Te jotka olette syöneet antibiottia nimeltä V-PEN MEGA!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipee täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä vedin 10 päivän kuurin v-peniä angiinaan ja hyvin auttoikin. Alkoholia en kuurin aikana käyttänyt. Kun kuuri oli syöty piti tietysti mennä baariin ja rasittaa ääntä. Kaksi päivää siitä suuntana lääkäri ja tuloksena uusiutunut angiina. Nyt määrättiin vahvempi lääkitys; Kefexin 750 mg.

Mulla ollu nyt 3 kertaa g-streptokokki. Ensimmäisellä kerralla sain lääkkeeksi v pen 1500 mg kuurin joka auttoi muttakun kuuri loppui niin viikko siitä se tuli takas. toisena kuurina sain kefexin 750 mg joka auttoi sekin mutta pari viikkoa siitä ku kuuri loppui se tuli taas takas ja nyt on menossa Dalacin 300 mg, toivottavasti tää nyt auttaa. Lääkäri sano että että enää ei tuu kuureja vaan risojenpoisto =/

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja streptokokki:
Minulle tuo lääke ei passannu. Oksensin monta päivää ku muutaman tabun otin :o

Mikä noista kolmesta lääkkeestä?

V-pen onko se nyt sit penisilliiniä?

Mulla tuli kauheista huimauskohtauksia v-penistä, välistä vei päätä ihan urakalla =( V-pen on penisiliini.

Minulle tuo lääke ei passannu. Oksensin monta päivää ku muutaman tabun otin :o

Mikä noista kolmesta lääkkeestä?

V-pen onko se nyt sit penisilliiniä?

Mulla tuli kauheista huimauskohtauksia v-penistä, välistä vei päätä ihan urakalla =( V-pen on penisiliini.

:o olen kuullut et hirveen monelle tekee tuo jotain oireita ettei passaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minulla ei auttaneet ollenkaan.

Ai nää kuurit vai..? Sitä se pelkään minäki että mua leikellään tuolla lks:ssä kohta =(

JOskus määräsivät (muistaakseni) angiinaan kuurin v-pen megaa eikä se tehonnut. Kaksi kertaa on näin käynyt eivätkä ole sen jälkeen sitä määränneet.

tossa luin että v-pen on tarkoittu hammas vaivoihin,sitäkin mutta ite syön sitä nyt korvatulehdukseen ja se on tarkotettu bakteertulehduksiin jotka on nielussa,poskionteloissa,välikorvassa,keuhkoputkissa tai suussa. korvatulehdus alkoi sunnuntaina ja pilkoin heti sipulia ja valkosipulia ja laitoin sukkaan minkä pidin hatun sisällä kipeän korvan kohdalla koko päivän ja yön,voin sanoa että paine että kipu auttoi muutamassa tunnissa,maanantaina kävin lääkärillä ja sain v-peniä ja nyt on korva kipeämpi kun silloin kun olin "sipuli kuurilla" :),särkee ihan sikana enkä vielä ole huomannu että v-pen olisi auttanu,tänään huomasin että toista korvaa on myös alkanu särkee :( WINKKI: kokeillkaa sipuli konstia,myös lapsille. äiti hoiti meitä aina sipulilla kun oltiin pieniä ja se autto =)

unohtu sano tossa että EI kannata juoda tän kuurin aikana,eikä 10 PÄIVÄÄ siitä kun kuuri on loppunut,koska v-pen on vielä 10 päivää kropassa sen kuurin loputtuaan. kyl tekee kipeetä olla niin kauan selivinpäin baarissa,mutta säästyy ainaki rahaa ja terveys. ja jos jollakin on uusiutunu vaiva heti kuurin jälkeen nii ootteko juonu heti kun kuuri on loppunu? se voi olla syy,niin kannattaa tosiaan olla 10päivää joumatta kuurin loputtuaan! :)

Mulla uusiutui angiina toisen kerran eli kolmatta kertaa olen nyt 1,5 kk sisään kipee. Ensin sain V-Pen 1500 10 päivän kuurin. Sitten tuli Kefexin 750 mg 10 päivää ja nyt uusiutui taas. Pitänee vissiin soittaa lääkärille ja vaatia nielurisojen poistoa.

