"keille" eu ruokapaketit on tarkoitettu

• Viestiketjun aloittaja 6hlön perhe
  • Ensimmäinen viesti
6hlön perhe
Nlan seinässa lukee että: lapsiperheille pälä päkä ja muille vähävaraisille...

eli jos on 4 lasta ja toinen huonosti palkatulla hoitolalla ja toinen hoitovapaalla, ollaanko näitä keitä tarkoitetaan. Aina on rahaa ollut ruokaan ja oma ok-talokin löytyy (velkaa tietysti) mutta niukasti eletään; ei juoda, polteta, harrasteta maksullista, osteta uusia vaatteita, käydä ulkona (siis baarit, kahvila, ravintolat), matkusteta ulkomaille, käydä hoidoissa (perheen miespuoliset käy parturissa muuten ei muut, eikä missään käsi-jalka-hieronta jne jne) ei tule lehtiä, ei osteta kallista ruokaa(sienestetään, oman maan perunat ja porkkanat, marjastetaan) jne.

Mutta olis kiva tietää onko tuo tarkoitettu niille joilla ei oikeasti ole varaa ruokaa vai muuten pienituloisille...

vieras
meillä toinen töissä, toinen kotona hoitamassa vammaista lasta, velkaa on. Ei siinä tarviinut todistella tilannettaan. Eikä kyllä minulle tullut oloa, että olisimme toisen suusta vieneet.

haloo
Se on tarkoitettu -kuten itsekin huomasit- VÄHÄVARAISILLE. Ja suomessa et ole vähävarainen todellakaan jos sinulla on omakotitalo ja rahaa ruokaan!!! Tohon muuhun mainitsemaasi on silti varaa vain heillä jotka ovat työelämässä tai jotka muutoin käyttävät rahansa siten että säästöä joka kuukausi jää.

Vähävaraiset ovat oikeesti niitä jotka eivät tiedä kuinka selvitä seuraavaan päivään ettei tarvis lapset nälissään olla. Ja asuvat vuokralla kun muuhun ei ole varaa. Mietis nyt mitä sanoit.

oikeesti
Olen järkyttynyt mikäli jopa työelämässä olevat käyvät ne hakemassa??? Eikö teillä ole mitään moraalia?? Viettä eväät niiltä jotka oikeesti sitä tarviis!! Minä en kehtais jos on katto pään päälä ja sentään yks töissä. Oli sitte lainaa tai ei. Mää en käsitä. Että ku pistää vihaksi ihmisten ahneus.

sivusta seuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Se on tarkoitettu -kuten itsekin huomasit- VÄHÄVARAISILLE. Ja suomessa et ole vähävarainen todellakaan jos sinulla on omakotitalo ja rahaa ruokaan!!! Tohon muuhun mainitsemaasi on silti varaa vain heillä jotka ovat työelämässä tai jotka muutoin käyttävät rahansa siten että säästöä joka kuukausi jää.

Vähävaraiset ovat oikeesti niitä jotka eivät tiedä kuinka selvitä seuraavaan päivään ettei tarvis lapset nälissään olla. Ja asuvat vuokralla kun muuhun ei ole varaa. Mietis nyt mitä sanoit.
Ja parempiko se on nuokin heittää roskiin kun joku ei kehtaa tulla paikalle kun omistaa oman kodin? Eikö se asuntovelka ole velkaa? Onko mitään järkeä asua vuokralla jos joutuu koko summan maksanaan omasta pussistaan,oletkohan kuullut että nyt on monesta paikasta sanottu porukkaa irti ja siksi voi olla vähän hankala tilanne.

No
Meidän pienessä kunnassa kun MLL on jakanut ruokakasseja, niin kasseja on ollut vaikea saada kaikkia menemään. Minäkin otin kassin kun "tyrkyttivät" jäljelle jääneitä kasseja, vaikka ei meidän perhe ihan köyhyysloukussa olekaan, työtön kahden lapsen äiti oon kuitenkin.

ap.
Mä vaan kysyin mielipidettä =) Ja ihan aikuisten oikeasti me ollaan koko elämä eletty tosi tiukasti, siksi on ollut mahis saada lainaa ja ostaa talo.

Eli hän on oikeutettu noihin tukiin joka polttaa (kaksi hlö noin 450e/kk) ja käyttää alkoholia (esim. 300e/kk) hän saa ruuat hakea. Mutta hän joka yrittää pienistäkin säästää, elää nuukasti niin hän ei niitä saa =)

Mutta en nyt ihan heti ollut mitään hakemassakaan, olis vain noin ylipäätään kiva että olis jotkut "rajat" keille on tarkoitettu, jossainhan saa kaikki lapsiperheet kunhan hakee ja joissain on tarkat rajat.

rauhaa!!

