Olenko ilkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Mä pakotin miestä että se löydä itselle uus työ ja annoin hänelle puol vuotta:snotty:koska tiedän että sama mitä hänenkin kaverit tekee tai ketä mä tunnen ne saa enemmän rahaa kun mun mies. Must vaan aina tuntu että miehelle ei aina ole väliä, jos se jotain alkaa se tekee eikä valita, mut aina voi yrittämällä mä luulen saada parempi ja miksei saa yritä jos mut samalla alalla saavat parempaa palkka ja sillä on korkea koulut ja työkokemusta monta vuotta

Voi, voi. Mitenkäs ne muut asiat kuin raha siinä duunissa?? Tykkääkös työstään ja työkavereistaan. Minulle kun olisit esittänyt tuollaisen uhkavaatimuksen niin miettisin vakavasti meidän koko suhdetta, voi olla että lähtisin vetämään.

Kai sitä aina kannustaa voi toista etenemään uralla, mutta en usko että pakottamisesta on hyötyä. Jos hänellä on mukavat työkaverit ja kivapomo, se on jo paljon että viihtyy työssä. Tiedän, että on ärsyttävää jos joku toinen tienaa samasta hommasta paljon enemmän, mut miehesi päätös se on. Ei kai mioen oo tossun alla? ;)

mun mua ärsyttää että mun mies on sellainen, joka vaan käy töissä istuu kotona katso telkkaria puhuu vähän, eli liian rauhallinen, no on se hyvää, mut ei hänellä ole ikinä suunnitelmia ja ihan sama mitä se tienaa missä se asuu, mä olen taas sellainen hlö mä tykkään toimia, en jaksa vaan että vaan mä kaikki teen ja keksin myös mihin mennään, sillä tuntu oma haluja ei ole ikinä jotain vaikka parempaa tehdä

Rahanko takia miehesi pitää vaihtaa työpaikkaa.. Sen takia että sä saisit tuhlata miehesi rahoja enemmän vain? Olisit ottanut itelles rikkaan miehen jos vaan raha kiinnostaa. Sori, mut en voi ymmärtää.

mun mua ärsyttää että mun mies on sellainen, joka vaan käy töissä istuu kotona katso telkkaria puhuu vähän, eli liian rauhallinen, no on se hyvää, mut ei hänellä ole ikinä suunnitelmia ja ihan sama mitä se tienaa missä se asuu, mä olen taas sellainen hlö mä tykkään toimia, en jaksa vaan että vaan mä kaikki teen ja keksin myös mihin mennään, sillä tuntu oma haluja ei ole ikinä jotain vaikka parempaa tehdä

Hommaa uusi mies jos ei nappaa ja kyllähän se äijäkin voi uuden naisen hommata. Ei tästä maailmasta naiset ja miehet ennenkään ole kesken loppuneet.

Musta tuntuu, että tässä saattaa olla ihan kulttuurierokin. Venäläiset tuntemani naiset ovat hyvin impulsiivisia ja aikaansaavia ja huolehtivat hyvin ulkonäöstään. Monet suomalaiset miehet ovat rauhallisia ja juroja. Toki paljon on poikkeuksiakin.. Mutta et kai juuri rakstunut tuohon piirteeseen miehessäsi? Että on hyvää vastapainoa sinulle, pitää jalat maassa... Näitä on hyvää pohtia, koska jokainen suhde muuttaa ajan kuluessa muotoaan. Toisesta tulee helposti "tylsä" kun arki toistuu samanlaisena. Juttele miehelle, että haluaisit joskus yllätyksiä elämään.

kyllä se tykkää kuulema, mut miks ei sama työ vaan parempi palkkaista voisi saada jos mahdollista on kuitenkin, jok paikkaan CV vaan lähetä ja edes kokeilla? En ymmärrä. Juu muuten mun mies on kyllä totta ihan hyvää tai ok, ainakin auta ja kuuntelee mua ja kestää kun mulla hermot palaa vaikka se mulla tapahtu aika usein kun olen oikea kiukuttelija joka asiasta, tästä kyllä hänelle kiitos

on se totta kyllä, koska olen luontelta niin eri kun suomalainen ja aina kun puhun esim venäläis naisen kans, niin samoja ajatuksia meillä pyöri ja samoja ollaan, vaikka en venäläinen olekaan, ehkä kasvatus tai tottumuus, ja mun mies on muuten viro-suomalainen

No itse olen aika kaukana tuollaisesta jurosta tyypistä, samoin ystäväni ja lähipiiri. Kyllä jo meidän sukupolvi on ihan erilaista sakkia, vaikka löytyykin niitä jurojakin.
Itseäni monesti ärsyttää kun suomalaisia miehiä leimataan, että ei puhuta ja ollaan tylsiä, paskanmarjat, minä en näitä ihmisiä näe tässä ympärillä, enkä edes tajua mistä moiset jutut oikein juontaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti;21953538:
No itse olen aika kaukana tuollaisesta jurosta tyypistä, samoin ystäväni ja lähipiiri. Kyllä jo meidän sukupolvi on ihan erilaista sakkia, vaikka löytyykin niitä jurojakin.
Itseäni monesti ärsyttää kun suomalaisia miehiä leimataan, että ei puhuta ja ollaan tylsiä, paskanmarjat, minä en näitä ihmisiä näe tässä ympärillä, enkä edes tajua mistä moiset jutut oikein juontaa.

