Teitä on kusetettu ilmastonmuutosuskovaiset:D Mitäs siihen sanotte?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1776127

Professori Atte Korhola ilmastokohusta:
"Viestit ovat aitoja"
20.11.2009 21:52

Helsingin yliopiston ympäristönmuutoksen professorin Atte Korholan mukaan sokkiuutiset ilmastotutkijoiden väitetystä koordinoidusta vääristelystä perustuvat aitoihin sähköposteihin.

Tietokonehakkerit ovat tänään julkistaneet maailman johtaviin ilmastontutkimuksen keskuksiin kuuluvan East Anglian ilmastontutkimusyksikön (CRU) sähköpostijärjestelmästä viemiään viestejä.

Netissä kuohutaan tällä hetkellä rajusti siitä, että viestit viittaavat laajaan tutkimustulosten peukalointiin. Sen myötä on saatu tieteelliset tulokset näyttämään siltä, että maapallo on lämmennyt.

Professori Korhola tuntee henkilökohtaisesti viesteissä olevat henkilöt. Hän on käynyt sähköposteja läpi perjantain ajan ja on järkyttynyt siitä, että datan sorvaus vaikuttaa olleen niin tietoista.

CRU:n tutkijoilla on ollut keskeinen osa hallitustenvälisen ilmastopaneelin IPCC:n raporttien laatimisessa.

BBC:n haastattelema tietoturva-asiantuntija epäilee, että kyse voi olla informaatiosodan kiihtymisestä ennen Kööpenhaminan ilmastokokousta.

IS

Mä en ymmärtänyt tuosta oikeen mitään.
Kyllä mä ainakin tunnistan ilmastonmuutokset. Muistan vielä kuinka lapsena oli oikeat talvet (metri ainakin lunta) ja kesät. Nyt tutka ihan sekaisin mikä vuodenaika on.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Kyllä mä ainakin tunnistan ilmastonmuutokset. Muistan vielä kuinka lapsena oli oikeat talvet (metri ainakin lunta) ja kesät. Nyt tutka ihan sekaisin mikä vuodenaika on.
"Netissä kuohutaan tällä hetkellä rajusti siitä, että viestit viittaavat laajaan tutkimustulosten peukalointiin. Sen myötä on saatu tieteelliset tulokset näyttämään siltä, että maapallo on lämmennyt."

Tämä on se millä ON merkitystä, ei sillä mimmoset talvet oli silloin kun olit lapsi.

Kippuravarvas
Eikös aina lapsuuden talvet ole olleet runsaslumisia ja kesät aurinkoisia? :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
mä en kyl huomaa mitään ilmastonmuutoksia. ainahan se ilmasto muuttuu ja on muuttunut...
Niinpä.

Jos katsoo vaikka 10.000 vuotta taaksepäin, niin Suomen ilmasto on heilunut ja muuttunut suuresti, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Luonto sopeutuu kaikkeen.

Hohhoijaa
Ja sun elinaika varmaan onkin riittävän pitkä kertomaan ilmastonmuutoksesta!

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Ei paljon vääristelty tai vääristelemätön tieto vaikuta siihen faktaan että tottakai ilmastonmuutos on jo alkanut.
No tottakai on alkanut. Sitä on tapahtunut aina. :D Joskus lämpenee, joskus kylmenee.

Luonnon puhtaudesta pitäis vaan olla huolissaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Valehteli ilmastonmuutoksesta siis
No rahasta tässä on tietty kyse. :)

Puhutaan ilmastonmuutoksen torjunnan maksavan niin ja niin paljon. Jotkut maksavat ja toiset ovat saamapuolella.
http://wattsupwiththat.com/2009/11/19/breaking-news-story-hadley-cru-has-apparently-been-hacked-hundreds-of-files-released/

Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Valehteli ilmastonmuutoksesta siis
At 00:13 06/10/2009, Andrew Manning wrote:
Hi Phil,
is this another witch hunt (like Mann et al.)? How should I respond to the below? (I'm in the process of trying to persuade Siemens Corp. (a company with half a million employees in 190 countries!) to donate me a little cash to do some CO2 measurments here in the UK - looking promising, so the last thing I need is news articles calling into question (again) observed temperature increases - I thought we'd moved the debate beyond this, but seems that these sceptics are real die-hards!!).
Kind regards,
Andrew

vieras
Minkäköhän takia helsingissä rakennetaan uusia asuinalueita aivan merenrannalle jos kerta ilmastonmuutos on tosiasia? Sehän kuulemma nostaa merenpintaa usealla metrillä muutamassa vuodessa ja kalliit talot jäävät meren alle. Eivätkö Helsingin kaupungin johtajat ole ajantasalla ilmastonmuutoksen suhteen vai onko heillä jotain muuta tietoa tai tietämättömyyttä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Ei paljon vääristelty tai vääristelemätön tieto vaikuta siihen faktaan että tottakai ilmastonmuutos on jo alkanut.
No tottakai on alkanut. Sitä on tapahtunut aina. :D Joskus lämpenee, joskus kylmenee.

Luonnon puhtaudesta pitäis vaan olla huolissaan...
Nimenomaan luonnon puhtaudesta tulee olla huolissansa, mutta siinäkään ei pidä mennä pilkun nussimisen tasolle asti, kuten nyt on laita Suomessa.

v
vaikea tuosta ilmastonmuutoksesta sanoa, mutta päästöjen vähentämisessä ei varmaan mitään haittaa. Itseasiassa pitkän auringonpilkuttomuuden takia moni tuntuu uskovan, että nyt pitäisi olla pieni jääkausi menossa niinkuin aiemminkin pitkien pilkuttomien jaksojen aikana (esim. muinoin katovuosina), että siinä mielessä on saattanut lämmetäkin.

on näitä lämpimämpiä jaksoja ollu ennenkin, eikä sillon ole puhuttu mistään lämpenemisestä.
seuraavan kerran kun tulee viileempi jakso niin meitä uhkaillaan varmaan uudella jääkaudella :D

vierailija
On kiistaton fakta, että keskilämpötilat ovat nousseet. Se on sitten eri asia, että ihmisten mittaushistoria ei yllä kuin reilun sadan vuoden päähän. Joten ei voida sanoa, enko lämpötila noussut siitä, mitä se oli vaikka keskiajalla. Mutta kyllähän nuo napajäätiköt ilmeisesti sulaa kovaa vauhtia. Afrikka ja Etelä-Eurooppa kuivuu ja siellä ei kohta voi enää kasvattaa ruokaa, joten ihmiset lähtee sieltä pohjoisempaan.

Yhteistyössä