Mä haluan hehkulamput takaisin!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Nää energiansäästövehkeet on ihan hanurista. *kirjoittelee TAAS pimeässä, vaikka 2 viikkoa sitten vaihtoi lampun*

Pitää varmaan alkaa valaista koti luonnon keinoin eli aidolla tulella.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
mä ostin hehkulamppuja varastoon paketillisen :)
Olet erittäin fiksu :) Pitää huomenna katsoa, vieläkö kaupassa olisi hehkulamppuja. Jos on, ostan ne kaikki.

Tää on ihan älytöntä, että melkein joka päivä saa olla vaihtamassa johonkin huoneeseen lampun :kieh: :kieh: :kieh:

 
:)
Meillä meis hakipari muovikassillista hehkulamppuja, silloin kun niitä sai. :)

Kerrassaan tyhmä laki tänne kylmään Suomeen, jossa lamppujen "hukkaenergia" lämmittää talojamme. :) Kesällähän meidän ei juurikaan tarvi lamppuja hehkuttaa, kun aurinko on niin pitkään ylhäällä.
 
hamsteri
Elokuussakohan se oli ettei enää saa toimittaa 75 W tai tehokkaampia kauppoihin. Lisäksi kiellettiin kaikki himmeälasiset. Noita taitaa olla myöhäistä hamstrata. Ainakin mitä olen viimeaikoina hyllyjä katellut niin noita ei enää näy kuin ehkä jotain 15 wattisia.
 
ei ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
mä ostin hehkulamppuja varastoon paketillisen :)
Olet erittäin fiksu :) Pitää huomenna katsoa, vieläkö kaupassa olisi hehkulamppuja. Jos on, ostan ne kaikki.

Tää on ihan älytöntä, että melkein joka päivä saa olla vaihtamassa johonkin huoneeseen lampun :kieh: :kieh: :kieh:
eikös juuri energiansäästölamppujen pitäisi kestää pidempään kuin hehkulamppujen? miten joudut niin usein vaihteleen lamppuja?
 
Jep! Meilläkii oli energialamppuja ja kyllä aika nopee pimeni :kieh:
Sit ukko löys jostai lamppukaupasta tosi halvalla hehkulamppuja ja osti samoin tein niitä kaikki 7 pakettia mitä löys, yhes paketis on aina 10 lamppua! Eli tuolla kaapissa on ny lamppuja vähäks aikaa!
Kynttilälamppuja pitäs kans hommata!
 
Pimeästä vaatehuoneesta on jännää etsiä mustia vaatteita energiansäästölampun säästöliekillä, kunnes pari päivää myöhemmin muuttuu entistä jännittävämmäksi ja valo ei syty enää ollenkaan...

Fiksuna vetona kannattaa myös asentaa valokatkaisijoiksi himmentimet, niihin sopivia energiansäästölamppuja löytää melkein joka 20. kaupasta. Sitä ennen voi rikkoa vaikka useammankin tavallisen energiansäästölampun sekä himmentimen sulakkeita pari kourallista. Mur.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
eikös juuri energiansäästölamppujen pitäisi kestää pidempään kuin hehkulamppujen? miten joudut niin usein vaihteleen lamppuja?
No näin mäkin luulin. Mutta en tiedä, miksi noi lamput posahtaa niin usein. Harvoin hermostun, mutta nyt alkaa jo oikeasti suututtamaan. Harkitsen jo agregaatin hankkimista pakastimia, jääkaappia, pesukonetta ja tietokoneita varten. Valaistuksen voisi hoitaa kynttilöillä. Ja sen jälkeen sanoa sähköyhtiölle hasta la vista.

 
poikia3
Pitäs ostaa kalliimpia energian säästölamppuja - ne ilmeisesti kestäisi paremmin. Tosin on meillä noi ikean lamput kestäneet ihan hyvin.

Mutta just toin kaupasta 40 wattisia lhehkulamppuja, kun energiansäästölamput olisi maksaneet 10 paketti. Eikä mulla ole nyt voimia lähteä etsimään edullisempia lamppuja, kun olen sairastanut jo pari viikkoa.
 
neljä-ilman-viidettä
No meillä ne energiasäästölamput ovat kestäneet jo vuoden. Yksi on vasta palanut. Ja siitä osaan sanoa, kun vuosi ollaan tässä asuttu ja lamput laitettu kerralla =)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Kuin tuo on mahdollista? Onko teillä takka?
Ei ole takkaa. Mutta asun rivitalossa ja seinänaapurini varmaan rakastavat lämmintä. Mä nukunkin ikkuna auki aina siihen asti, kun pakkasta on 10 astetta. Silti tässä asunnossa lämpötila pysyy yli 20:n asteen. Itse tykkäisin sellasesta 18-19 asteen lämmöstä, mutta se on mahdollista ainoastaan kovilla pakkasilla ja ikkunat auki. Mutta en valita. Joka vuosi saan mukavasti rahaa takaisin lämmöntasauslaskussa.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Pitäs ostaa kalliimpia energian säästölamppuja - ne ilmeisesti kestäisi paremmin. Tosin on meillä noi ikean lamput kestäneet ihan hyvin.

Mutta just toin kaupasta 40 wattisia lhehkulamppuja, kun energiansäästölamput olisi maksaneet 10 paketti. Eikä mulla ole nyt voimia lähteä etsimään edullisempia lamppuja, kun olen sairastanut jo pari viikkoa.
Mä en muista noiden merkkiä, mutta Cittarista ostin. Eikä olleet edes Pirkkaa.

 

Yhteistyössä