Meidän paikkakunnan lastensuojelu on ihan sairas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Olen ihan pihalla tästä touhusta.
Ovat jostain syystä ottaneet meidät silmätikuksi, vaikka kukaan meistä ei ole ikinä tehnyt ilmoitusta sinne, enkä keksi yhtään syytä, miksi joku tekisi.

Olemme ihan normaali perhe, meillä ei juoda, eikä käytetä muitakaan päihteitä, meillä ei olla väkivaltaisia, eikä jätetä lapsia heitteille. Rakastamme lapsiamme hyvin paljon ja olemme onnellisia yhdessä.
Lasten hyvinvointi on meille kaiken a ja o.

Mies kerran muinoin joitui hetkeksi työttömäksi ja jouduimme silloin käymään sossun luukulla pyytämässä raha-apua. Hävetti mennä ja mielellään kierrämme koko paikan. Noh, tämä kuitenkin riitti siihen, että meidät otettiin silmätikuksi ja nyt siellä koitetaan keksiä mitä kummallisempia syitä, jotta meillä "olisi kaikki huonosti"...siis en ihan tajua...en siis yhtään tajua. Mies on vakityössä tällä hetkellä ja harkitsemme työpaikan vaihtoa ja muuttoa pois ihan vaan tämän sossun takia.
Aivan sairasta.
Voiko ne oikeasti saada jollain tekastuilla syillä meiltä lapsia huostaan tmv? Miten kukaan voi olla edes noin sairas, että haluaa rikkoa ehjän perheen ja keksiä sitä pahoinvointia...raskaaksi on mennyt, enkä tiedä, kuinka tässä tulisi pelätä, vai onko tämä ihan höpönlöpöä, sen vain tiedän, että meillä taatusti lapset voi hyvin ja olemme onnellisia.

Kertokaa joku joka tietää!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Kuulostaapa uskomattomalta. Oletko nyt ihan varma asiastasi?

Kyllä TODELLA olen. Ymmärrän epäilyksesi, mutta minulla ei totisesti ole mitään salattavaa. Olemme juuri sitä, mitä kerroin ja silti näin. Ja aivan on totta.

Suomessa saa tapahtua aika paljon paskaa lapsille ennen kun heidät otetaan huostaan joten kyllä todella omituiselta kuulostaa, mikähän mahtaisi olla joku ylempi taho johon ottaa yhteyttä jos teillä on siellä pienet piirit ja joku yksittäinen henkilö on ottanut teidät silmätikuksi..

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Nyt on jälleen hyvin vaikea uskoa, mutta yritetään. Millä tavalla tämä halu ottaa lapset pois sitten ilmenee?

Joo, ehkä tämä on väärä paikka puhua tällaisesta, sillä täällä on paljon niitä, joilla oikeasti on ongelmia ja lastensuojeluun tarvetta.
Ehkä oli tyhmää tehdä tämä avaus.
Haluaisin vain tietää, mitä tässä tulisi tehdä? Muutammeko pois tämän takia vai onko meillä edes mitään uhkaa?
Ja tiedän tismalleen, miten ajattelette..."siellä kuitenkin on joku kaheli, joka ei itse sitä tajua ja lastensuojelu hoitaa vaan asiaansa"...joo.
No annetaan sitten olla. Totta tämä kuitenkin on, eikä minulle eikä miehelleni ole koskaan mitään poskiontelontulehdusta vakavampaa diagnoosia annettu.

kyllä näitä tuollaisia lastensuojelun sossuja löytyy!
Luulisi tosiaan että heillä olisi kädet täynnä perheitten kanssa joissa lapset oikeasti voivat huonosti! Mutta ei... ihme vainoamista.
Tiedätkö onko koulusta tai jostain muualta tehty ilmoitus?

Tässä sulle vähän luettavaa, että tietäisit asiasta enemmän ja ymmärtäisit sossun menettelyjä sekä osaisit puolustaa itseäsi, kun sulla on tietoa: http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/ Eli klikkaile oikeasta reunasta linkkejä, ja lueskele sieltä kaikki mahdollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja juhannustaika:
kyllä näitä tuollaisia lastensuojelun sossuja löytyy!
Luulisi tosiaan että heillä olisi kädet täynnä perheitten kanssa joissa lapset oikeasti voivat huonosti! Mutta ei... ihme vainoamista.
Tiedätkö onko koulusta tai jostain muualta tehty ilmoitus?

Ei ole kukaan tehnyt ilmoitusta meistä, meidän tietääksemme. Koulussa menee lapsilla hyvin ja ovat saaneet kehuja paljonkin tasapainoisuudesta.
Ja tiedän itsekin, että lapset voivat hyvin.

Ensin tämä täti koitti meille saada tukiperhettä puoliväkisin, emmekä siihen suostuneet, koska se oli ihan hullu ajatus mielestämme, emme keksineet sille mitään syytä. Painostus jatkui aikansa, emme ole suostuneet.
Väliin on vihjaillut huostaanotolla ja viimeisin temppu oli kaivaa terveyskeskuksesta meidän sairaskertomukset...siellä on yksi lääkäri, joka ei oikeasti käy ihan täysillä tai ainakin hän kirjoittaa 95%:lle potilaistaan saman diagnoosin. Eikä tämä ole minun luuloa, vaan tästä tiedetään tällä paikkakunnalla ihan yleisemminkin. En ymmärrä, miksi lääkäri on virassaan.
Tälle tämä täti oli sitten soittanut ja kysynyt, olemmeko koskaan hänellä käyneet ja olemme joskus monta vuotta sitten käyneet kaksi kertaa...
Olivat sitten yhdessä tulleet siihen tulokseen, että minulla on vakava masennus(!) ja minun täytyy päästä hoitoon. Tai minun on pakko mennä hoitoon. Siis voi yhden kerran.
Olen käynyt omalääkärillä jo useamman vuoden ja viimeksi kesällä pyysin itse tehdä masennustestin, ihan vaan "varalta" ja en saanut pointseja. Tiesin kyllä itsekin, että en ole masentunut, mutta kun olin kuullut kaikenmaailman piilomasennuksista, päätin sitten testata...*ehkä ollut liikaa palstalla, heh*

