Mitähän helvettiä mäkin oikein ajattelin kun sen sikainfluenssarokotteen lapsilleni otin?

joo
Alkuperäinen kirjoittaja kopsu:
räjähtääkö käsiin flunssarokote vai sikaflunssa, ja muistetaan jotta median pitää uutisoida ja luoda mielikuvia jotta voivat myydä lehtia. rahoitamme itse oman paniikkimme.
Tottahan tuokin, mutta mulla on ainakin ihan julmetun paha mieli niitten perheitten puolesta joissa on nyt todettu niitä narkolepsia-tapauksia, jotka luultavasti pystytään suoraan liittämään tuohon rokotteeseen.. Siis jos pystytään.. Katsotaan sitten "kuukausien päästä kun tutkimukset ovat valmiita"..

v
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Päivä kerrallaan ja ei kannata lukea sitä mitä media hössöttää. Ne sai paniikin aikaan kun sika levisi pitkin maailmaa ja nyt ne taas mässää tällä narkolepsialla.

Ja vanhemmat seuraa lapsiaan tarkemmin, jos joku nukkuu vähänkin liikaa niin se on heti narkolepsia. Mitäs kun jostain pakastepussista löydettiin lasinsiru ja uutisoitiin isosti, hetihän ihmiset valitti että heilläkin oli vaikka ne eivät olleetkaan lasinsiruja.
Oletko nähnyt lapsen, jolla on narkolepsia? Lapsen, joka nukahtelee ykskaks kymmeniä kertoja päivässä ja nukkuu suurimman osan vuorokaudesta? Minä olen ja se on aika kaukana "vähänkin liikaa nukkumisesta". Jos ja kun rokote ja narkolepsia ovat yhteydessä toisiinsa, on yksikin rokotteen aiheuttama tapaus liikaa.
Siis mä tarkoitin nyt näitä lapsia joilla ei narkolepsiaa ole ja ton media hössötyksen jälkeen vanhemmat on varmoja että nyt se on omalla lapsella kun nukku vähän liikaa.

Tottakai se on kauheeta jos rokote edesauttoi lapsia saamaan narkolepsia ja yksikin tapaus on liikaa tosiaan, mutta mikään ei ole vielä varmaa ja yritin sanoa että älkää ihmiset panikoiko. Sillä kun ei voita mitään kun kaikki on vielä täysin levellään tutkimuksissa.

Itse panikoin sillon kun oli sikainfluenssa, panikoin todella kera paniikkihäiriöitten, niin sen takia vain kehoitin ihmisiä olemaan panikoimatta että olisi helpompi nyt olla ja elää. Ja tein kehotuksen ihan hyvässä hengessä.

Migreenineiti
Usassa oli saman asian ajava, eri valmistajan rokote :)

Ite en ottanu rokotetta, sain äitin pään käännettyä ja hitsit oon tyytyväinen!

Tosta rokotteen koostumuksesta, normaalissakin kausi-influenssa rokotteessankin on n.1/3 tai 1/4 tätä meiän sikapiikin sisältöä... Eli en kyllä suosittele senkään ottamista....

Itselleni puhkesi migreeni samana päivänä(vain muutama tunti myöhemmin tuli ekat kuvotukset ja sitten aurat...) kun otin hepatiitti twinrix:in ekan piikin. Ja terkkari sanoi, että mitään yhteyttä ei ole, eikä rokote "aiheuta" mitään oireita! Minä olin melkein viikon kipeänä, päätä särki, oli auroja yms.(onneksi äitillä oli migreenilääkkeitä, mitä lääkäri antoi käytää....) En pystyny syömään, jopa mun kynnet lakkas kasvamasta! Jokaseen tuli sellanen outo lommo... Sama kuvio toistui kakkos ja kolmos piikin jälkeen.... :´(

Tässä kauhulla mietin, mitä ois tullu, jos oisin ottanu sikapiikin...

Muistatteko vielä kun uutisoitiin, että sikainfluenssarokotusjonoissa oli väkivallan uhkaa niin että poliisitkin jouduttiin johonkin kutsumaan paikalle. Ja kuinka katkeria oltiin niille, joilla neuvolan tädit rokottivat koko lapsikatraan, vaikkei virallinen rokotusvuoro olisi vielä ollut.

vieras
Jotenkin mää en jaksa nyt tätä vouhkaamista nyt tästäkin.... Kyllä sitä kaikkea p.skaa saadaann muutenkin vaik mistä. Ja kaikkea ei edes itse tiedetä. me rokotutettiin koko meidän perhe ja sillä siisti. Jos jotain tulee ni sit tulee, eipä sille enää mitään mahda.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Migreenineiti:
Usassa oli saman asian ajava, eri valmistajan rokote :)

Ite en ottanu rokotetta, sain äitin pään käännettyä ja hitsit oon tyytyväinen!

