alkaa hermostuttamaan tuo lääkärin toiminta

viimeks kävin valittelemassa iltaisin esiintyvää päänsärkyä. Olen syönyt joskus panadolia, joskus 800 buranaa ja milloin mitäkin, ei mitään vaikutusta, nukkuminen on mahdotonta. Lääkäri siis tuolloin määräsi lisää 800 buranaa kun vikaahan päästä ei löytynyt. No, paskaakos minä sillä, sama vaikka työntäsin poikittain sen korvaan, yhtä paljon auttaa.
Yhtenä iltana, tai itseasiassa kahtenakin, äitini on käskenyt minun kokeilla panacodia, hän siis antoi omasta kaapistaan, ja se auttoi !! eka kertaa moneen viikkoon särky loppui tyystin, ja sain koko yön nukuttua.
Sanoin tästä lääkärille, muttei kuulemma "viitsisi" määrätä sitä minulle ja kielsi vielä syömästä toisten reseptilääkkeitä. No eipä niitä enää olisikaan. Huomenna taas eri lääkärille aika kivuista johtuen, lääkkeitä menen siis hakemaan, mutta ilmeisesti eivät kuitenkaan anna itä ainoaa lääkettä mikä auttaa, niin onkohan vinkkejä mitä sitä sanois et sais sitä panacodia ? Valehtelisko sitä jonkun kumman kivun mihin ne väkisinkin määräis panacodia, mihin sitä yleensä sitten määrätään ?
 
alkaa olee meinaan koht sellane fiilis et lähen jostain katukaupasta ostamaan sitä panacodia jos se on ainoa mikä auttaa eikä sitä laillisesti saa. Mie en jaksa enää. Ja tyttö menee ens viikolla hoitoon ja miun pitäs alottaa työt. aamukuudelta, kun en oo saanu nukuttua ollenkaan. Mukavia työpäiviä tiedossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kohta sulla papereissa merkintä "drug seeking behaviour", ole varovainen!
oikeesti ? eihän voi olla, ne on niin pieniä määriä mitä ne määrää, eikä tarkotus oo ottaa edes jok ailta, jos edes joka toinen yö sais nukuttua....mie mikään narkkari ole ! sairas ja kipuinen vaan. on se niin väärin.
 
vieras
Jos sulla on niin pahoja päänsärkyjä että vain Panacod auttaa niin kyllä ensisijaisesti pitää löytää se päänsäryn syy eikä miettiä että millä konstilla saa lääkäriltä reseptin!
 
vire
eikö sua yhtään vaivaa mistä kipu johtuu?
Minä kyllä vaatisin perusteelliset tutkimukset..
ja jättäisin kyllä tuollaiset riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet ottamatta, kohta on uusi vaiva taas riesana :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
viimeks kävin valittelemassa iltaisin esiintyvää päänsärkyä. Olen syönyt joskus panadolia, joskus 800 buranaa ja milloin mitäkin, ei mitään vaikutusta, nukkuminen on mahdotonta. Lääkäri siis tuolloin määräsi lisää 800 buranaa kun vikaahan päästä ei löytynyt. No, paskaakos minä sillä, sama vaikka työntäsin poikittain sen korvaan, yhtä paljon auttaa.
Yhtenä iltana, tai itseasiassa kahtenakin, äitini on käskenyt minun kokeilla panacodia, hän siis antoi omasta kaapistaan, ja se auttoi !! eka kertaa moneen viikkoon särky loppui tyystin, ja sain koko yön nukuttua.
Sanoin tästä lääkärille, muttei kuulemma "viitsisi" määrätä sitä minulle ja kielsi vielä syömästä toisten reseptilääkkeitä. No eipä niitä enää olisikaan. Huomenna taas eri lääkärille aika kivuista johtuen, lääkkeitä menen siis hakemaan, mutta ilmeisesti eivät kuitenkaan anna itä ainoaa lääkettä mikä auttaa, niin onkohan vinkkejä mitä sitä sanois et sais sitä panacodia ? Valehtelisko sitä jonkun kumman kivun mihin ne väkisinkin määräis panacodia, mihin sitä yleensä sitten määrätään ?
Onko sinulla kuvattu pää? Entä migreenilääkkeet? Jatkuva särkylääkkeiden syönti voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Mikäli oikien muistan niin panacod on riippuvuutta aiheuttava lääke, korjatkaa jos olen väärässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla kuvattu pää? Entä migreenilääkkeet? Jatkuva särkylääkkeiden syönti voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Mikäli oikien muistan niin panacod on riippuvuutta aiheuttava lääke, korjatkaa jos olen väärässä.
Kaikki särkylääkkeet aiheuttavat riippuvuutta, ns. särkylääkepäänsärkyä, jos on migreenipotilas.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla kuvattu pää? Entä migreenilääkkeet? Jatkuva särkylääkkeiden syönti voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Mikäli oikien muistan niin panacod on riippuvuutta aiheuttava lääke, korjatkaa jos olen väärässä.
Kaikki särkylääkkeet aiheuttavat riippuvuutta, ns. särkylääkepäänsärkyä, jos on migreenipotilas.
Panacod sisältää parasetamolin ohella opiaattia eli tässä tapauksessa kodeiinia.
 
