Ollaan oltu tyhmiä ja eletty yli varojen, nyt menee kai asunto alta, kohta asutaan kai sillan alla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
Joo, tiedän oma vika. On osteltu luotolla kaikkea tarpeellista, ei juurikaan turhaa mutta kun rahat on olleet tiukilla ja vaatteita, ruokaa jne. on pakko ostaa, että elossa kestää niin on luottokortteja haalittu ja vingutettu... siinähän ne velat on kasvaneet. :( Maksuhäiriömerkintä on myös uusi tuttavuus. Mutta tilanne on siis se, että mies käy osa-aikatöissä, minä oon opiskelija ja kohta jään äitiyslomalle. Myytiin just oma asunto, siitä jäi vielä velkaa... nyt pitäis etsiä asunto, vaan eipä lainaa enää saa, vuokraaminenkin on varmaan tosi tiukkaa myös ja on kuitenkin kohta 2 lasta, niin ei viitsisi ihan mihinkä tahansa huumeluolaan (joita tällä paikkakunnalla kaikki vapaat asunnot on, kunnan tarjoamat siis) muuttaa asumaan. Jos jollain hyvällä tuurilla saataisiin jostain hyvä yksityisen vuokraama asunto, niin musta tuntuu ettei tulot riitä sen ylläpitämiseen... on nyt vasta tajunnut miten syvällä me ollaankaan. :( Ja joo, edelleen on ihan omaa syytä mutta en haluaisi että lapset kärsii siitä

Se sitten lähetti edellisen kesken viestin kirjoittamisen... niin, en halua että lapset kärsii meidän vanhempien tyhmyydestä. Jos voitaisiin niin peruttaisiin asuntokaupat, mutta toisaalta pakko on myydä kun pankkikin sitä vaatii ja ostaja myös, eikä meillä ole varaa maksaa sopimussakkoa ostajalle. :( Paska tilanne. Tyhmästä päästä kärsii koko keho.

olisko ikää joku 20+

ei voi enempää ainakaan olla, jos on noin idiootti. Ruokaakin ootte ostanee velalla. Meidän perheessä on päätetty, että ruokaa tartteet ostaa velaks, pitää miettiä, missä menee vikaan

Mies kokopäivätöihin, opinnot vaikka tauolle, jos hän sellaisia suorittaa. Ettekö voisi saada apua vanhemmiltanne? Älkää antako ulosottojen kasvaa, että pääsette maksuhäiriömerkinnstänne kohtuuajassa eroon. Sinä töihin kun heti kun mahdollista myös tienaamaan ja mukulat tarhaan. Opinnot tauolle hetkeksi.

Tsemppiä, ei elämä tuohon kuitenkaan lopu.

Velkaneuvoja auttanee teitä laittamaan maksuasianne kondikseen. Eli auttaa laatimaan takaisinmaksusuunnitelmat siten että ette joudu niitä varten ottamaan lisää luottoa. Yllättävän joustavaa on tuo maksaminen, kunhan nöyrtyy ottamaan velkojaan yhteyttä ja kertomaan että tarvitsisi pidemmän maksuajan.

[QUOTE="äiti";21928275]olisko ikää joku 20+

ei voi enempää ainakaan olla, jos on noin idiootti. Ruokaakin ootte ostanee velalla. Meidän perheessä on päätetty, että ruokaa tartteet ostaa velaks, pitää miettiä, missä menee vikaan[/QUOTE]

Joo, ikää on 20+8. Eli ollaan 28-vuotiaita miehen kanssa. Poikamme on 4v ja nyt tulossa toinen lapsi. Ja koska tulot on olleet aina huonot ja perheen täytyy elää niin ruokaa on tosiaan ostettu luotolla. :(

[QUOTE="tyhmä";21928300]Joo, ikää on 20+8. Eli ollaan 28-vuotiaita miehen kanssa. Poikamme on 4v ja nyt tulossa toinen lapsi. Ja koska tulot on olleet aina huonot ja perheen täytyy elää niin ruokaa on tosiaan ostettu luotolla. :([/QUOTE]

Jos tulot ovat aina olleet huonot, niin miten teillä on ollut varaa ostaa oma asunto?

[QUOTE="tyhmä";21928300]Joo, ikää on 20+8. Eli ollaan 28-vuotiaita miehen kanssa. Poikamme on 4v ja nyt tulossa toinen lapsi. Ja koska tulot on olleet aina huonot ja perheen täytyy elää niin ruokaa on tosiaan ostettu luotolla. :([/QUOTE]

Se on ihan jokaisen oma valinta millaisessa taloudellisessa tilanteessa on. Aika uskomattoman lapsellista toimintaa. Tosin näkee lapsellisuuden jos kirjoituksestasi. Ehkä olisi voinut harkita lisälisääntymistä, jos nytkin on jo vaikea elättää yksi lapsi.

Eikä sulla ole käyny mielessä et oisit jättäny opinnot tauolle jo aiemmin ja menny töihin?? tai sit hankkinu oppisopimuspaikan jos opiskelet sellasta alaa missä se on mahdollista?? Siinävaiheessa kun tajuaa et ei rahat riitä niin opinnot on kylllä eka mikä jää hetkeks ja hoidetaan ne raha asiat kuntoon! Sentakia mäkään en lähde enään täyspäiväsesti kolunpenkille kun ei oo varaa olla vaan opiskelija.

