Onko kenenkään lapsi saanut ditrim duplo- nimistä lääkettä??

Mein keskimmäiselle tota tänään määrättiin korvatulehukseen. Ihan uus ja outo tuote minulle. Apteekissa käskivät juomaan tosi paljon ettei lääke vaan sakkaannu virtsarakkoon.

Onko ollut hyvä lääke ja onko tullut mitään sivuvaikutuksia tai virtsarakkoon saukkautumaa?
 
janeminttu
Kuulemma vanha lääke kun itse kyselin täällä joskus siitä. Meidän tytöille kummallekkin tuli ihottumaa naamaan ja selkään. Harmi kun halvin lääke mitä on tarjottu eikä käynyt..
 
On meillä sitäkin kokeiltu.
Sekään ei parantanut tytön korvatulehdusta: itse asiassa juuri Ditrim Duplo-kuurin aikana likan tulehdus pääsi kehittymään niin pahaksi, että tulehdusarvot ja kuume nousi korkealle, ja tyttö joutui sairaalaan kahdeksi päiväksi :|
Mutta pojalla tuo lääke toimi. Eikä tullut mitään ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Meillä kyllä Zithromax on maksanut aina 7-8e välillä!
ootas... *kaivaa kuitit esille* ihan varmistan, voi olla että muistan väärin. Joka tapauksessa ainoa kunnolla tehonnut tuo Zithromax on ollut, ja kun kuuri on ollut lyhempi kuin muissa antibiooteissa.

 
täh
kyllä se Zithromaxin omakustannushinta kelan korvauksen jälkeen on n. 7.5e. Itse kyllä tykkään siitä lääkkeestä koska kuuri kestää niin vähän aikaa ja pitää antaa vain kerran päivässä.
 
moona
Hyvinkäällä ditrim maksoi vähän alle 4 euroa.Apteekeissahan on HUOM! eri hintoja,kilpailevia yrityksiä.Vuosi sitten ku laitettiin kierukka ,hintaeroa löytyi 30 euroa.Hyvinkäällä kalliimpi ja 15 kilometriä etäisyyttä riihimäelle,ni johan hinta hieman laski!!!!!!!!
 
HUH
Hirveä allerginen reaktio 1,5 vuotiaalla; valtavia turvonneita kirkkaanpunaisia laikkuja alkaen kasvoista levisi koko kroppaan. En edes muista vaikuttiko lääke siihen mihin oli määrätty... tästä on aikaa jo 11 vuotta, mutta ollaan väistelty ko ainetta siitä lähtien.
 
korvakierre
Ehkä ei vastaus kysyjälle enää ajankohtainen, mutta kerron kuitenkin. Meillä DD ollut ainoa lääke, joka tytön korvakierteessä on purrut. Viisas vanha lääkäri kerran määräsi sitä ja kertoi sen olevan vanha lääke, tosin välillä ollut pitkään pois markkinoilta. Siitä tuli joskus jonkin verran sulfa-allergiaa, joten ilm siksi pidettiin taukoa. Nyt kaikki amoxisilliinit ym. ovat mielestäni käyneet tehottomiksi, ainakaan meillä Amorion ei ole tehonnut kertaakaan. Enää en sitä suostu syöttämään lapsille lääkärin jankkaamisesta huolimatta (luennoi aina miten lievimmästä pitää aloittaa ja kuitenkin olemme joutuneet syömään vielä sen päälle laajempikirjoisen lääkkeen...)
 
Määvaa
Mun lapselle ei auttanut virtsatulehdukseen yhtään tää ditrim duplo, mut haittavaikutuksia tuli!!! :( Hän oli 2 päivää oksennustaudissa ja myös lihaskipua oli!!! Mutta kannattaa muistaa, että kaikille ei tule haittavaikutuksia!!! :)
 
"Peipponen"
Meillä juuri Ditrim Duplo kuuri päällä 3-vuotiaalla, ilmeisesti Amorion-resistanttiin, korvatulehdukseen. Eli toisena lääkkeenä annettiin. Lääkettä syöty 2 päivää kun poika alkoi oksentaa.. oksensi jonkun 8h.

Minua ihmetyttää lääkärin kommentit asiasta. Ei kuulemma 'yleensä aiheuta mitään'. Mutta kuitenkin lääkkeen tuoteselosteessa mainitaan heti ensimmäisenä haittavaikutuksena Pahoinvointi, Oksentelu, Ripuli "harvemmalla kuin yhdellä kymmenestä" mutta kuitenkin usemammalla kuin yhdellä 100:sta.. Eli voidaan siis tulkita niin, että 2-9% saa siitä oireita!?

No, kun sitä oksentelua ei sen enempää nyt kestänyt (no, päivä ja kuurihan ovat vielä alussa), niin jatketaan lääkkeen antoa..
 

Yhteistyössä