Mulla oli aikoinaan erittäinpaha (oma luokittelu) tulehdus isoissa varpaissa ainoa joka auttoi (koska ei ollut ainoa kerta jolloin oli noin) jo heti seuraavaksi aamuksi muilla antibioteeilla aika oli 2-3 samaan vaikutus tasoon jännää lääkäri osasi hyvin tuon mutta toinen lääkäri itse lopun hoidon (eli kun kynnet kasvoi lihan sisään) mutta kolmas ei osannut oikein kumpakaan.... ps. tämä tehokkain pensiliini valmsite tietääkseni. Nyt syön samaa viisauden hampaan takia (tulehdus tietysti syynä).

Alkuperäinen kirjoittaja angiiNainen:
siinäpä se tulikin eli penisilliini ei tehoa kaikille mutta antibiootin pitäis tehota. jos siis sulle ei ole tuo aiemminkaan tehonnut niin pyä oikeaa antibioottia eikä penisilliiniä. ja penisilliini voi aiheuttaa allergiareaktion johon kuuluu itsessään joskus pahaksikin äityvä turvotus.

Öh, onkohan angiinaisella ihan kaikki muumit laaksossa? Tiedätkö, mitä antibiootti tarkoittaa???

siinäpä se tulikin eli penisilliini ei tehoa kaikille mutta antibiootin pitäis tehota. jos siis sulle ei ole tuo aiemminkaan tehonnut niin pyä oikeaa antibioottia eikä penisilliiniä. ja penisilliini voi aiheuttaa allergiareaktion johon kuuluu itsessään joskus pahaksikin äityvä turvotus.

Öh, onkohan angiinaisella ihan kaikki muumit laaksossa? Tiedätkö, mitä antibiootti tarkoittaa???

Netistä kopsattua;

Antibiootit jaotellaan muun muassa seuraaviin ryhmiin:

Beetalaktaamit
Penisilliinit
Kefalosporiinit
Karbapeneemit
Monobaktaamit
Tetrasykliinit
Makrolidit
Fluorokinolonit
Aminoglykosidit
Glykopeptidit

:laugh: :laugh: :laugh:

No jatketaas vuodesta 2011.. :)

Tänään soitti lääkäri, et nieluviljelyssä paljastui streptokokki a. Sain eilen jo antibiootit keuhkoputkentulehdukseen ja nyt tänään jouduin vaihtamaan ne uuteen, tuohon v-peniin...
toivon että helpottaa pian, kurkku ollut tulessa jo kuusi päivää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kipee täti;10172302:
Kertokaa millo nää alkaa vaikuttamaan, joo no ei nyt hetkessä mikään autakkaan, mutta monta päivää pitää syödä, että helpottaa?
Itselläni on angiina ja eilen aloitin niitä syömään yks tabletti 3x päiväs ja 10 päivän kuuri. Nyt neljä tablettii syönyt ja tänä aamuna oli tosi pahasti kurkku turvoksissa ja kipee :( oi voi.. voisi tehota nopeesti :)

Kyllä tehoaa.. ensimmäisenä antibioottipäivänä laski kuume, toisena päivänä kurkkuturvotus alkoi vähentymään ja ääni palautui, kolmantena pystyi irvistellen syömään!! itsellä selkeä streptokokki-infektio nieluviljelyyssä. Nielukipuun pitää ottaa panadolia tms.

jeps no miten kullakin, neljäs päivä v-peniä menossa,kuume kyllä lähti kahdessa päivässä mut niin lähti ääniki kokonaan, kurkku vieläki suht kipeä mut ei tulessa, edellee sattuu nielasta, ja tämä alkoi kuitenkin jo viime viikon sunnuntaina, keskiviikkona oli pakko mennä lääkärii kun ei enää pystyny nukkuu. kaiken kukkuraksi viisaudenhammas oireilee tän kaiken päälle ja vetää leuat lukkoo ja poski on turvoksissa, loppuis jo tää helvetti mulle alkaa riittää. on syöty särkylääkkeita laidasta laitaan..

Yhteistyössä