Miehen tulot on n. 1000 euroa/kk ja mun n. 300e/kk, pojan lapsilisä 100 euroa eli yhteensä 1400 euroa. Menoja on vähintään yhtä paljon eli asuntolaina 550 euroa, vastike asunnosta 170 euroa, autolaina 100 euroa, työmatkakulut miehellä eli dieselit autoon 150 euroa ja mun lääkkeet reilut 50 euroa... tuon lisäksi täytyisi maksaa visalaskut 120 euroa, kulutusluotto 75 euroa ja ostaa ruokaa ym. tarvikkeita (mm. vaipat) kaupasta n. 500 euroa vähintään neljältä ihmiseltä. Menee siis väkisin miinukselle. :(

herää! ennen kuin on myöhäistä. Miehes julkisilla töihin ja ruokalaskustakin saa tingittyä. Ja oothan varautunut maksaan sairaalamaksun lapsen syntymästä ts. vieriosastopäivästä/päivistä

lapset huostaan, te sinne 'huumeluoliin' jollei järki raksuta, että molempien olisi pitänyt töitä hommata aikaa sitten. se, ettei jollain paikkakunnalla ole työtä, ei ole selitys eikä sekään, ettei löydy sitä haluamaansa työtä. työn perässä on aika moni muukin muuttanut.

Miehen tulot on n. 1000 euroa/kk ja mun n. 300e/kk, pojan lapsilisä 100 euroa eli yhteensä 1400 euroa. Menoja on vähintään yhtä paljon eli asuntolaina 550 euroa, vastike asunnosta 170 euroa, autolaina 100 euroa, työmatkakulut miehellä eli dieselit autoon 150 euroa ja mun lääkkeet reilut 50 euroa... tuon lisäksi täytyisi maksaa visalaskut 120 euroa, kulutusluotto 75 euroa ja ostaa ruokaa ym. tarvikkeita (mm. vaipat) kaupasta n. 500 euroa vähintään neljältä ihmiseltä. Menee siis väkisin miinukselle. :(

No niin. Sitten mies vain hakemaan toista osa-aikaista duunia ja samalla sitä kokopäiväistä. Töitä kyllä löytyy jos haluaa. Siivoamaan, kauppoihin, henk.koht avustajaksi pääsee vähillä meriiteillä kunhan halua on tehdä työtä ja oppia. Paikan päälle kysymään sitä duunia, ei kaikkia ilmoitella jossain MOL:issa tai lehdissä. Puhelinmyynti on ainoa työ mistä mä olen ikinä kieltäytynyt, kaikkea muuta pystyy terve ihminen tekemään (ja oppii!) jos todella halua on.

Kannattaisiko myydä auto ja vaihtaa halvempaan? Älkää hyvä ihme mitään kallista yksityisen kämppää edes havitelko tuossa tilanteessa. Kaupungilta halpa kolmio on enin mihin on rahkeita. Katsot vaikka kalenterista päiviä, lupaat itsellesi että vuoden kestää asua missä tahansa. Eikä ne kaikki huumeluolia tod. ole. Esität asian kaupungin toimistossa niin tasan varmasti löytyy joku rauhallisempikin kohde.

Velkaneuvojalle myös ihan ensimmäisenä. Laskette mitä maksatte, mitä voi lykätä ja mitä ei. Ruokakulut minimiin, halpoja ruokia ja säästövinkkejä on täälläkin listattu sivukaupalla. Otat sen asenteen, että NYT teidän pitää selvittää tämä tilanne ja se on varmasti todella p*skaa vähän aikaa. Mutta sitten kun selviätte, olette ns. kuivilla ja voitte aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos tuossa tilanteessa mies jatkaa lusmuilua ja velat menee ulosottoon, teillä on kohta sellainen summa siellä ettei sitä makseta vuodessa-parissa vaan korkojen kanssa menee puolet aikuisiästä. Se on täysin eri tilanne se. Nyt itseä niskasta kiinni!

Eikä sulla ole käyny mielessä et oisit jättäny opinnot tauolle jo aiemmin ja menny töihin?? tai sit hankkinu oppisopimuspaikan jos opiskelet sellasta alaa missä se on mahdollista?? Siinävaiheessa kun tajuaa et ei rahat riitä niin opinnot on kylllä eka mikä jää hetkeks ja hoidetaan ne raha asiat kuntoon! Sentakia mäkään en lähde enään täyspäiväsesti kolunpenkille kun ei oo varaa olla vaan opiskelija.

Oon jo loppusuoralla opinnoissa, ollut oikeastaan jo yli vuoden (gradun palauttamista vaille siis) mutta kun en saa töitä mistään omalta tai muultakaan alalta. Oon kyllä kokeillut, ja olen kertonut, että olen valmis KTM kun painan "send" nappulaa sähköpostista ja palautan gradun viimeisteltynä proffalle. Ainoa tulon lähde on ollut opintotuki, joten valitsin edes sen. Ja siksi venytän gradun palauttamista, että saan vielä opintotukea edes. Nyt kuitenkin jään äitiyslomalle ja sen jälkeen ajattelin valmistua.

herää! ennen kuin on myöhäistä. Miehes julkisilla töihin ja ruokalaskustakin saa tingittyä. Ja oothan varautunut maksaan sairaalamaksun lapsen syntymästä ts. vieriosastopäivästä/päivistä

Ei mene julkisia ja ruokalasku on jo tingitty minimiin todellakin! Yksittäiset menoerät ei tee vaikeuksia vaan kokonaisuus. Heräsin liian myöhään, vaikka olen tiennyt luottojen riskit koko ajan.

Yhteistyössä