Tätä se ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos aiheuttaa :´(

  • Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti
pelottaa
Asiantuntija: Islannin tulivuorenpurkaus voi kestää yli vuoden
15.4.2010 12:33 | Päivitetty: 15.4.2010 13:19
A A STT-AFP

Reykjavik. Islannin tulivuorenpurkaus saattaa kestää pahimmillaan jopa yli vuoden, varoittaa asiantuntija.

Islantilaisen geofysiikan professorin Magnus Tumi Gudmundssonin mukaan tämänkertainen purkaus on voimakkaampi kuin saman tulivuoren purkaus viime kuussa. Pääkraatterin purkaus on jatkunut nyt jo yli 24 tuntia, ja se on luonteeltaan räjähdysmäinen.

"Näiden purkausten kesto vaihtelee suuresti. Ne voivat kestää muutamasta päivästä aina yli vuoteen asti", hän arvioi.

Professorin mukaan Eyjafjallajökull-jäätikön tulivuorenpurkauksen voimakkuus viittaa siihen, että purkaus voi jatkua pitkään.

Sama tulivuori rauhoittui vasta alkuviikosta edellisen purkauksen jäljiltä.

Islannissa pelätään, että purkaus sulattaa jäätikköä ja aiheuttaa vakavia tulvia Islannin eteläosassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ai ilmasstonmuutos aiheuttais tulivuorenpurkauksia :eek:

Ei mulle kyllä maantiedossa sitä noin opetettu :saint:
Erkki Tuomioja (sdp) sanoi vuoden 2004 tsunamin johtuneen ilmastonmuutoksesta ja olevan siten suomalaisten autoilijoiden vika. Minä uskon Erkkiä =)
 
hianosti on taas faktat hallussa =)

mutta eikös tuo oo vaan hyvä asia? suurin osa lennoista skandinaviassa ja pohjois-euroopassa on peruttu tuhkan vuoksi => ei lentopetroolia ilmakehään :whistle: :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ai ilmasstonmuutos aiheuttais tulivuorenpurkauksia :eek:

Ei mulle kyllä maantiedossa sitä noin opetettu :saint:
Erkki Tuomioja (sdp) sanoi vuoden 2004 tsunamin johtuneen ilmastonmuutoksesta ja olevan siten suomalaisten autoilijoiden vika. Minä uskon Erkkiä =)
no mutta Erkki onki kingi :xmas: B)

 
a
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ai ilmasstonmuutos aiheuttais tulivuorenpurkauksia :eek:

Ei mulle kyllä maantiedossa sitä noin opetettu :saint:
Erkki Tuomioja (sdp) sanoi vuoden 2004 tsunamin johtuneen ilmastonmuutoksesta ja olevan siten suomalaisten autoilijoiden vika. Minä uskon Erkkiä =)
ja miten se liittyy tulivuoren purkaukseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ai ilmasstonmuutos aiheuttais tulivuorenpurkauksia :eek:

Ei mulle kyllä maantiedossa sitä noin opetettu :saint:
Erkki Tuomioja (sdp) sanoi vuoden 2004 tsunamin johtuneen ilmastonmuutoksesta ja olevan siten suomalaisten autoilijoiden vika. Minä uskon Erkkiä =)
Juu, ja jotkut papit sanoivat sen olleen jumalan rangaistus, joku kai uskoi niitäkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ai ilmasstonmuutos aiheuttais tulivuorenpurkauksia :eek:

Ei mulle kyllä maantiedossa sitä noin opetettu :saint:
Erkki Tuomioja (sdp) sanoi vuoden 2004 tsunamin johtuneen ilmastonmuutoksesta ja olevan siten suomalaisten autoilijoiden vika. Minä uskon Erkkiä =)
ja miten se liittyy tulivuoren purkaukseen?
silleen että ihmiset aiheuttaa ilmastonmuutoksia => ilmastonmuutos aiheuttaa LUONNONkatastrofeja... =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
hianosti on taas faktat hallussa =)

mutta eikös tuo oo vaan hyvä asia? suurin osa lennoista skandinaviassa ja pohjois-euroopassa on peruttu tuhkan vuoksi => ei lentopetroolia ilmakehään :whistle: :xmas:
Mitäs luulet tulivuoren päästävän ilmakehään?