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mä vaan kysyin mielipidettä =) Ja ihan aikuisten oikeasti me ollaan koko elämä eletty tosi tiukasti, siksi on ollut mahis saada lainaa ja ostaa talo.

Eli hän on oikeutettu noihin tukiin joka polttaa (kaksi hlö noin 450e/kk) ja käyttää alkoholia (esim. 300e/kk) hän saa ruuat hakea. Sossu tms. maksaa vuokran (tai vaikka ite maksais) Mutta hän joka yrittää pienistäkin säästää, elää nuukasti niin hän ei niitä saa =)

Mutta en nyt ihan heti ollut mitään hakemassakaan, olis vain noin ylipäätään kiva että olis jotkut "rajat" keille on tarkoitettu, jossainhan saa kaikki lapsiperheet kunhan hakee ja joissain on tarkat rajat.

rauhaa!!

vv
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:
Olen järkyttynyt mikäli jopa työelämässä olevat käyvät ne hakemassa??? Eikö teillä ole mitään moraalia?? Viettä eväät niiltä jotka oikeesti sitä tarviis!! Minä en kehtais jos on katto pään päälä ja sentään yks töissä. Oli sitte lainaa tai ei. Mää en käsitä. Että ku pistää vihaksi ihmisten ahneus.
Mie oon työelämässä, yksinhuolta,,tosin tässäkin kuussa ruhtinaalliset 4 työpäivää. Kattoki on pään päällä, tosin sekin vuokrattu. Ja kävisin hakemassa jos täällä olisi tyrkyllä noita ruokapaketteja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:
No, itse asiassa eilen mietin hetken asiaa ja tulin siihen tulokseen, että kotona makaavat saavat sossusta jopa enemmän mitä meille jää joten puhtaalla omalla tunnolla kassit hain. Lisäksi jos me asuttaisiin vuokralla, olisi asumismenot isommat.

no joo
Ap voit mielestäni hakea kassin. Meidän kunnassa on myös sama juttu, että kasseja jää aina yli ja myös me tyrkytämme niitä lopuksi ihan kenelle tahansa, jolle tuo kassi vain kelpaa. Kassin sisältö on aika ankea verrattuna siihen, mitä jotkut muut järjestöt jakavat.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Ap voit mielestäni hakea kassin. Meidän kunnassa on myös sama juttu, että kasseja jää aina yli ja myös me tyrkytämme niitä lopuksi ihan kenelle tahansa, jolle tuo kassi vain kelpaa. Kassin sisältö on aika ankea verrattuna siihen, mitä jotkut muut järjestöt jakavat.
niin, no näissä tapauksissa. Eli haluaisin että ne jotka eniten tarvitsevat varmasti saisivat, mutta jos niitä "jää" niin ehkä silloin voisin ajatella että se "kuuluisi" meille. Eli ellei olisi muilta pois.
- mutta mistäs sen tietäis, tietysti voisi joskus siellä käydä tai kysästä jostain asiasta

KIITOS

Rollolainen
Jos siinä luki lapsiperheille,niin trkoittaa kaikkia lapsiperheitä. lisäksi myös kaiki vähäavaraisiki itsensä luokittelevat voivat haekea.
Myös työssäkäyvät voivat olla käyhiä,jos tekee esim osa-aikatyötä tai on pienipalkka ja paljon velkaa.

HAE POIS, niitä jää kuitenkin

Ihmettiljä
Pielavedellä on muuan sangen varakas taksiautoilija joka täydentää ruokavarastojaan eu-kasseilla jopa siihen tyyliin että vie kaikki jäljelle jääneet ruokakassit jakopisteestä. Ihmettelen miten tällainen toiminta sallitaan paikkakunnalla ja kuinka yleistä se on?

"vieras"
Mun teini-ikäisen lapseni kaverin mummi hakee sieltä, ja sillä on rahaa vaikka millä mitalla, on hieno omakotitalo, autoja kaksin kappalein ja uusimmat mallit tietokoneista, puhelimista yms. yms. Puhumattakaan ulkomaanmatkoista.. Ei se siis multa ole mitenkään pois, että se niitä eu-kasseja hakee, mutta sanonpahan vaan, että joillakin on pokkaa.

Yhteistyössä