Noh, eipä siinä mitään. Tämä täti nyt koittaa saada minusta hullua ja hoitoon, jotta saisi paremman otteen perheestämme...kuulostaa varmaan hurjalta, enkä usko, että kukaan tätä uskoo, mutta se ei ole minun ongelma. :)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Ovat jostain syystä ottaneet meidät silmätikuksi, vaikka kukaan meistä ei ole ikinä tehnyt ilmoitusta sinne, enkä keksi yhtään syytä, miksi joku tekisi.

Olemme ihan normaali perhe, meillä ei juoda, eikä käytetä muitakaan päihteitä, meillä ei olla väkivaltaisia, eikä jätetä lapsia heitteille. Rakastamme lapsiamme hyvin paljon ja olemme onnellisia yhdessä.

Mies kerran muinoin joitui hetkeksi työttömäksi ja jouduimme silloin käymään sossun luukulla pyytämässä raha-apua. Hävetti mennä ja mielellään kierrämme koko paikan. Noh, tämä kuitenkin riitti siihen, että meidät otettiin silmätikuksi ja nyt siellä koitetaan keksiä mitä kummallisempia syitä, jotta meillä "olisi kaikki huonosti"...siis en ihan tajua...en siis yhtään tajua. Mies on vakityössä tällä hetkellä ja harkitsemme työpaikan vaihtoa ja muuttoa pois ihan vaan tämän sossun takia.
Aivan sairasta.
Voiko ne oikeasti saada jollain tekastuilla syillä meiltä lapsia huostaan tmv? Miten kukaan voi olla edes noin sairas, että haluaa rikkoa ehjän perheen ja keksiä sitä pahoinvointia...raskaaksi on mennyt, enkä tiedä, kuinka tässä tulisi pelätä, vai onko tämä ihan höpönlöpöä, sen vain tiedän, että meillä taatusti lapset voi hyvin ja olemme onnellisia.

En usko! Voi olla jotain pientä häikkääkin murkkujen käytöksessä mutta korkeintaan keskustellaan, silmätikuksi ei joudu ellei häikkä jatku vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja valetta:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:

Aivan sairasta.

En usko! Voi olla jotain pientä häikkääkin murkkujen käytöksessä mutta korkeintaan keskustellaan, silmätikuksi ei joudu ellei häikkä jatku vaan.

Mitä höpiset? Ei meillä on mitään murkkuja. Ja sinun ei tarvitse uskoa.

Ja kellään ei ollutkaan sitten enää mitään sanottavaa...? En tullut tässä yhtään viisaammaksi. Muutto varmaan pakollinen, että saa rauhan...kaikkea sitä maa päällään kantaa.

Olen pahoillani mutta minusta kirjoituksesi ei vaikuta aivan tasapainoisen ihmisen tekstiltä.
Että tämä sossu ja vielä lääkärikin ovat molemmat tässä juonessa mukana?

no siis ei todellakaan ole muutto pakollinen! mä en valitettavasti osaa ainakaan auttaa enkä sanoa että mihin sun pitäis yhteydessä olla, ehkä asianajajaan? jonnekin ylemmälle taholle kuitenkin tosta valitusta menemään, todella asiatonta käytöstä sossulta.

Saako sossu muka lääkäriltä sairaustietosi? Tekstin perusteella vaikutat ihan fiksulta, mutta uskomattomalta tuntuu. Ottakaa yhteys lakimieheen tai johonkin, jos puhut totta.

Alkuperäinen kirjoittaja lll:
Olen pahoillani mutta minusta kirjoituksesi ei vaikuta aivan tasapainoisen ihmisen tekstiltä.
Että tämä sossu ja vielä lääkärikin ovat molemmat tässä juonessa mukana?

Ole pahoillasi aivan rauhassa. Pöljä olin, kun tällasen avauksen tänne tein. Annetaan olla! Kauniita unia kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja kellään ei ollutkaan sitten enää mitään sanottavaa...? En tullut tässä yhtään viisaammaksi. Muutto varmaan pakollinen, että saa rauhan...kaikkea sitä maa päällään kantaa.

Lastensuojelulain udistuksen myötä lastensuojelun asiakkaista ilmotetaan uuteen kotikuntaan... jos mutatte niin tietonnekin sirtyvät. Jos sinulla oikeasti on joku ongelma ota yhteys sosiaalitoimen esimieheen. Tarinaasi on kyllä vaikea uskoa.

tervetuloa vaan kokemaan tosisuomi, maa jossa vanhemmilla ei ole mitään oikeuksia kun lastensuojelu astuu peliin. Puolusta itseäsi, vaadi kaikki kirjallisena ja tee heti valitus sossusta lääninhallitukselle tai lapsesi on huostassa ennenkuin ehdit mitään tehdä. Ja jatkossa, pysy kaukana kaikesta lastensuojelustsa.

Yhteistyössä