vieras
mulla sitä määrättiin raskaanaollessa liitoskipuihin. Söin ihan hyvillä mielin aina kun kolotti, ja vasta seuraavassa raskaudessa sain kuulla ettei panacodia saa raskaana syödä :eek: luojan kiitos syntyi terve lapsi :)
 
Non compos mentis
Kodeiini (opiaatti) ei ole kiva juttu, mutta enempi mua ahdistais, jos joutuis vetämään maksatoksisia lääkkeitä (paracetamol) joka ilta. Burana (ibuprofeeni) ei ole vatsaystävällinen.
 
vieras
Panacodissa on yhtenä vaikuttavana aineena morfiinin johdannainen ja se aiheuttaa herkästi riippuvuutta. Lisäksi sietokyky lääkkeeseen kasvaa nopeasti eli aiemmin auttaneet annokset eivät pian enää tehoakaan. Varmaankin em. syistä johtuen lääkäri ei mielellään määrää lääkettä jatkuvaan käyttöön; sinulla ap särky on ilmeisesti jatkunut jo pidemmän aikaa eikä syy ole selvillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Siis onko sulla joku diagnoosi? Vai miksi sitä päätä särkee?
en tiiä miksi, alkaa joka ilta kellonlyömällä tasan kahdeksalta. Kuulemma stressiä. My ass.
on tehty se hiton tietokonetomografia vai mikä se oli se putki mihin miut työnnettiin, ja verikokeita, ei mitään löytyny ni sanoivat että kuulemma stressistä johtuvaa. Migreenilääkkeet muuten myös auttavat tuhoon mut sitäkään se ei kuulemma ole. Mie kysyin millä ihmeellä miul ois stressiä ku kaik on niin hyvin ku olla voi ni kuulemma miul on pakko olla stressiä ku miul on pien vauva. Ja tää vauva sattuu olee niin helppo et hyvä jos ei ite tee jo ruokaa ja vaihda vaipaaansa =D
niin on yhtä hymyä päivät pitkät, ni ei todellakaan stressaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla kuvattu pää? Entä migreenilääkkeet? Jatkuva särkylääkkeiden syönti voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Mikäli oikien muistan niin panacod on riippuvuutta aiheuttava lääke, korjatkaa jos olen väärässä.
Kaikki särkylääkkeet aiheuttavat riippuvuutta, ns. särkylääkepäänsärkyä, jos on migreenipotilas.
Panacod sisältää parasetamolin ohella opiaattia eli tässä tapauksessa kodeiinia.
Niin, mutta myös ihan perussärkylääkkeet aiheuttaa riippuvuutta jos sairastaa migreeniä.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko hartiat jumissa? Tupakoitko? Ulkoiletko riittävästi?
on hartiat ja niskat jumissa ( valehtelematta ovat kuin kiveä ), jatkuvasti vaan pahemmassa, ollu puolisen vuotta syystä tuntemattomasta, tupakoin, paljon.
Tupakoinnin lopettaminen ja hierojalla/fysioterapeutilla käyminen voisivat olla järkevämpiä kuin katukauppiailta mömmöjen ostaminen.
 
oho
Mä sain yöksi otettavaksi Pabacodia kylkiluun murtumaan. En uskaltanut ottaa vaan menin Panadolilla 1mg. Siis tuo on opiaatti, jota jotkut käyttävät väärin. Onneksi en ottanut. On vieläkin paketti tallella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sinulla kuvattu pää? Entä migreenilääkkeet? Jatkuva särkylääkkeiden syönti voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Mikäli oikien muistan niin panacod on riippuvuutta aiheuttava lääke, korjatkaa jos olen väärässä.
Kaikki särkylääkkeet aiheuttavat riippuvuutta, ns. särkylääkepäänsärkyä, jos on migreenipotilas.
Panacod sisältää parasetamolin ohella opiaattia eli tässä tapauksessa kodeiinia.
Niin, mutta myös ihan perussärkylääkkeet aiheuttaa riippuvuutta jos sairastaa migreeniä.
Siis särkylääkkeet aiheuttaa riippuvuutta jos on migreeniä? Mihin tämä perustuu? En ole koskaan kuullutkaan.
 

Yhteistyössä