisikaan, bmi kun on valmiiksi jo 33 :ashamed:

tytöt0406 ottaa nyt tooooosi rauhallisesti että pysyy ipana kyydissä :hug: Se vasta oliskin ikävää jos joutuis ihan täyteen vuodelepoon jo näin aikaisilla viikoilla! Mullakin jännitti että onko jo paikat ruvenneet pehmenemään kun on niin raskas työ, mutta tiukasti olivat kiinni, onneksi. Tosin lääkäri rupesi heti puhumaan sairaslomasta, kun kerroin mitä teen työkseni, eli aika herkästi varmaan pistävät lepoon jos vähänkin rupeaa tuntumaan..

Mutta nyt aamupalaksi eilen itse tehtyä pitsaa :p

neitiniiskulle onnea hyvistä neukku/ultra kuulumisista:)

Rinnat ovat täälläkin jollain kuppikoolla kasvaneet.. ne kyllä kasvoivat jo alussa heti ja nyt on pysyneet suunnilleen samassa.. pari ekaa kk oli todella kipeet tissit.. nyt vain vähän arat ja nännin herkät.. Nännit on vähän suurentuneet ja tummuneet :( hyvästi nätit ja söpöt pienet nännit<3 :D

Täällä kärsitään kanssa jo toista viikkoa flunssasta.. eikä tunnu kyllä millään lähtevän.. Tnä olis sit ohjelmassa vauvanhuoneen siivous, kun vissiin lauantaina tai sunnuntaina saa huone sit tapetin seinälle :) Ja enää 11pv rakenneultraan :p :cool:

Jane & Viltsu 18+3 (sunnuntaina jo 19 kasvun mukaan) kauhee ku aika menee huimaa vauhtia.. mut ihanaa :)

Viimeksi muokattu:
Jaahas, perjantai taas koitti ja tylsä työviikko kohta ohi... Vielä kun jaksais 4 tuntia kirvistellä.

Rinnoista: Mulla kasvoi heti aluksi kuppikoon, nyt DD. Sais riittää, mutta aikaisemmilla kerroilla olen maidonnousun seurauksena melkoinen Bardot, saa nähdä kuin nyt käy. Mulla kanssa nännit törröttää koko ajan, ja tummuneet on jo nyt. Suihkuttaa ei voi tisseihin, ovat vielä liian arat. Tosin arkuus vähän vaihtelee päiväkohtaisesti. Viime yönä näin unta, että imetin vauvaa ja aamulla oli tissit tosi kipeät.

Tytöt, tsemppiä matkaan, jospa supistukset ei ois tehny tuhojaan vielä.

Mulla alkaa olla ongelmia nukkumisen kanssa (jo nyt!). Tykkäisin nukkua mahallani, mutta en enää pysty, maha on jo niin iso ja paineen tunne hirmu kova. Viime yönä ei sitten nukkumisesta oikein tullut mitään, kun en löytänyt hyvää asentoa ja sitten lapset näki painajaisia/oksenteli/olivat janoisia/tyttö pissas MUN sänkyyn...Ja itse jouduin käymään pissalla kolme kertaa. Eli aikamoinen väsy päällä. Ukki kävi ne äsken hakemassa heille, että saan mentyä iltapäiväksi töihin ja kirjoitettua illalla kaikki rästityöt.

Hurjaa, kun ihmiset alkaa jo lähestyä tuota puoltaväliä! Kyllä aika rientää. Justhan sitä vasta plussattiin! Mutta nyt täytyy rientää, että en myöhästy töistä. Tekohymy siis naamalle ja menoksi...

Commander ja papunen 16+1

No niinhän siinä kävi, että seuraavat 2 viikkoa saikkua, pitää ottaa ihan rauhassa eikä liikkua juuri minnekään. Paikat oli vielä kiinni ja muutenkin ok, joten sillä tavalla kaikki hyvin. Ajattelinkin käyttää seuraavat viikot tytön synttäreiden valmisteluun ja askarrella kaikkea kivaa...eipä tule ainakaan liikuttua liikaa :) 1,5 viikon päästä sitten tarkistuskäynti. Nyt odotan ultraa entistä enemmän, jotta saisin nähdä pikkuisen <3

Mami ja Nasu 17+2

Heips!

Sasuma: Kyllä mullakin tuntu ekat liikkeet pari viikkoa sitten (13.viikko). Tai näin ainakin luulen, että olivat ekoja liikkeitä. Sellasta hipsutusta joka on voimistunut muljahteluksi ja pyörimiseksi. Varsinkin iltaisin kyrmyyttää armottomasti :).