Siinä ei ole ihmisen päästöillä mitään merkitystä ilmakehässä, kun yks pieni tulivuori pikkaasen hönkäsöö.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ai ilmasstonmuutos aiheuttais tulivuorenpurkauksia :eek:

Ei mulle kyllä maantiedossa sitä noin opetettu :saint:
Erkki Tuomioja (sdp) sanoi vuoden 2004 tsunamin johtuneen ilmastonmuutoksesta ja olevan siten suomalaisten autoilijoiden vika. Minä uskon Erkkiä =)
Mä uskon että mun mummokin on siihen syyllinen kun se pesee aina mäntysuovalla mattojaan JÄRVESSÄ! Voitko kuvitella?! Massamurhaaja!
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Eiköhän pistetä tämä poliitikkojen syyksi, he kun reissaavat ja lentävät alituiseen, lisäksi puhuvat paskaa minkä kerkeävät.
Ei kun se on niiden pankkiirien syytä, jotka ajoivat Islannin lamaan. Nyt he eivät pysty huolehtimaan tulivuortensa turvallisuudesta.
 
täh?
Ilmastonmuutos ei aiheuta tulivuorenpurkausta. Tulivuorenpurkaukset syntyvät esim. mannerlaattojen liikkeistä. Tämä Islannin purkaus nyt varsinkin liittyy mannerlaattojen liikkeeseen, koska Islanti sijaitsee mannerlaattojen saumakohdassa.

Tulivuorenpurkauksella sen sijaan voi olla vaikutuksia ilmastoon, sillä ilmakehään joutuu purkauksessa suuret määrät esim. hiilidioksidia, tuhkaa jne. Tuhka itseasiaassa viilentää ilmastoa, koska se varjostaa ja auringon säteily ei pääse maapallolle niin tehokkaasti jos ilmakehässä leijuu kamala määrä hituja.

Ei se ilmastonmuutos nyt ihan kaikkiin luonnonmullistuksiin ole syyllinen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Eiköhän pistetä tämä poliitikkojen syyksi, he kun reissaavat ja lentävät alituiseen, lisäksi puhuvat paskaa minkä kerkeävät.
Ei kun se on niiden pankkiirien syytä, jotka ajoivat Islannin lamaan. Nyt he eivät pysty huolehtimaan tulivuortensa turvallisuudesta.


:D Lama siis aiheutti purkauksen ja nyt pohjolaa uhkaa uusi jääkausi. Missä mun sukset on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Ai ilmasstonmuutos aiheuttais tulivuorenpurkauksia :eek:

Ei mulle kyllä maantiedossa sitä noin opetettu :saint:
Erkki Tuomioja (sdp) sanoi vuoden 2004 tsunamin johtuneen ilmastonmuutoksesta ja olevan siten suomalaisten autoilijoiden vika. Minä uskon Erkkiä =)
ja miten se liittyy tulivuoren purkaukseen?
silleen että ihmiset aiheuttaa ilmastonmuutoksia => ilmastonmuutos aiheuttaa LUONNONkatastrofeja... =)
Entäs ne luonnonkatastrofit, jotka on tapahtunut ennen ihmistä ja aiheuttivat ilmastonmuutoksia? Ihminen on siis joku kuningaslaji, jonka saapuminen Telluksen pinnalle on aiheuttanut luonnonlakien täydellisen muuttumisen ja lopettaa luonnonkatastrofit ja ilmaston vaihtelut -paitsi jos ihminen sattuu tarvitsemaan sellaista termiä kuin ilmastonmuutos taloudellisista syistä.
 

Yhteistyössä