Tosta rokotteen koostumuksesta, normaalissakin kausi-influenssa rokotteessankin on n.1/3 tai 1/4 tätä meiän sikapiikin sisältöä... Eli en kyllä suosittele senkään ottamista....

Itselleni puhkesi migreeni samana päivänä(vain muutama tunti myöhemmin tuli ekat kuvotukset ja sitten aurat...) kun otin hepatiitti twinrix:in ekan piikin. Ja terkkari sanoi, että mitään yhteyttä ei ole, eikä rokote "aiheuta" mitään oireita! Minä olin melkein viikon kipeänä, päätä särki, oli auroja yms.(onneksi äitillä oli migreenilääkkeitä, mitä lääkäri antoi käytää....) En pystyny syömään, jopa mun kynnet lakkas kasvamasta! Jokaseen tuli sellanen outo lommo... Sama kuvio toistui kakkos ja kolmos piikin jälkeen.... :´(

Tässä kauhulla mietin, mitä ois tullu, jos oisin ottanu sikapiikin...
No voi sua.....

A
http://www.rokotusinfo.fi/

Tuolla löytyy lisää ajantasalla olevaa tietoa.
Kyllä mielestäni kaikkien kuuluisi olla kiinnostunut tästä asiasta joka koskettaa jokaista suomen kansalaista. Tuskin kukaan voi vain sanoa, että "ei voi enää mitään, otettu mikä otettu!"
Mikään ei koskaan muutu jos kukaan ei puutu mihinkään!!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Värioikku:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasvieras:
No höh, eikös se pitäny olla niin, että kaikki ne rokotteen ainesosat oli ennestään tuttuja? Näin muistaakseni vakuutettiin thl:n sivuilla silloin. Mikäs tästä sikaflu rokotteesta olis tehny enemmän vaarallisen kuin vanhemmat rokotteet? Kaikilla rokotteilla saattaa olla sivuvaikutuksia... Myös niillä, jotka ovat neuvolan rokotusohjelmassa. Onko se nyt siis selvitetty, että johtuuko tämä narkolepsia rokotteesta vai sairastetusta sikainfluenssasta? Mä kun olin näkevinäni jossain lauseen, että tutkimus vie kuukausia tästä asiasta.
Kyllähän se tutkimus kestää kuukausia, mut nyt kävin äsken tuolta lukemassa, että 14 epäilyä on jo löydetty ja odotettavissa noin 50 epäilyä?? Yhdysvallassa ei rokotettu kai ketään sen takia että rokotetta ei ollut tutkittu, eikä myöskään Sveitsissä.. helvetin helvetti ei voi muuta sanoa :(

Jep, ja tämäkin tieto tuli varmaan julki vasta nyt? ainakaan mä en tiennyt tuota..
Kyllä mä tästä ainakin siihen aikaan luin kun noita rokotuksia alettiin järjestämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Migreenineiti:
En vähättele sinun kokemuksiasi mitenkään, mutta minulle tuli mieleeni, että itse saan kynsiini urat aina, kun kehossani on tapahtunut jotakin dramaattista, siis esim. raskauden alku/loppu, rankempi tulehdussairaus tms., myös imetyksen lopettaminen.

Onko tämä ihan vierasta sinulle muuten?

