GTA-peli,annatko lapsesi pelata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos muksu olis vähintään sen 15 niin antaisin, muuten en...Ko. peli löytyy meiltä ihan isännän ostamana ja jos pelin idea on varastaa ja tappaa/hakata ihmisiä niin ei ihan oo mitään 10v kamaa..

Mä en antais kakaran pelata, ihan jo sen takia että siinä menee hyvä peli hukkaan. Niissä on oikeasti hyvät juonet, huippuhauskoja hahmoja ja kiinnostavia tarinoita. Mitä joku 10-vuotias sellasesta ymmärtää? Ne on muutenkin aikuisille suunnattu. Ja jos joku luulee, että se idea on tappaa ja varastaa, niin eipä taida sitten soveltua sellaisille aikuisillekaan kun ei sen vertaa ymmärrä. Tietenkin jos katsoo vaan vierestä, kun mies pelaa, ja mies pelaa sitten niin että "siistii kun saa kaahata" ja "ei sen juonen niin väliä, kunhan pääsee tappamaan".

15v:n antaisin. Nuorempikin saattaisi sitä nähdä tai kokeilla jos on vanhmepia sisaruksia, on mahdotonta pitää sisarukset täysin erossa toistensa puuhista. Minä olen nähnyt kovastikin K leffoja ja pelejä pienenä enkä tunne traumatisoituneeni, mutta en silti kyllä ymmärrä mihin 7-vuotias tarvitsee jotain GTA:ta. Jotakin rajaa sentään, maailma on pullollaan hyviä pelejä, jotka ei ole K18.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Ei se GTA oo nii paha media liiottelee sitä täysin. Olen itse pelannut aiempaa osaa ja se oli lähinnä poliiseilta pakenemista ja pikku ryöstelyy niinku Need For Speedeissa, mutta se huora ja karmea verenvuoto on liioteltua. En tiedä uusimmasta mutta minusta koko juttu on liioiteltu, ja kyllähän lapset lopulta kohtaavat oikean elämän.

Silti se vaikuttaa ajatelumaailmaan joka nuorella on vielä täysin kehittymätön ja jotka eivät omaa ymmärrystä maailmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mikaela:
En haluaisi että pojasta tulee linnakundi isompana että taitaa jäädä ostamatta koko GTA!!

Et voi olla tosissas... Huhhuh miten ootte kaikki iha hysteerisiä, ite oon pelannu 25 vuotta (5-6v lähtien) enkä ole vankilassa vieläkään käynyt. Kyllä ne penskat erottaa mikä on totta ja mikä fantasiaa jos vanhemmat osaavat kasvattaa kunnolla. Tietenkään ei sovi liian pelottavia pelejä liian nuorille antaa jne, mut joku roti tohon vauhkoomiseen.

En missään nimessä. Olen itse pelannut sitä ja tiedän mitä siinä on. Osa poikani kavereista saa pelata sitä (9v), mutta olen sanonut että hän ei saa edes katsoa kun muut pelaavat sitä. Eikä ole kyse siitä että lapsesta tulisi aikuisena linnakundi, vaan että peli häiritsisi hänen kehitystään nyt. Sotapelejä hän on kyllä saanut pelata eikä ikärajoista pidetä täysin tarkasti kiinni. Mutta K-15 ja K.18 pelit ovat kiellettyjä, K-13 sallitaan vain jos sisältö tiedetään.

Voi herranjestas ku on taas niin hysteeristä porukkaa, huhhuh!

''En haluaisi että pojasta tulee linnakundi isompana että taitaa jäädä ostamatta koko GTA!!''

Taidat oikeesti olla vähän päästäs vialla. Jos jostain tulee linnakundi, se ei TODELLAKAAN oo minkään pelin vika. :D Normaali ihminen erottaa GTA:n ja oikeen elämän eron.

Ei se tarkoita että isona tulee linnakundi jos pelaa GTA.ta , ei minulla ole tosin lapsia mutta itse pelaan sitä, kyllä sitä voi pelata niin kauan kun ymmärtää että se on peli ; )

Ei oo lapsii mut jos ois, antasin pelata... tai niinku en antas joidenki 4 vuotiaiden pelata MITÄÄN, mut jotku 7 vuotiaat (kun ne on ekalla) vois kyl pelaa ihan mitä vaan, kunhan ei koko aikaa pelais... ja suurin osa vanhemmista on kyllä tyhmii, kun ne jotka syyttää pelejä, musiikkia, ja telkkarii lastensa väkivallasta on kyllä helposti ite semmosii et ne hakkaa omii lapsiaan ja puolisoaan joka päivä lasten nähden...

Yhteistyössä