Montako kertaa viikossa käytätte lapset suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Osaankohan mitään oikein?
  • Ensimmäinen viesti
ee
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku 3 kertaa viikossa käydään suihkussa ja täytyy sanoa, että en ole osannut/tajunnut ottaa tavaksi pestä peppua jokaiselta kerran päivässä. Vaippaa käyttävältä toki pestään useita kertoja päivässä peppu. Mutta isommilta ei. Joskus joo mutta ei joka päivä.

Ei meiltäkään lapsena pesty. Mites sitten kun lapsi on joku 9v eikä ole tarve käydä joka päivä suihkussa? PEsettekö sittenkin lapsen persuksen joka päivä?
Viimeiseen vain kommentoin: Eiköhän tuon ikäinen osaa pestä sen jo itse ;)
Jo vaja 6v osaa sen itse (joskus vaan joutuu hänen jälkeen vähän lattiaa kuivamaan...).

Mutta oikeastaan tulin kysymään mikä on rasvapesu? En ole ikinä kuullutkaan!

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Osaankohan mitään oikein?:
Meillä lapset (eskari-ikäiset) käy talviaikaan vaan pari kolme kertaa viikossa. Kesällä useammin, kun on konkreettisesti hiekkaa yms likaa. Nyt alkoi tämäkin ahdistaa, pitäisi varmaan joka päivä käydä.
Talvisin kylvyssä käydään n. 3 krt/vko, muuten iho kuivuu aivan koppuraksi. Peppu, kädet ja kasvit tietysti joka päivä.
Kesällä on kyllä suihkussa/kylvyssä käytävä joka päivä. Lapsella ikää 3v4kk.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Meillä lapset (eskari-ikäiset) käy talviaikaan vaan pari kolme kertaa viikossa. Kesällä useammin, kun on konkreettisesti hiekkaa yms likaa. Nyt alkoi tämäkin ahdistaa, pitäisi varmaan joka päivä käydä.
Talvisin kylvyssä käydään n. 3 krt/vko, muuten iho kuivuu aivan koppuraksi. Peppu, kädet ja kasvit tietysti joka päivä.
höpsis. Se riippuu pesuaineesta. pelkä vesi ei kuivata ja silläki puhdistuu. myöskään siellä suihkussa ei tarvitse "tuntitolkula " lutrata. kyllä 5minuutissa puhdistuu ihan hyvin

vieras
Meidän koko perhe (2 aikuista, 2 teiniä ja vauva) käy joka ilta yleensä saunassa ja ainakin suihkussa, vauva tosin ei vielä isommin sauno mutta suihkutellaan tai kylvetään päivittäin. Kaikkien lasten kanssa toimittu näin vauvasta eikä kenelläkään ikinä ollut minkäänlaisia ihovaivoja.

vieraskin
Saanko kysyä, minkä ikäisinä olette alkaneet tkemään alapesut pytyllä käsisuihkulla ja minkä ikäisenä lapsi on alkanut itse sen tekemään? Meillä on lapsilla vielä yövaipat ja tapana on pestä pyllyt ammuin illoin. Jonkin aikaa olen vain naureskellut itsekseni, että mahtaa olla kornin näköistä, kun 4,5-uotiasta nostetaan lavuaarille pyllypesulle. ;) Vähän hankalaakin jo on. Onnistuuko tuon ikäiselle hyvin käsisuihkulla pesu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:
Saanko kysyä, minkä ikäisinä olette alkaneet tkemään alapesut pytyllä käsisuihkulla ja minkä ikäisenä lapsi on alkanut itse sen tekemään? Meillä on lapsilla vielä yövaipat ja tapana on pestä pyllyt ammuin illoin. Jonkin aikaa olen vain naureskellut itsekseni, että mahtaa olla kornin näköistä, kun 4,5-uotiasta nostetaan lavuaarille pyllypesulle. ;) Vähän hankalaakin jo on. Onnistuuko tuon ikäiselle hyvin käsisuihkulla pesu?
Reilun vuoden iässä jo pöntöllä, pöntönsupistajan päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:
Mun 2v8kk tyttö haluaa nykyisin että se pestään pöntöllä, mutta jos kakka tulee vaippaan niin pesen vielä altaassa. Isompaa aloin pestä pytyllä noin 3-vuotiaana.
*muoks* lisään vielä että kätevästi käy kun pyytää lasta pitämään aikuisen jalasta kiinni... Enkä vielä osaa sanoa missä iässä alkavat itse pestä.

Meillä käydään suihkussa 1-7 kertaa viikossa :D Yleensä 3 kertaa, mutta joskus on vain niin kiirettä ettei ehdi kuin kerran viikossa ja joskus nuo sottaa itsensä joka päivä niin että on suihku tarpeen. Ja nyt joulun jälkeen tytöt on niin innoissaan leikineet pet shop leluillaan kylppärissä, että suihkusta käy :D
Kasvot ja kädet pestään useasti päivässä. Peppu pestään aamulla, illalla ja aina kakan jälkeen. :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
höpsis. Se riippuu pesuaineesta. pelkä vesi ei kuivata ja silläki puhdistuu. myöskään siellä suihkussa ei tarvitse "tuntitolkula " lutrata. kyllä 5minuutissa puhdistuu ihan hyvin
Kyllä sinä taas tiedät kaiken! Miksi sitten on lapsia joilla vesipesua ei suositella vaan pesu tehdään perusvoiteella? Kyllä se pelkkä vesikin vaan kuivattaa ihoa :)

Yhteistyössä