Millaisia savolaiset on? vertaa pohjalaiset.

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Eikös pohjalaiset ole hieman jäykkiä ja pitkävihaisia? Siis stereotypian mukaan. Savolaiset ovat lupsakoita ja huumorintajuisia, tosin eivät ehkä ihan 100% rehellisiä aina?

Nämä ovat vaikeita kysymyksiä, luultavasti helpointa luonnehtia omaa "tyyppiä", itse olen kai lähinnä etelä-karjalaista.
 
ap
siis savolaiset on pohjalaisen näkökulmasta viekkaita, niinkö?
pohjalainen vaatii aitoa suoraa rehellisyyttä ja sanoo sen suoraan. Savolainenko kiertelee? ja valehtelee? Voiko niin sanoa? En tunne ketään savolaista. Rehenteleekö ne kuin eteläpohjalaiset?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Eikös pohjalaiset ole hieman jäykkiä ja pitkävihaisia? Siis stereotypian mukaan. Savolaiset ovat lupsakoita ja huumorintajuisia, tosin eivät ehkä ihan 100% rehellisiä aina?

Nämä ovat vaikeita kysymyksiä, luultavasti helpointa luonnehtia omaa "tyyppiä", itse olen kai lähinnä etelä-karjalaista.
Ehkä pohjalaisista löytyy enemmänkin jääräpäitä :D Ja poikkeushan vahvistaa säännön. Mä oon pohjalainen ja lepyn muutamassa minuutissa eli en todellakaan ole pitkävihainen :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Eikös pohjalaiset ole hieman jäykkiä ja pitkävihaisia? Siis stereotypian mukaan. Savolaiset ovat lupsakoita ja huumorintajuisia, tosin eivät ehkä ihan 100% rehellisiä aina?

Nämä ovat vaikeita kysymyksiä, luultavasti helpointa luonnehtia omaa "tyyppiä", itse olen kai lähinnä etelä-karjalaista.
pohjalaiset on TODELLA jäykkiä ja pitkävihaisuus on niin verissä, ettei vihoittelun syytäkään edes muisteta :LOL:
 
Savossa porukka käy toistensa luon kahvilla ja muutenkin naapurit huomataan paremmin (kuin mitä täällä etelä-suomessa olen huomannut). Etelässä soitetaan aina ennen tuloa, savossa paukautetaan ovesta sisään ja todetaan, että kahvia, kiitos :D

Lupsakoita ja jotenkin rennomman oloisia tyyppejä...

Jos olis mahdollista, niin mielelläni muuttaisin sinne takaisin. Mutta kyllä silti täällä etelässäkin viihdyn ihan hyvin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
kun juttelee savolaisen kanssa, vastuu siirtyy aina kuulijalle. me ollaan kieroja :)
kerro lisää!! onko savolaiset ahkeria? veteliä?
Pohjalaiset menee tukka putkella ja tekee asioita ja töitä toiset monen edestä. Hämäläinen hitaus ei istunut minuun ;)
 
heh
mun pohjalainen mies on emotionaalisesti superjäykkä, mutta ei pitkävihainen. Siinä mä pesen sen mennen tullen!

Yks'oikoisia ne on, pohjalaiset, ehkä vähän simppeleitäkin tietyllä tavalla ;)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
kun juttelee savolaisen kanssa, vastuu siirtyy aina kuulijalle. me ollaan kieroja :)
kerro lisää!! onko savolaiset ahkeria? veteliä?
Pohjalaiset menee tukka putkella ja tekee asioita ja töitä toiset monen edestä. Hämäläinen hitaus ei istunut minuun ;)
Savolaiset on piällysmiehiä! :attn: Muut tekee hommat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
No savolaisilla ei oo ikinä kiire mihinkää... :LOL:
myöhästelläänkö siellä savossa? sovituista tapaamisista ja töistä ja kaikesta?
No ei kait sinänsä... Mutta ei kellää näytä koskaan olevan kiire.

Esim isännän pomo muutti aikoinaan etelä-suomesta tänne savoon. Oli ollut odottamassa tienylitystä. Kun lähti ylittämään tietä reippaasti napattiin olkapäästä kii ja todettii. Älä sie hättäile ei meil oo mihinkää kiirus :LOL:
 
punkmamma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
kun juttelee savolaisen kanssa, vastuu siirtyy aina kuulijalle. me ollaan kieroja :)
kerro lisää!! onko savolaiset ahkeria? veteliä?
Pohjalaiset menee tukka putkella ja tekee asioita ja töitä toiset monen edestä. Hämäläinen hitaus ei istunut minuun ;)
savolaisissa on kaikenlaisia laidasta laitaan, sekä ahkeria että veteliä :)

tämä on kuin joku rotu kymysys :p
 
savolainen, enkä muuksi muutu!
Savolainen ei osaa sanoa suoraan, että EI. Kun jotain asiaa selittää savolaiselle, vastaus suattaahan se olla noinniin, vuan... tarkoittaa että savolainen on eri mieltä kanssasi. Savolainen ei ole tarkoituksella kiero, vaan sanoilla leikittelijä, makustelija ja suoraan asiat paukauttavilla on vaikeuksia ymmärtää sitä!
 

Yhteistyössä