Miksi naisilla kasvaa parta?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No jostain luomesta saattaa kasvaa kellä tahansa karvoja ja ihokarvat näkyvät tummemmilla ihmisillä paremmin, kuin vaaleilla, mutta tesosteronin liikatuotanto saattaa olla yksi syy, tai vaihdevuodet ja vanhuus (=estrogeenin loppuminen).
 
vieras
Johtuu hirsutismista, kärsin itse kyseisestä vaivasta. Ei kivaa. Mul kasvaa ns. "viikset", sit leuanaluskarvoja ja lisäksi poskessa kolme karvaa. Joillakin tätän vaivaan auttaa keltaurauhashormonin syönti, itselllä ei. Tulevaisuudessa toivottavasti on varaa poistaa laserilla kaikki veks.

Osalla karvaa kasvaa ihan perimän mukaan eli suvussa voi olla järjestään vähän karvaisempia naisia.
 
Lissu
Tuntemallani naisella on tuota vaivaa ja hänellä ainakin se liittyy pco:hon, hormonitoiminnasta kiinni siis. Ei ajele sitä, koska sitten tulee sänki ja se vasta kamalan näköinen on. Olen miettinyt miksei nypi mutta ehkäpä se on aika tuskallista?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin..ajavatko naiset partaansa?aika tummia ovat joidenkin naisten nuo karvat ja häiritsee kovin..anteeksi vaan nyt.
Yleensä poistan karvat vahalla, jos on kiire vetelän höylällä pois. Toisinaan käy kyl niinkin etten ole huomannut et karvat on päässy näkyväksi asti ja sit ne voi vähän rehottaa. Ja toisaalta kun vaivan kans on elänyt 15 vuotta, niin hieman niihin karvoihin on jo tottunut ja on ihan sinut asian suhteen. Ei sitä aina muista et muille ne on kauhistus ja ällötys :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aika ikävä vaiva sitten naisilla tuo.
Onhan se, aika ajoin asiasta saa kuulla ihan päin naamaa kaikenlaista kommenttia. Yläasteikäisena se tietty tuntui pahimmalta. Nyt näin aikuisena, ei pahemmin jaksa kiinnostaa gorilla yms. mies kommentit :D Itse poistamisoperaatio tulee tulevaisuudessa kustantamaan 2000-3000? ja silloinkaan tulos ei ole 100%.
 
vierailija
Varmaan useammallakin naisella on paljon enemmän karvaa kuin voisi olettaa, mutta koska "naiset karvattomia" on oletus, kaikki oletuksena myös poistaa ylimääräiset karvat (jo lyhyenäkin tietämättä kuinka karvanen onkaan).
 

Yhteistyössä