Kyl nyt ehkä olis aika alkaa miettii nuita ilmasto juttuja ihan tosissaan!!


Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mutta vaikka tämä oliskin ihan luonnollinen juttu, ei pelkästään ihmisen aikaansaannosta, niin mun puolestani valtaosa VOIS silti ajatella että tälle täytyy jotain tehdä ja alkaisivat kunnioittaa luonnonvaroja korkeammalle....
:attn: :attn:
täysin samaa mieltä!
 
hipsis
Höpönlöpö. Ilmastonmuutosta en kiellä, mutta tämä kesä ei ole ollut mitenkään poikkeuksellinen. Lämpötilaennätyksiä joo, mutta onko se pitkä aika että lämptiloja on vähän toistasataa vuotta mitattu talteen? Ja systemaattisesti isommilta alueilta paljon lyhyemmän aikaa vielä?

Onko siis teidän mielestä oikeasti ilmaston muutosta tai maapallon tuhoutumista tai yleensä muutosta se, että meillä on kelejä joita on esim. hyvinkin ollut 300 vuotta sitten paljonkin? Pitääkö kaikki asiat siis pysyä sellaisena kuin ne on ollut sinä vuonna kun on itse ollut lapsi tai sitten revitään pelihousut?
 
Sekin kertoo paljon että raskaana ollessa ei saa syödä itämerestä kalastettua kalaa. Itämeressä on niin paljon myrkkyjä että ne ovat vaaraksi vauvalle. Onko ne sitten edes terveellisiä muillekkaan??
Isot tehtaat elikkä niiden päättäjät jotka ovat ihmisiä, pilaavat tätä maapalloa enemmän toki, varsinkin venäjän puolella.
 
suhteellisuus
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja jotain rajaa..:
Emme osta lastulevy huonekaluja, vaan kunnollisia puusta tehtyjä. Näin ne kestävät pitkään.
Meistä ei kumpikaan kulje muodin mukaisissa vaatteissa, joten ei tarvii viskoa hyviä vaatteita roskiin, vaan ne käytetään loppuun saakka.

Ruoka tehdään suurimmaksi osaksi itse ja harvoin käytämme eineksia. Kovasti olen suunnitellut että tuolla pienelle teen sitten itse ruuat. Turhaa lasijätettä tulee niistä valmis ruuista.
Ottamatta ruuan laatuun ja muuhun järkevyyteen kantaa, kun sehän ei tähän keskusteluun kuulu, sanoisin, että
Ei se ruuan itse tekeminenkään ole mitenkään ekologista. Paljon ekologisempaa on tehdä ruoka valmiiksi suurissa yksiköissä kuin että jokainen ihminen keittää sen puoli tuntia perunakikkaretta ja porkkanakikkaretta lapselleen ja sitten vielä laittaa osan pakkaseen. Purkit kun säilyy sellaisenaan ja paljon vähemmän haitallista on se jäte mikä purkista tulee, onhan se 100% kierrätettävää, kuin jäte jota kannat kotiin kaupasta itsetehtyä ruokaa varten: hedelmäpusseja, jauhelihan tai kanan muovikääröt saati styroksit jnejne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suhteellisuus:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja jotain rajaa..:
Emme osta lastulevy huonekaluja, vaan kunnollisia puusta tehtyjä. Näin ne kestävät pitkään.
Meistä ei kumpikaan kulje muodin mukaisissa vaatteissa, joten ei tarvii viskoa hyviä vaatteita roskiin, vaan ne käytetään loppuun saakka.