vieras
Minä en antanut rokotuttaa lapsiani, enkä itsekään ottanut rokotetta vaikka olin viimeisilläni raskaana ja kovasti joka puolelta painostettiin se ottamaan. Minulle sanoi moni, että voin sitten syyttää vain ja ainoastaan itseäni kun lapseni sairastuvat ja menehtyvät tautiin. Noh, nytpä taidan sanoa minä kaikille piikin ottaneille, että itsepähän olette valintanne tehneet. Jos lapsenne nyt sairastuu niihin sivuvaikutuksiin, kannattanee katsoa peiliin. En minä ainakaan syyttäisi THL:sta tai muutakaan viranomaistahoa, vaan puhtaasti itseäni typerästä valinnasta. Kaikilla oli tiedossa, että rokotetta ei ole testattu ihmisillä riittävästi, jotta sivuvaikutuksista voitaisiin varmuudella tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en antanut rokotuttaa lapsiani, enkä itsekään ottanut rokotetta vaikka olin viimeisilläni raskaana ja kovasti joka puolelta painostettiin se ottamaan. Minulle sanoi moni, että voin sitten syyttää vain ja ainoastaan itseäni kun lapseni sairastuvat ja menehtyvät tautiin. Noh, nytpä taidan sanoa minä kaikille piikin ottaneille, että itsepähän olette valintanne tehneet. Jos lapsenne nyt sairastuu niihin sivuvaikutuksiin, kannattanee katsoa peiliin. En minä ainakaan syyttäisi THL:sta tai muutakaan viranomaistahoa, vaan puhtaasti itseäni typerästä valinnasta. Kaikilla oli tiedossa, että rokotetta ei ole testattu ihmisillä riittävästi, jotta sivuvaikutuksista voitaisiin varmuudella tietää.
No täytyy kyllä sanoa ettei THL:n viestintä ihan kaikkea kertonut. Todellakaan.
Ja annettu tieto ja median myllerrys oli sen tasoista että jyvien seulominen akanoista oli varmasti hankalaa, ellei mahdotonta kun tähän lisätään vielä keskustelupalstat. Kriittisiä ääniä ei lehti eikä TV montaa päästänyt ääneen. Ja kaikilla ei varmasti ole aikaa nettiä selata riittävästi.
Mä kyllä syyttäisin viranomaisia. Ei jokainen kansalainen voi olla joka alan asiantuntija. Mutta kyllä ne viranomaisten puheet oli sen tasoista että olis häläreiden pitänyt helistä. Ei edes kovin hyvää retoriikkaa.
En rokotuttanut lastani eikä neuvolassakaan onneksi painostettu. Toisin kuin monessa muussa neuvolassa täti sanoi vaan että ihan hyvä valinta, en mäkään ota.
Muoks. Ja ymmärrä hyvinkin myös sen että joku siinä tilanteessa rokotteen otti. Itsellänikin kävi kyllä mielessä että teenköhän virheen kun en ota. Tietoa ei ollut riittävästi tarjolla, pelkkää joukkohysteriaa.

vieras
Mä ymmärsin että toi rokote olis mahdollisesti pitänyt uusiakkin noin vuoden päästä sen ottamisesta joten ehkäpä tässä ei nyt enää mitään jälkioireita tulee kun ei ole tullut tähänkään asti.

pir
onko se nyt niin, että näitä ongelmia on tullut heti/lähes heti rokotuksen ottamisen jälkeen vai onko nämä narkolepsiat ym ongelmat tulleet vasta nyt melkein vuosi rokottamisen jälkeen? Mun omasta piikistä on jo yli puoli vuotta, enkä ole huomannut mitään erikoista.
Olen kuullut yhdestä tapauksesta ja siinä meni 2-3 vk rokotuksen ottamisesta oireiden alkamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pir:
onko se nyt niin, että näitä ongelmia on tullut heti/lähes heti rokotuksen ottamisen jälkeen vai onko nämä narkolepsiat ym ongelmat tulleet vasta nyt melkein vuosi rokottamisen jälkeen? Mun omasta piikistä on jo yli puoli vuotta, enkä ole huomannut mitään erikoista.
Olen kuullut yhdestä tapauksesta ja siinä meni 2-3 vk rokotuksen ottamisesta oireiden alkamiseen.
Mutta kuitenkin lyhyen ajan sisällä rokotteen ottamisen jälkeen. että kyllä se varmasti on se rokote mikä sen narkolepsian laukaisee.

vieras
Ihan OIKEASTIKO jollain nyt pelottaa että on myrkyttänyt lapsensa :D Miksi minusta tuntuu siltä että tässäkin ketjussa hysterisoi ne jotka ei rokotetta ottaneet ja haluavat lietsoa pelkoa. Miettikää nyt hieman järjellä, jos ette synnyttäneet sitä ulos ;)

Entäs jos lapsi olisi kuollut sikaflunssaan?
Se on sairastettuna oikeasti ihan kamala tauti.
Jos itse tai kukaan lähipiiristä ei oo sitä sairastanut, niin ei todellakaan voi ymmärtää millainen se o.
Mäkin olen perusterve aikuinen, mutta jouduin sairaalaan ja hyvä että henki kulki. Taksin tilaamisen jälkeen ei enää ääntä tullutkaan. Ambulanssia en voinut soittaa yöllä kun ei tullut silloin pihaustakaan. Höyryhengityksellä sain sen verran limaa irti että sain hengitettyä.

Sairaus mitä en koskaan toivo kenellekkään.

jooo
Ikävää asennetta, mitäs minä sanoin juttu! Olin oikeassa, te väärässä.
Siis sen ajan tietoon ja suosituksiin pohjaten, moni vanhempi rokotutti lapsensa, niin tein minäkin.
Sillä ensin olin rokotusta vastaan, mutta kun aikaa kului ja perheessämme on astmaatikkoja myönnyin minäkin.
Siksi että olin muutkin rokotteet lapsilleni antanut, rokotussuunnitelman mukaan.

