paljonko koiran lopetus maksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu koiran painosta. Rotikan lopetus Turussa vuosi sitten maksoi muistaakseni noin 150?, josta noin 40? oli joukkotuhkauksen osuus.

Kaverin kääpiöpinseri yksilötuhkattiin viikko sitten ja se lysti maksoi puu-uurnalla 100?. Lopetuksen hintaa en kysynyt.

Eli tuhkaus on varmaan kätevintä näin talvella. Ja eläinlääkäriasema hoitaa kyllä koiran tuhkaukseen, eli ei tarvitse itse koiraa minnekään enää kuolleena viedä, ellei sitten nimenomaan halua.

Sittenhän on se tuhkaus.. Tokihan sen saa mukaansakin, jos haluaa huolehtia itse hautauksesta. Talvella se kuitenkin tuntuisi vaikealta. Meidän koira meni tuhkaukseen ja siitä ns. yhteishautaan. Tuhkat olisi kyllä saanut uurnassa itselleenkin. Uskon että hinnat ovat 100? ylöspäin, riippuu tosiaan mihin hautaukseen sitten menee.

Ja lisäksi ampumiseen tulee vielä se kysymys, että pystytkö lopetuttamaan rakkaan lemmikkisi noin? Itse en pystynyt, vaikka alkuun sitä suunnittelin rahan säästö ajatuksissani. Oli kuitenkin kaunis ja tärkeä hetki olla koirani lähellä, painaa pääni turkkiin ja silittää kun viimeinen uni tuli piikin jälkeen. :'( Ikävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Ampuminen ei maksa paljoa

Ampuminen on toki nopea kuolema, mutta paikalla olleena, en ikinä tekisi rakkaille eläimilleni sellaista.
Olen ollut mukana myös eläinlääkärin lopettaessa, eihän sekään mukavaa ole, mutta tämän valitsisin..

veljeni halusi tehdä koiralleen "viimmeisen" palveluksen ja lopetti ampumalla. Meijän koira lopetettiin piikillä täällä kotona. Eläinlääkärin matkakulut tulivat päälle, mutta emme halunneet viedä koiraa eläinlääkärin vastaanotolle.

Niin...sitenhän se monesti menee, että me ihmiset valitsemme sen tavan, mikä meille itsellemme on parempi, välittämättä siitä mikä sille eläimelle olisi parempi.

Kun oma koirani lopetettiin ampumalla, se haisteli pihalla vaapaana ollessaan nurmikkoa...sitten kuului laukas ja koira kaatui. Se oli siinä. Ei voisi koiralle juuri mukavampaa tapaa olla lähteä pois.

Tarkoitukseni ei ole syyllistää tms. niitä jotka eläinlääkärillä koiransa lopetuttavat, olenhan niin itsekin tehnyt. Mutta molemmat lopetukset kokeneena väitän, että se ampuminen on yleensä kyllä sille koiralle miellyttävämpi vaihtoehto.
Toki on koiria joille eläinlääkäriin meno on iloinen asia jne, mutta kyllä ne pääsääntöisesti on aika stressissä siellä.

Syteen tai saveen, pääasia että eläimen lopettaa henkilö joka osaa sen tehä tuottamatta eläimelle turhaa kipua ja kärsimystä.

Kyllä mä mieluummin antaisin lopettaa koirani ampumalla kuin siellä eläinlääkärissä. Siihen tulee kuitenkin se eläinlääkäriin menemisen stressi, siellä piikittämiset jne.. Ei meidän koira siitä ainakaan pitäisi. Mun mielikuvissani sille parempi keino olisi se, että se tallustelee onnellisena metsässä ja pum.

noin 50e maksoi joensuussa 20kg.
yksittäis tuhkaus maksoi noin 100e muistaakseni. siihen kuului uurna.
paljon jaksamista teille.
oma rakas piti päästää koirien taivaaseen vuosi sitten ja ikävä on vieläkin kova mutta aika auttaa

No mulle ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään ampua koiraani. Neljä koiraa eläinlääkärillä lopetettu eikä mitään pahaa sanottavaa. Meillä koirat kylläkin ovat tottuneita eläinlääkärillä kävijöitä kun ne rokotetaan jatkuvasti.

Nii just!
On se lempeämpi tapa kuolla niskalaukauksella. Siinä ei ehdi tuntea mitään.
Sen sijaan lemmikit joutuu ensin rauhoittamaan ja sitten vasta lopettamaan piikillä, se on tuskallisempi ja hitaampi tapa menetellä tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Entä jos laukaus menee pieleen ja koira joutuu kärsimään hetken? En sellaista loppua haluaisi koiralleni. :(

Entä jos eläinlääkärillä tehtävä lopetus menee pieleen? Tämä siis on ihan mahdollista. Lääkäri sattaa sen viimeisen piikin eläimeen lyödä liian aikaisin. Ystävälleni kävi näin.

En nyt osaa sanoa kuinka nopeasti liipasimesta painaa, mutta oiskohan se noin 1/4 sekunti, kun sitä liipasinta ehtii painamaan uudelleen?

Mä olen nähnyt arviolta noin 70 eläimen lopetusta joka on tehty aseella, eikä yksikään eläin ole kitumaan jäänyt hetkeksikään.

Entä jos laukaus menee pieleen ja koira joutuu kärsimään hetken? En sellaista loppua haluaisi koiralleni. :(

Kärsii se siellä eläinlääkärilläkin. Ensin stressaantuu kun siellä on ziljoonan eri eläimen haju ja sitten vielä se ikävä käsittely ennen lopettamista.
On kyllä tosi huono ampuja, jos ei kertalaukaukselta saa toista hengiltä, siksi kannattaa luottaa vaan kymmeniä eri eläimiä luonnossa tappaneeseen metsästäjään.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kyllä mä mieluummin antaisin lopettaa koirani ampumalla kuin siellä eläinlääkärissä. Siihen tulee kuitenkin se eläinlääkäriin menemisen stressi, siellä piikittämiset jne.. Ei meidän koira siitä ainakaan pitäisi. Mun mielikuvissani sille parempi keino olisi se, että se tallustelee onnellisena metsässä ja pum.

Sama täällä.

No kyllä nyt luulis että yhden koiran saa hengiltä yhdellä laukauksella. :o Tietenkin pitää olla kyse kokeneesta ampujasta. Ja tosiasiahan on, että eläinlääkärissäkin saa sen kaksi piikkiä. Ja luulisin, että jos koiraakin joutuu ampumaan esim. kahteen kertaan, niin ekasta laukauksesta sen verran menee jo shokkiin tai tajuttomuuteen, ettei enää kipua tunne. Onhan se kamalan kiva ajatus, että saa painaa päätä koiran turkkiin jne., mutta viimeksi kun edellinen koirani lopetettiin eläinlääkärillä,olen ihan varma, että se ei koiralle ollut kiva kokemus.

Yhteistyössä