Ruoka tehdään suurimmaksi osaksi itse ja harvoin käytämme eineksia. Kovasti olen suunnitellut että tuolla pienelle teen sitten itse ruuat. Turhaa lasijätettä tulee niistä valmis ruuista.
Ottamatta ruuan laatuun ja muuhun järkevyyteen kantaa, kun sehän ei tähän keskusteluun kuulu, sanoisin, että
Ei se ruuan itse tekeminenkään ole mitenkään ekologista. Paljon ekologisempaa on tehdä ruoka valmiiksi suurissa yksiköissä kuin että jokainen ihminen keittää sen puoli tuntia perunakikkaretta ja porkkanakikkaretta lapselleen ja sitten vielä laittaa osan pakkaseen. Purkit kun säilyy sellaisenaan ja paljon vähemmän haitallista on se jäte mikä purkista tulee, onhan se 100% kierrätettävää, kuin jäte jota kannat kotiin kaupasta itsetehtyä ruokaa varten: hedelmäpusseja, jauhelihan tai kanan muovikääröt saati styroksit jnejne.
Kotiin ei tarviikkaan kantaa aina muovijätettä

;)
 
G.
Tämän vuoden kylmä talvi ja lämmin kesä johtuu itäisistä ilmavirtauksista, ei siinä sen kummallisempaa ilmiötä ole takana. Ensi vuonna voi olla Atlantin matalapaineiden vuoro ilahduttaa suomalaisia vesisateillaan.

Ihmisten määrä kasvaa joka 11. vuosi 1.000.000.000. Se on se mihin tämä koko paska romahtaa ja me näemme sen itse 10-30 vuoden sisällä. Jos haluatte tehdä todellisen ympäristöteon jätätte lisääntymättä!
 
vieras
Ukkosmyrskyt sytyttää tulipaloja ja katkoo sähköjä, kuivuus tappaa janoon, rankkasateet huuhtoo pois kyliä, maanjäristykset hävittää kaupunkeja...

Miten tilanne muuttuu jos muutumme vielä ekologisemmiksi? Tähänkin saakka luonto on "kiittänyt" meitä kunnioituksesta aiheuttaen tuhoa.
 
Terkkuja vaan
Alkuperäinen kirjoittaja rukkilainen:
Tälläset myräkät on pikkiriikkisiä siihen mitä muualla maailmassa tapahtuu. Me vaan tykätään sulkea silmämme kun ei tapahdu meillä. Ja sit jos jonain vuona hieman tapahtuu niin alkaa hysteria maailmanlopuista,maapallon tuhoutumisesta ym.

Jos tälläisiä vuosia alkaa tulla useampia, vaikkapa 10 putkeen niin sit on ehkä paikallaan puhua selkeästä muutoksesta. Mutta yksi poikkeus kuuluu jo tilastollisestikin ihan normaaliin vaihteluun RAUHOITTUKAA
Juuri näin!
Kertokaa kymmenellä, jopa sadalla tuo eilinen myrsky niin saatte makua siitä millaista on esim. Aasiassa JOKA vuosi.
 
no
Jos haluatte tosissaan ajatella maapalloa ja olla ekologisia, niin älkää lisääntykö! Tän pallon suurin ongelma tulevaisuudessa on se, että täällä on liikaa porukkaa kuluttamassa niitä luonnonvaroja.
 
o_O
Ilmastonmuutosskeptikot kehittelevät aina teorioita, joilla osoitetaan koko homma epätodeksi. Kaikki nämä teoriat on tähän mennessä kumottu ja monet skeptikotkin ovat myöntäneet ilmastonmuutoksen johtuvan ihmisestä.

Vaikka koko ilmastonmuutos olisikin ihmisestä riippumaton, niin silti tätä saastemäärä olisi pitänyt miettiä jo 50 vuotta sitten. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan? Toivottavasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja o_O:
Ilmastonmuutosskeptikot kehittelevät aina teorioita, joilla osoitetaan koko homma epätodeksi. Kaikki nämä teoriat on tähän mennessä kumottu ja monet skeptikotkin ovat myöntäneet ilmastonmuutoksen johtuvan ihmisestä.

Vaikka koko ilmastonmuutos olisikin ihmisestä riippumaton, niin silti tätä saastemäärä olisi pitänyt miettiä jo 50 vuotta sitten. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan? Toivottavasti.
Syntyvyyden säätely ja lapsirajat jokaiseen maahan. Kiinassahan se on yleisesti käytössä.
 