Tissit: Koko ei oo hirveesti kasvanu mutta "koostumus" on selkeesti kiinteytyny. Aluks ne oli ihan kovatkin mut nyt vaan sellaset tosi kiinteet. Ja nännit on tosi herkät. Välillä kipeetkin. Nännipihat on tummentunu tosi paljon ja ne "näppylät" joita siinä on, niin ne on kasvanu/tullu selkeemmin esille.

Pystyttekö te nukkumaan vielä vatsallaan?
Mä välillä pystyn mut sit taas välillä on sellanen paine vatsassa, ettei pysty. Oon ahistellu jo valmiiks sitä miten sit nukun kun ei enää voi olla vatsallaan koska en osaa nukkua selällään ollenkaan. Saapa nähdä :p.

Adalmis ja möttönen 14+6

kääkkis
Täällä pystytään nukkumaan vielä puoliksi mahallaan, eli suosikkiasennossa :wave: Pikkuinen vähän protestoi potkimalla, mutta saan siinä asennossa selän hyvään asentoon. Kauratyyny on lisäksi lantion alla ja lämmittää juuri tuota kipeämpää puolta :) Itse olen huomannut, että selällään makuu ei tunnu taas oikein hyvältä. Varmaan alkaa vatsa painaa jo sen verran, että siitä tulee paha olo.

Rinnoista en ole huomannut, että olisivat oikeastaan kasvaneet. Painavammat ja turpeammat ovat olleet kyllä alusta asti ja arkuutta on nänneissä. Nyt oli poikkeuksellinen alkuraskaus, kun oli koko varustus todella arka pitkään ja sitä ei aiemmissa ole tapahtunut...poika...? :D

Hyvää reissua Seepialle ja hyvää viikonloppua kaikille :flower:

kääkkis ja "osku" 19+4 ( maaginen puoliväli lähenee...)

tytöt: hyvä että paikat on kiinni, nyt vain tsemppiä rauhallisesti ottamiseen :)

tillukkaalle ja perheelle paranemisia!

neitiniisku: onnea ultrakuulumisista :)

commanderille voimia nukkumisen kanssa, toivottavasti saat edes viikonloppuna paremmin unta.

Täälläkään ei nyt ole pariin päivään enää pystynyt nukkumaan mahallaan, puolittain mahallaan menee vielä. Mahaan alkaa sattua jos on liian mahallaan. Selällään ja kyljellään pystyy hyvin olemaan, kyljellään tykkään muutenkin nukkua :)

ON: Mies tuli eilen kotiin ja nyt on taas kaikki paikallaan <3 Viikonloppuna täytyy siivoilla kämpässä ja tuhota jääkaapin ruuat. Huomenna tai maanantaina käydään viemässä kissat hoitoon ja tistaina lähdetään viikon reissuun! :) En pääse reissun aikana ollenkaan nettiin enkä tiedä kuinka tässä viikonlopun aikanakaan ehdin, joten oikein ihanaa tulevaa viikkoa kaikille :)

pokemoni & myttynen 15+4

tytöt: olipa hyviä uutisia, ettei mitään ole suppareiden seurauksena kuitenkaan tapahtunut. Koitahan malttaa lepäillä, vaikka se tietysti pienten lasten kanssa onkin vähän haasteellista!

Pokemonille oikein mukavaa reissua! Mulla vielä 6 viikkoa reissuun lähtöön, innolla jo koko perhe odottaa.

Nukkumisesta: Viime yö meni vähän paremmin, kun lapset oli mummolassa yötä. Kun alkuvaikeuksien jälkeen sain unen päästä kiinni, ei ollut sitten kukaan herättämässä ennen aamun kellonsoittoa. Teen tänäänkin töitä, joten oli pakko laittaa kello soimaan. Muuten olisin nukkunut taas iltapäivään :) Mä en ihan oikeasti tajua, miten toi meidän tyttö onnistui silloin töissä yönä pissaamaan mun sänkyyn. Hän nukkui siis minun vieressä isänsä puolella (iskä nukkui alakerrassa, koska tiedettiin, että lapset kipeänä herättelee yöllä useampaan otteeseen), mutta kierähti hetkeksi minun kylkeen, lirautti pissit (melko pienet onneksi) ja kierähti takaisin omalle paikalleen. Taito sinällään, säilyipähän oma nukkumapaikka kuivana :) Ja hänelle ei ole pissivahinkoja sattunut sitten kevättalven, joten oli kyllä ihan ihme tapahtuma...