Älkää lukeko rokotusinfo.fi sivuja, ne eivät pohjaa faktoihin vaan on propagandasivut. Rokotusvastaisten vanhempien tekemät sivut.

Sitä ei tiedä, onko tuo narkolepsia oire esim virustaudista, jostain muusta joka riehui viime vuonna.
Itse sain kylmäallergian virustaudin, influenssan jälkitautina. Viime talvena en pystynyt ees 5 minuuttia olemaan ulkona.
Tämä alkoi siis jo ennen sikapiikkiä.
Ja johtui edelliskeväisestä influenssasta.Oireina oli kesällä jo uimisen jälkeinen paha reaktio.

Mutta älkää hysterisoiko.
Lepo ja rauhaa....

Minä otin lapsille sen takia, kun meidän tyttö kärsi kovasti kurkunpääntulehduksista yms.
Kävin kyllä sisäistä kamppailua tovin, ennen kuin päädyin ratkaisuun.
Ajattelin kuitenkin, että parempi se nyt vaan on rokottaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja jooo:
Ikävää asennetta, mitäs minä sanoin juttu! Olin oikeassa, te väärässä.
Siis sen ajan tietoon ja suosituksiin pohjaten, moni vanhempi rokotutti lapsensa, niin tein minäkin.
Sillä ensin olin rokotusta vastaan, mutta kun aikaa kului ja perheessämme on astmaatikkoja myönnyin minäkin.
Siksi että olin muutkin rokotteet lapsilleni antanut, rokotussuunnitelman mukaan.

Älkää lukeko rokotusinfo.fi sivuja, ne eivät pohjaa faktoihin vaan on propagandasivut. Rokotusvastaisten vanhempien tekemät sivut.

Sitä ei tiedä, onko tuo narkolepsia oire esim virustaudista, jostain muusta joka riehui viime vuonna.
Itse sain kylmäallergian virustaudin, influenssan jälkitautina. Viime talvena en pystynyt ees 5 minuuttia olemaan ulkona.
Tämä alkoi siis jo ennen sikapiikkiä.
Ja johtui edelliskeväisestä influenssasta.Oireina oli kesällä jo uimisen jälkeinen paha reaktio.

Mutta älkää hysterisoiko.
Lepo ja rauhaa....
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Millaiset kylmäallergiaoireet sulle tulee?
Minun miehelle tulee kutisevia näppylöitä joka puolelle kroppaa. Meilläkin mies välttelee uimista.

,,
Alkuperäinen kirjoittaja A:

Kyllä mielestäni kaikkien kuuluisi olla kiinnostunut tästä asiasta joka koskettaa jokaista suomen kansalaista. Tuskin kukaan voi vain sanoa, että "ei voi enää mitään, otettu mikä otettu!"
Tämä on rokotuskriittinen sivusto, ei välttämättä ihan puolueetonta tietoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Värioikku:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasvieras:
No höh, eikös se pitäny olla niin, että kaikki ne rokotteen ainesosat oli ennestään tuttuja? Näin muistaakseni vakuutettiin thl:n sivuilla silloin. Mikäs tästä sikaflu rokotteesta olis tehny enemmän vaarallisen kuin vanhemmat rokotteet? Kaikilla rokotteilla saattaa olla sivuvaikutuksia... Myös niillä, jotka ovat neuvolan rokotusohjelmassa. Onko se nyt siis selvitetty, että johtuuko tämä narkolepsia rokotteesta vai sairastetusta sikainfluenssasta? Mä kun olin näkevinäni jossain lauseen, että tutkimus vie kuukausia tästä asiasta.
Kyllähän se tutkimus kestää kuukausia, mut nyt kävin äsken tuolta lukemassa, että 14 epäilyä on jo löydetty ja odotettavissa noin 50 epäilyä?? Yhdysvallassa ei rokotettu kai ketään sen takia että rokotetta ei ollut tutkittu, eikä myöskään Sveitsissä.. helvetin helvetti ei voi muuta sanoa :(

Jep, ja tämäkin tieto tuli varmaan julki vasta nyt? ainakaan mä en tiennyt tuota..
Kyllä mä tästä ainakin siihen aikaan luin kun noita rokotuksia alettiin järjestämään.
Juu oli tuosta juttua jo silloin. Mutta kun THL:n virallisilla sivuilla ei tästä ollu niin esim. tämä palsta leimasi jutun rokotusvastaisten propagandaksi.

Kuten ei rokotusmyönteinenkään sivusto, esim. THL....

...
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

Kuten ei rokotusmyönteinenkään sivusto, esim. THL....
No ne on sentään joskus opiskelleet lääketiedettä ja ovat alansa asiantuntijoita, rokotusinfossa itseoppineita hihhuleita.

Yhteistyössä