Huom! Useat ovat, eivät suinkaan kaikki. On joitakin perheitä, ystäväkuntia joissa kaikki ovat kuin Italialaisesta perhekommuunista (anteeksi yleistys taas). Mutta onhan eri kansallisuuksien välilä huomattavia eroja, siis noin niinkuin yleisesti.:)

kyllä se tykkää kuulema, mut miks ei sama työ vaan parempi palkkaista voisi saada jos mahdollista on kuitenkin, jok paikkaan CV vaan lähetä ja edes kokeilla? En ymmärrä. Juu muuten mun mies on kyllä totta ihan hyvää tai ok, ainakin auta ja kuuntelee mua ja kestää kun mulla hermot palaa vaikka se mulla tapahtu aika usein kun olen oikea kiukuttelija joka asiasta, tästä kyllä hänelle kiitos

Siksi, kun työpaikkaa missä on hyvä henki, on tosi vaikea löytää. Jos uudessa paikassa osuukin kohdalle ihmisiä, joiden kanssa ei kemiat kohtaa, voi työstä tullakin todella inhottavaa ja ankeaa. Itse pidän tiukasti kiinni työpaikastani, jossa työyhteisö on kiva ja jossa viihdyn! Saisin kyllä työn, jossa olisi parempi palkka, mutta se ei korvaa tätä työilmapiiriä mikä meillä vallitsee. Se on iso aarre!

Ja joskus tekisi mieli sanoa näille naisille, että menkää itse parempaan duuniin ja tuokaa sitä rahaa siihen perheeseen jos se raha on niin helvetin tärkeää. Tehkää jotain älkää itkekö. No onneksi kaikki naiset eivät sen rahan perään ole niinkään ja käyvät ite duunissa jne, mutta näille muille voisi joskus joku myös sanoa ihan suoraankin mikä on homman nimi.

Saako miehesi päättää miten sinä hankit rahaa perheellesi? Jos saa, niin siinä tapauksessa sinulle suotakoon sama vapaus hänen suhteensä.

Muussa tapauksessa vaikutat epäreilulta ja siten ilkeältä: jos miehesi tekee mieleistään työtä mieleisessään työpaikassa ja pystyy sillä hankkimaan kohtuullisen elannon, niin miksi pakottaa hänet työnvaihtoon?

Mä pakotin miestä että se löydä itselle uus työ ja annoin hänelle puol vuotta:snotty:koska tiedän että sama mitä hänenkin kaverit tekee tai ketä mä tunnen ne saa enemmän rahaa kun mun mies. Must vaan aina tuntu että miehelle ei aina ole väliä, jos se jotain alkaa se tekee eikä valita, mut aina voi yrittämällä mä luulen saada parempi ja miksei saa yritä jos mut samalla alalla saavat parempaa palkka ja sillä on korkea koulut ja työkokemusta monta vuotta

Mites omat työsi? Teetkö? Tienaatko enemmän kuin miehesi? Jos et, mikset? Lastenhoito kotona ei ole syy, se on tekosyy, jos pakotat miehesikin juoksemaan rahan perässä.

Sitä paitsi, suomessa ei auta tippaakaan, jos palkka vähän nousee. Verot nousee samaa tahtia. Kannusta miestäsi ennemmin vaikka yrittäjäksi, niin voi joskus tienatakin jotain.

Mites omat työsi? Teetkö? Tienaatko enemmän kuin miehesi? Jos et, mikset? Lastenhoito kotona ei ole syy, se on tekosyy, jos pakotat miehesikin juoksemaan rahan perässä.

Sitä paitsi, suomessa ei auta tippaakaan, jos palkka vähän nousee. Verot nousee samaa tahtia. Kannusta miestäsi ennemmin vaikka yrittäjäksi, niin voi joskus tienatakin jotain.

Totta, muuten olet ihan oikeassa verot vievät kaikki fyrkat. Hyvä havainto.

Tiinuliina78

Kyllä mä olen parempi palkkainen kun mun mies, koska mulla 2yritystä sekä työt missä toimin kans yrittäjänä, teen töitä joka päivää aamusta yön asti, nyt olen kans töissä. Vaikka miehellä suomen kaavan mukaan hyvää palkkainen työ tai palkka on hyvää, silti jos hänellä noin monta kokemusta ja se itse tiedä että sillä tienataan enemmän niin miks ei se voi? Ärsyttää

Niin ja yrityksestä olen jo puhunut hänelle, tuntu vaan mä on se joka niitä haluan ja taas avaamassa lähiaikoina, kun se on sellainen yritys joka ei mun aika vie kauheasti

Tiinuliina78

Kyllä mä olen parempi palkkainen kun mun mies, koska mulla 2yritystä sekä työt missä toimin kans yrittäjänä, teen töitä joka päivää aamusta yön asti, nyt olen kans töissä. Vaikka miehellä suomen kaavan mukaan hyvää palkkainen työ tai palkka on hyvää, silti jos hänellä noin monta kokemusta ja se itse tiedä että sillä tienataan enemmän niin miks ei se voi? Ärsyttää

Oletkos lukenut ainuttakaan kommenttia ihan ajatuksen kera, kunhan kysyn vaan ihan sentakia jaksaako vastata enää tähän ketjuun, kaikella rakkaudella. Ja jos ei vastaukset miellytä niin turha sitä on kysyä yhtään mitään eli olet jo päättänyt koko homman mielessäsi.

Yhteistyössä