Liikaa kansaa
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos haluatte tosissaan ajatella maapalloa ja olla ekologisia, niin älkää lisääntykö! Tän pallon suurin ongelma tulevaisuudessa on se, että täällä on liikaa porukkaa kuluttamassa niitä luonnonvaroja.
Näin on
 
häh?
Alkuperäinen kirjoittaja Liikaa kansaa:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos haluatte tosissaan ajatella maapalloa ja olla ekologisia, niin älkää lisääntykö! Tän pallon suurin ongelma tulevaisuudessa on se, että täällä on liikaa porukkaa kuluttamassa niitä luonnonvaroja.
Näin on
Muuten hyvä, mutta länsimaissahan väestö jo vähenee. Ei kai kuitenkaan nolla syntyvyyteen pyritä?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Liikaa kansaa:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos haluatte tosissaan ajatella maapalloa ja olla ekologisia, niin älkää lisääntykö! Tän pallon suurin ongelma tulevaisuudessa on se, että täällä on liikaa porukkaa kuluttamassa niitä luonnonvaroja.
Näin on
Muuten hyvä, mutta länsimaissahan väestö jo vähenee. Ei kai kuitenkaan nolla syntyvyyteen pyritä?
Mä olenkin sitä mieltä, että meidän länsimaisten pitää lisääntyä. Se syntyvyys pitäisi saada laskuun ihan muualla. Ei meidän määrä ole se ongelma.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja Liikaa kansaa:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos haluatte tosissaan ajatella maapalloa ja olla ekologisia, niin älkää lisääntykö! Tän pallon suurin ongelma tulevaisuudessa on se, että täällä on liikaa porukkaa kuluttamassa niitä luonnonvaroja.
Näin on
Muuten hyvä, mutta länsimaissahan väestö jo vähenee. Ei kai kuitenkaan nolla syntyvyyteen pyritä?
Jokaisen maan pitäisi pienentää syntyvyyttään. Täälläkin on ongelmaa kun ihmisiä on liikaa nähden mitä on rahaa, töitä ja luonnonvaroja. Kouluttamattomat kehitysmaat sikiää. Jos sielläkin olisi enemmän koulutusta, rahaa ja tietoa, niin syntyvyys laskisi ja saasteita tulisi vähemmän. Joku mukaekoilu on kuin sammuttaisi tulipaloa ämpärillä. Ongelmana on maapallon liikakansoittuminen ja siitä seuraava luonnonvarojen hupeheminen ja saastuminen. Ärsyttää kun ihmiset on niin ekologisia, silti koti on täynnä muovia ja lapsia tehdään ainakin se 3. Sitten ollaan niin vihreetä ku kestovaippailaan ja kierrätetään. Herätkää.
 
kahden äippä
Alkuperäinen kirjoittaja tsiisös:
No joopa joopa. Vielä toissa vuonna kun oli niin leutoa talvella ja koleaa kesällä, laitettiin sekin ilmastonmuutoksen piikkiin. Vuodenajat kuulemma häviää ja aina on tasaisen harmaata, sateista, ei kunnon talvea, ei kunnon kesää.

Nyt sitten kun olikin kunnon talvi, kunnon kesä, niin seKIN on ilmastonmuutoksen syytä. Siis hei, pliis, päättäkää jo. Kun se ei voi olla molempia, on pakko valita. Kumpi siis oli kasvhuoneilmiön merkki: poistuneet eri vuodenajat ja sama sää läpi vuoden vai kunnon talvi/kunnon kesä?
Kaikki tavallisuudesta poikkeava tietenkin! :snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos haluatte tosissaan ajatella maapalloa ja olla ekologisia, niin älkää lisääntykö! Tän pallon suurin ongelma tulevaisuudessa on se, että täällä on liikaa porukkaa kuluttamassa niitä luonnonvaroja.
Peesi!

Lisäksi pitäisi kokonaan lopettaa mamujen ottaminen kehitysmaista, koska se lisää saastuttamista ja mahdollistaa khitysmaiden holtittoman lisääntymisen jatkumisen.

Suomessakin pitäisi ottaa käyttöön yhden lapsen politiikka ja rangaista kovilla veroilla enemmän kuin yhden lapsen tekeviä.














 

Yhteistyössä