Mulla on tänään ihan hirmu ihana fiilis, olen jotenkin tosi onnellinen :) Ehkä se johtuu hyvistä yöunista ja eilisestä vapaaillasta, en tiedä. Mutta mukava näin, on noita huonoja päiviä ollut viime aikoina aika lailla. Kohta lähden ajelemaan mummolaan murujen luokse, ollaan siellä vielä yksi yö, kun iskällä on pirskeet. Kävin ostamassa kanttarelleja ja ajattelin tehdä erinomaista sienikastiketta, nam!

Commander ja papunen 16+2
(pitäis keksiä joku uusi työnimi, kun eihän tuo möyrijä enää ihan mikään papunen ole...)

Viimeksi muokattu:
Tillukkaan porukalle paranemista:hug:

Mahallaan nukkuminen...nukun sillai puolittain ja se onnistuu vielä,mut kyl saa hiukan asentoo jo hakee...ihan eri homma kun esikosta,muistaakseni häntä oottaessa nukuin mahallaan ainakin puoleenväliin ellen ylikin.

Säynävällä on pari hiljasempaa päivää niiden aktiivisten jatkeeks...ajattelinkin et jos tuosta kääntyy,en tunne mut silti toivois et tuntis paremmin. Oon sellanen panikoija.

Tänään olis luvassa pizzaa ja leffaa miehen kans kun saadaan poika unille:p

Repa ja säynävä 17+0:heart:

NONIIN! oon ollu kohtuuttoman kauan poissa jo kun ei vaan oo ollu inspiraatiota' oikee kirjotella. lukenu oon välillä juttuja,mutta myönnän että oon nyt ihan ulkona kaikkien jutuista joten kun mulla on noin 25 sivua luettavana niin jätän suosiolla väliin.

omaa napaa mikäli jotakuta kiinnostaa
Urheillessa alkaa herkeesti supistelee ja ku esikoista nostaa saattaa alkaa supistaa. sillee että vaa jomottaa mahaa,ei ole mitää aaltomaisia tms. OOn kamalan väsynyt kokoaika ja nyt vielä kipeeki kaiken lisäksi. kakkosultra on 20.9 eli siihen on vielä aikaa ja jos sukupuoli on tykyllä,ei haluta tietää kuitenkaa. Ei tästä syystä mennä 4D ultraankaan. Meillä on ollut miehen kanssa vähän rankkaakin tässä niin katsotaan nt että kuinka tästä taas edetään... Vauva potkii harvoin,mutta päivittäin. Eiköhän seki ala möyrii sitte joskus kunnolla. Muutenki tosi masentunut olo ja seuraan syömisiäni kohta jo varmaan neuroottisesti kun pelkään liikakiloja...

alakuloinen bb & pirpana 18+

Täällä ei mitään kummallisempaa taaskaan.. Sen verran kerrottavaa että mun äitee on aivan innoissaan uudesta tulokkaasta, ja ensimmäisestä lapsen lapsesta :) Lupasivat isän kanssa ostaa meille turvakaukalon vaaville ja pinnasänky löytyikin jo valmiiksi vintiltä.. Siinä olen minä ja 2 veljeäni köllötellyt. Täytynee vaan patja käydä teettämässä. En olisi uskonut mutta erittäin hyvässä kunnossa oli pysynyt. =)

Sasuma ja taapero 15+0

Poksulle hyvää reissua :)

Neitiiisku onnea hyvistä ultrakuulumista
:heart:
tytöt koitahan lepäille, onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa :)

Nukkuminen mahallaan onnistuu vielä jotenkuten :) mutta nukunkin yleensä ihan kippurassa kyljelteen niin vielä ei ole unet kadonneet :)

Syksyistä sunnuntaita kaikille :)

Happynow ja muru 15+3

Viimeksi muokattu:
vähän vaan itteeni päivittelen täs pikasesti kun töissä oon :)

Täällä kans toi mahallaan nukkuminen ei onnistu, mut vähän silleen puoliks masulla ja puoliks kyljellä onnistuu ja se onkin aika kiva asento:)
Tänään saa vauvanhuone tapetin seinään :) ihanaa<3 tulee niin upee.. ens vklp sit iskältä saadaan mun siskojen vanha korisänky:) (mikä on aivan ihana) nuorimmainen tosiaan vasta 7v ni ei oo kauheeen ikäloppu sänky.. Nyt vaatteiden vaihtoon ja hymy korviin ja 12 alkaa iloinen asiakaspalvelu:)

Jane & Viltsu 18+5:heart:

Yhteistyössä