Minkäikäisen poikalapsen edessä ei äidin ole enää soveliasta näyttäytyä alasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No siinä vaiheessa kun poika kokee sen epämukavaksi niin alkaisin vetää vaatetta päälle enkä kekkuloisi alasti.
Näin sanoisin kans. Tosin mä en ole muutenkaan kekkuloinut alasti kotona, niin ei ole omakohtaista kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja väärä paikka kysyä:
PAlstalaiset kulkee varmaan hamaan hautaan asti lapsiensa ja vanhempiensa kanssa samaan aikaan saunassa alasti.

Näin on. Meitä on parhaimmillaan lauteilla nakuna kaikkia sukupuolia kolmessa polvessa vävyjen, lankojen, miniöiden ja serkkujen viljaa parikymmentä henkeä. Myös läpi teini-iän käytiin yhdessä saunomassa koko lössi, vietiin vielä poikaystävätkin vanhempiemme kanssa saunaan. Siinä seurustelusuhde koeteltiin. :laugh:

Oman perheen edessä voi kyllä olla alasti ihan ikään katsomatta ja välillä myös oman perheen ulkopuolellakin. Eikös alastomuun ole elämän luonnollisin asia? Nakunahan me synnytäänkin.

Oisko rajapyykki siinä kymmenen korvilla? Jossakin ulkomailla uimahallissa käydessäni 10 v. kuulemma ikäraja että saako poikalapsi mennä äitinsä kanssa naisten puolelle. (En muista Suomen uimahalleja nyt, niissäkin on mielestäni vastaavia sääntöjä.)

Eipä mulla oo koskaan ollu tarvetta juoksennella alasti kotona, peseytymistiloja lukuunottamatta. Poika tais olla 8-9 vuotias ku lakkas käymästä saunassa samaan aikaan mun kanssani.

Ei kai siinä mitään ikärajaa ole. Kysymys on enemmänkin perheen omista asenteista ja kasvatuksesta. Minä ja aikuinen veljeni perheinemme kuljetaan mökillä vanhempien kanssa saunaan ja järveen alasti, eikä ketään meistä asia häiritse.

en mä tiedä.... mä kun tulen perheestä jossa ei koskaan alettu peittelemään alastomuutta.

mun lapset menee toinen nyt neloselle ja toinen tokalle ja edelleen saunotaan yhdessä, käydään kylvyssäkin yhdessä, uidaan jne. koikkaroidaan alasti esim. saunan jälkeen kotona kun viilennytään.... ja mun lapset siis poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Hei haloo! Kyse omasta lapsesta. Kai nyt oman lapsen edessä uskaltaa näyttäytyä alasti vaikka hän olisi 20.
Uskaltaa toki, mutta jos se on lapsen mielestä epämiellyttävää, niin voi sitä lastakin vähän ajatella.

Kyllä meillä kotona vaan kaikki saa olla alasti, eikä se näy ketään haittaavan. Ovat lapset vissiin tottuneet siihen, miltä ihmiset näyttää ilman vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllä meillä kotona vaan kaikki saa olla alasti, eikä se näy ketään haittaavan. Ovat lapset vissiin tottuneet siihen, miltä ihmiset näyttää ilman vaatteita.

Tämäkään ei aina mene näin. Meillä yksi lapsista ei ole halunnut enää vanhempana tulla meidän kanssa saunaan vaikka muut lapset tulevat.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja väärä paikka kysyä:
PAlstalaiset kulkee varmaan hamaan hautaan asti lapsiensa ja vanhempiensa kanssa samaan aikaan saunassa alasti.

Näin on. Meitä on parhaimmillaan lauteilla nakuna kaikkia sukupuolia kolmessa polvessa vävyjen, lankojen, miniöiden ja serkkujen viljaa parikymmentä henkeä. Myös läpi teini-iän käytiin yhdessä saunomassa koko lössi, vietiin vielä poikaystävätkin vanhempiemme kanssa saunaan. Siinä seurustelusuhde koeteltiin. :laugh:
KAMMOTTAVAA!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai siinä mitään ikärajaa ole. Kysymys on enemmänkin perheen omista asenteista ja kasvatuksesta. Minä ja aikuinen veljeni perheinemme kuljetaan mökillä vanhempien kanssa saunaan ja järveen alasti, eikä ketään meistä asia häiritse.
No ei varmasti häiritsekään, mutta salakatseita on varmasti....

Meillä olisi varmaan esikoinen saanut sätkyn, jos pikuveli olisi munasillaan täällä heilunut pikkulapsi-iän jälkeen.

Mä en ylipäätään ymmärrä, miksi kotonakaan pitäätissit paljaana kulkea? :o

Meillä poika nyt 10 vuotta eikä enää tule mun kanssani suihkuun. Ennen käyty aina joskus kaksin, nyt alkanut sanomaan, ettei tule. Mikäs siinä. Minä kunnioitan pojan tahtoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Tämäkään ei aina mene näin. Meillä yksi lapsista ei ole halunnut enää vanhempana tulla meidän kanssa saunaan vaikka muut lapset tulevat.

Jaa. No me ei oikeestaan käydä saunassa, kun ei ole saunaa, mutta meillä kaikki viihtyy pikkareissa ilman paitaa ainakin näin kuumilla ilmoilla. Jos mukula alkaa vaatimaan, että mulla pitää olla paita, niin saa siinä tapauksessa alkaa itsekin paistua täällä paita päällä. No, ehkä meillä ollaan kummallisia muiden mielestä.

10 vuotias osaa kyllä itse peseytyä, eikä tarvitse siihen minun apua.

Mä käyn vieläkin isäni kanssa saunassa vaikka oon jo 28 vuotias. Samoin veljeni käy äitini kanssa saunassa vaikka on jo 23 vuotias. En mä oo koskaan ajatellutkaan et siinä mitään pahaa olis. Alastomuus on normaali asia meidän perheessä ja tulee olemaan myös mun omille lapsille.

Yhteistyössä