Luultavasti näin,Alkuperäinen kirjoittaja bud:Olisko sulta tarttunu sitten karies lapselle? Ei tartte kun kerran pussata vauvana suulle tai maistaa itse samasta lusikasta ja se on siinä.
Mulle ruvetaan syksyllä asentamaan alas tekarit..ja ikää 23Alkuperäinen kirjoittaja me:Meillä on kans miehen puolella tota ongelmaa, anoppi sai tekarit 20vuotiaana ja nyt miehen hampaat alkaa mädäntyä suuhun vaikka on vasta 26.niiden suvussa kulkee toi vaiva, kaikilla anopin puolen sukulaisilla on tekarit. Täytyy vaan toivoa et meidän lapset tuolta välttyis..
Niin kuinka te niitä hampaita pesette?Alkuperäinen kirjoittaja jycke:Mulle ruvetaan syksyllä asentamaan alas tekarit..ja ikää 23Alkuperäinen kirjoittaja me:Meillä on kans miehen puolella tota ongelmaa, anoppi sai tekarit 20vuotiaana ja nyt miehen hampaat alkaa mädäntyä suuhun vaikka on vasta 26.niiden suvussa kulkee toi vaiva, kaikilla anopin puolen sukulaisilla on tekarit. Täytyy vaan toivoa et meidän lapset tuolta välttyis..
Ööö, no ainakin 1960 jopa 1970 luvuille asti ihmisiltä vedettiin hampaat suusta hyvin heppoisin perustein (ei hoidettuja tai reikäiset tmv.), että enpä menis siitä päättelemään yhtikäs mitään. Moni sai rippilahjaksi tekarit, ja oli miniälle hyvä juttu jos oli jo tekarit, ettei tarvinnut sulhasen hampaita kustantaa. Ja tämä on totista totta!!!Alkuperäinen kirjoittaja me:Meillä on kans miehen puolella tota ongelmaa, anoppi sai tekarit 20vuotiaana ja nyt miehen hampaat alkaa mädäntyä suuhun vaikka on vasta 26.niiden suvussa kulkee toi vaiva, kaikilla anopin puolen sukulaisilla on tekarit. Täytyy vaan toivoa et meidän lapset tuolta välttyis..
mä pesen hampaat joka päivä silti hampaat tippuu suusta,sukuvika äitillä oli 40v tekarit mulla varmaan sama juttu..ei se ole niin mustavalkoistaAlkuperäinen kirjoittaja Tiina:Niin kuinka te niitä hampaita pesette?Alkuperäinen kirjoittaja jycke:Mulle ruvetaan syksyllä asentamaan alas tekarit..ja ikää 23Alkuperäinen kirjoittaja me:Meillä on kans miehen puolella tota ongelmaa, anoppi sai tekarit 20vuotiaana ja nyt miehen hampaat alkaa mädäntyä suuhun vaikka on vasta 26.niiden suvussa kulkee toi vaiva, kaikilla anopin puolen sukulaisilla on tekarit. Täytyy vaan toivoa et meidän lapset tuolta välttyis..
Jos sinulla kariesta ym. olisi varmaan kannattunut välttää saman lusikan käyttöä ym.?
On huomattu jo heti ensimmäisessä käynnissä kaksi vuotta sitten, kaikki jotka on keretty on yritetty korjata, eilen siis tuli vasta tuomio mitä niille tehdään!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minkä ikäisenä lapsi kävi ensimmäisen kerran hammaslääkärillä/suuhygienistillä, miten hampaiden kuntoa ei ole huomattu aikaisemmin?
Näin juuri. Karieksella on merkitys, minulla on se, mutta HUOLELLINEN PESU AAMUIN ILLOIN + hammaslanka, niin ei ole kuin muutama paikka suussa.Alkuperäinen kirjoittaja tässä:1. Meidän suvussa periytyy huonot hampaat. Mistä se johtuu?
Tällaisesta perinnöllisestä taipumuksesta ei ole olemassa näyttöä. Lapsi voi periä kotoa puutteellisen tavan hoitaa suuta ja hampaita. Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia hyvä omahoito.
lähde: http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/usein-kysyttyae/