Kuinka pitkäksi 2-vuotiaan tukan voi antaa kasvaa mielestäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on reilu parivuotias taapero, jolla on jo tosi pitkä tukka. Hiustenleikkuu on ihan myrkkyä ja etutukan suhteen olemme jo luovuttaneet (onneksi se kasvoi sen verran että menee siististi sivuille eikä roiku silmillä. Kuinka pitkät hiukset ovat sisusta taaperolla liian pitkät. Kyse on pojasta.

Meillä alkaa olemaan pian vyötärölle enkä pidä epäsiistinä tms. Enemmän mietin sitä, että kunhan saa pois kasvoilta ja harjattua, niin ihan se ja sama, minkä pituiset.

No mun nippanappa kaks vuotias kasvattaa (:)) myös hiuksiaan. On jo aika kiva takatukka ja vielä vähän edestä silmillä roikkuu mutta ei enää poikaa häiritse. Että mun mielipide on: saa kasvaa. :)

En ymmärrä niitä vanhempa, jotka pitävät pienellä pojallaan pitkää tukkaa. Tulee aina mieleen, että äiti ei ole raaskinut leikata vauvakiehkuroita (vaikka tosiaan muitakin syitä varmasti voi olla).

Mutta itse siis pidän pojallani (1,5v) lyhyttä "poika"tukkaa

Meillä on leikattu 2,5-vuotiaan pojan hiuksia vain edestä ja yleensä silloin, kun hän nukkuu. Muuten on aikamoiset enkelinkiharat, joten asettuvat kivasti, eivätkä mene niin pitkälle selkään kuin oikeasti suorina yltäisivät.

Mietin, että jossain vaiheessa on pakko ottaa takaakin latvoista sentti tai pari, mutta onneksi kiharassa eivät pienet epätasaisuudet näy. En usko, että suostuisi parturituoliin sekuntia pidemmäksi ajaksi.

Mun 2,8v murulla on on semmonen viiden sentin mittainen (suoraksi vedettynä) ihanasti kihartuva takatukka. Ja mun mielestä saa pitääkin enkelikiharansa niin kauan kuin itse haluaa ne pois. :heart:
..ja pojasta siis kysymys.

Tossa alkuvuodesta oli vielä 2v enkelikiharat ja se leikattiin vähän lyhyemmäksi, viimekuussa tuskastui helteeseen ja halusi koko tukan pois. Minusta pojallakin voi olla pitkähkö tukka kunhan on siisti eikä mikään resuletti jonka alta ei silmiä näy.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Meillä on leikattu 2,5-vuotiaan pojan hiuksia vain edestä ja yleensä silloin, kun hän nukkuu. Muuten on aikamoiset enkelinkiharat, joten asettuvat kivasti, eivätkä mene niin pitkälle selkään kuin oikeasti suorina yltäisivät.

Mietin, että jossain vaiheessa on pakko ottaa takaakin latvoista sentti tai pari, mutta onneksi kiharassa eivät pienet epätasaisuudet näy. En usko, että suostuisi parturituoliin sekuntia pidemmäksi ajaksi.

Meillä ainakin lapset istuu parturintulossa ihan hievahtamatta, on sen verran outo ja jännittävä tilanne. Kotona leikkaaminen ei onnistu lainkaan. Siksi siis kaikki kolme on käynyt parturissa/kampaamossa n vuoden ikäisestä lähtien.

Olen itse alkanut miettiä asiaa nyt enemmän, kun poikaa sanotaan jatkuvasti tytöksi. Toisaalta häntä luullaan tytökse vaikka olisi huppulakki päässä, ilmeisesti hän on jotenkin "tytön näköinen" :). Kerrakin hänet oli puettu päästä varpaisiin siniseen ja vielä sininen huppulakki oli pässä ja silti vaan tytöteltiin. Ei ole tosiaan kyse siitä etten raskisi leikata, vaan siitä että vastustaa leikkausta niin tarmokkaasti. Ehkä kokeilen leikata nukkuessa... Hiukset ovat kyllä kauniit, paksut ja hyväkuntoiset, eisen puoleen tarvisi leikata. Ja onhan aikuisilla miehilläkin pitkiä hiuksia...

Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi niin antaisin kasvaa ihan vapaasti vaan. Mikä ihme siinä on, että poikien tukat pitää kyniä heti? Harvoin näkee ihania pidempiä hiuksia pojilla. Jos pojan joskus saan niin annan tukan kasvaa ja jos poika itse hieman isompana haluaa leikata tukan niin sitten leikataan.

Meidän 2,5vuotiaalla on lyhyt tukka. Kun alkaa mennä korvien päälle tai niskasta epäsiistiksi niin leikkautetaan. Kyllä lapsi oppii parturissa olemaan kun opetetaan ja viedään sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen itse alkanut miettiä asiaa nyt enemmän, kun poikaa sanotaan jatkuvasti tytöksi. Toisaalta häntä luullaan tytökse vaikka olisi huppulakki päässä, ilmeisesti hän on jotenkin "tytön näköinen" :). Kerrakin hänet oli puettu päästä varpaisiin siniseen ja vielä sininen huppulakki oli pässä ja silti vaan tytöteltiin. Ei ole tosiaan kyse siitä etten raskisi leikata, vaan siitä että vastustaa leikkausta niin tarmokkaasti. Ehkä kokeilen leikata nukkuessa... Hiukset ovat kyllä kauniit, paksut ja hyväkuntoiset, eisen puoleen tarvisi leikata. Ja onhan aikuisilla miehilläkin pitkiä hiuksia...

Samaten mun poikaa on tytötelty näkemättä tukkaa ja päällä oli sinistä. Kai se kasvoista on sitte jotenkin sellanen.

Miksi ylipäätään tuntemattomia pojitellaan ja tytötellään? Jos ei tunneta eikä ole tarkoitus tutustuakaan, niin luulisi sanan "lapsi" riittävän. Tai vaikka tuo lapsi, jolla on sininen paita, jos lapsia useampia on.

Kamalan näköistä jos (pienelläkin) pojalla on pitkät hiukset. Pojan pitää näyttää pojalta. Kasvattakoot sitten teininä, jos haluaa, silloin tuskin enää äitiä tottelee.