Miksi ihmeessä ateisti kuuluu kirkkoon ja käyttää lastaan srk:n kerhoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wonderer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wonderer

Vieras
Ihmettelen tuttavani toimntaa. Hän on ateisti, mutta kuuluu silti kirkkoon. Hän on myös laittanut 4-vuotiaansa seurakunnan kerhoon, joka on 2 kertaa viikossa. Kertoi naureskellen lapsen viihtyvän hyvin, mutta joka kerran jälkeen valittavan kun kerhossa puhutaan Jeesuksesta ja Jumalasta ja kun lapsi ja hänen perheensä ei niihin usko.

Mietin vaan, miksi ihmeessä tuttavani oikein sitten lastaan kerhoissa pitää ja kuuluu itsekin kirkkoon, kastaa lapsensa kirkkoon kuuluviksi?

Ei se oo ateisti, se on perusluterilainen...kuuluu kirkkoon tavan vuoksi ja lapsi kastetaan koska pitäähän sillä nimi olla :xmas:

Mä oon viime aikoina miettinyt, miksi muslimeiksi itseään tituleeraavan pariskunnan lapset kastetaan luterilaisiksi, ja miksi ne eivät saa syödä sianlihaa päiväkodissa tai ravintolassa mutta kotona kyllä :snotty:

Tavan vuoksi.
Kuten moni kirkkoon kuuluva muutenkin.
Kyllä srk kerhoissa käy sellaisten vanhempien lapsia, joille kirkkoon kuuluminen on vain tapa, eikä niissä perheissä kuitenkaan iltarukouksia lueta tms.
Sitäpaitsi srk kerhoissa saa käydä, vaikka ei edes kuuluisi kirkkoon!

Hyvä että käyttää.On ainakin yksi paikka jossa lapselle kerrotaan totuutta ja hyviä asioita uskosta,elämästä ja kaikesta hyvästä :)

Siellähän se lapsi oppii tärkeitä asioita.

Kirkkoon ei tarvitse kuulua vain sen takia, että lapsi pääsee kerhoon, leireille, retkille jne.
Kirkko ei kysy jäsenkirjaa, niille voi osallistua, vaikka ei kirkkoon kuulu, tai kuuluu toiseen uskontokuntaan.

"eikä niissä perheissä kuitenkaan iltarukouksia lueta tms. "
Ei kai iltarukouskaan mikään mittari uskosta tai uskonnosta ole? Minä kuulun kirkkoon, lapset käy seurakunnan kerhossa ja vietämme joulua ja muita kirkkopyhiä, uskon Jumalaan ja puhun siitä lapsille, mutta iltarukous ei kuulu meidänkään arkeen. Ihmisiä ja uskoja on niin moneen junaan, mutta ateistihan tunnustaa sitä, ettei usko MIHINKÄÄN, joten kirkkoon kuulumista ja seurakunnan menoihin kuulumista pidän vähän ristiriitaisena.

Noh, täällä tuppukylässä ei ole muita kerhoja kuin toi riivatun seurakunnan kerho :headwall: 4-vuotiasta en vielä laittanut, mutta nyt 5-vuotiaana sitten laitoin sen sinne vaikka ärsyttää se saarnaaminen siellä... mutta kun ei ole muutakaan toimintaa!!! Ja itse eroan kirkosta siinä vaiheessa kun kaikki lapset on kastettu, päättäköön sitten itse mitä tekevät kun ovat sen verran isoja. Mies onkin jo eronnut aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja samanlainen:
Noh, täällä tuppukylässä ei ole muita kerhoja kuin toi riivatun seurakunnan kerho :headwall: 4-vuotiasta en vielä laittanut, mutta nyt 5-vuotiaana sitten laitoin sen sinne vaikka ärsyttää se saarnaaminen siellä... mutta kun ei ole muutakaan toimintaa!!!

Päiväkotejakaan ei ole?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ei kai iltarukouskaan mikään mittari uskosta tai uskonnosta ole? Minä kuulun kirkkoon, lapset käy seurakunnan kerhossa ja vietämme joulua ja muita kirkkopyhiä, uskon Jumalaan ja puhun siitä lapsille, mutta iltarukous ei kuulu meidänkään arkeen. Ihmisiä ja uskoja on niin moneen junaan, mutta ateistihan tunnustaa sitä, ettei usko MIHINKÄÄN, joten kirkkoon kuulumista ja seurakunnan menoihin kuulumista pidän vähän ristiriitaisena.

Älä hätäile,mä eroon heti ens viikolla :wave:
Ja lapsia en käyttäisi seurakunnan kerhossa muttei täällä muitakaan ole

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Noh, täällä tuppukylässä ei ole muita kerhoja kuin toi riivatun seurakunnan kerho :headwall: 4-vuotiasta en vielä laittanut, mutta nyt 5-vuotiaana sitten laitoin sen sinne vaikka ärsyttää se saarnaaminen siellä... mutta kun ei ole muutakaan toimintaa!!!

Päiväkotejakaan ei ole?

Ei sinne viitsi lastaan työntää. Helpompi tunkea srk:n kerhoon muutamaksi tunniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hj:
Kirkkoon ei tarvitse kuulua vain sen takia, että lapsi pääsee kerhoon, leireille, retkille jne.
Kirkko ei kysy jäsenkirjaa, niille voi osallistua, vaikka ei kirkkoon kuulu, tai kuuluu toiseen uskontokuntaan.

tiedetään, mut miks mä en kannattais maksujen muodossa seurakuntaa koska olen sitä mieltä et tekevät hyviä asioita vaikken kaikkia heidän oppejaan kannatakkaan?

Nimenomaan. Tuttavani vielä julistaa minullekin monesti sitä, kuinka ei usko Jumalaan jne. Ja nauraa uskoville.

Päiväkotejakaan ei ole?

No en kai mä nyt lasta päiväkotiin laita jos itse olen kotona joka tapauksessa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Nimenomaan. Tuttavani vielä julistaa minullekin monesti sitä, kuinka ei usko Jumalaan jne. Ja nauraa uskoville.

Nauraa nille, jotka järjestää toimintaa hänen lapselle. Noh. :whistle:

No en kai mä nyt lasta päiväkotiin laita jos itse olen kotona joka tapauksessa? :o

Mitä eroa on sillä, onko lapsi päiväkodissa kaksi aamupäivää viikossa, vai kerhossa saman ajan? Siis lapsen kannalta.

Mä valitsin päiväkodin, koska sopivan välimatkan päästä ei löytynyt sellaista kerhoa, jonne olisin suostunut lapseni viemään. Oli vain seurakunnan kerho.

Mitä eroa on sillä, onko lapsi päiväkodissa kaksi aamupäivää viikossa, vai kerhossa saman ajan? Siis lapsen kannalta.

Mä valitsin päiväkodin, koska sopivan välimatkan päästä ei löytynyt sellaista kerhoa, jonne olisin suostunut lapseni viemään. Oli vain seurakunnan kerho.

No ainakin se ero, että hoito maksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä että käyttää.On ainakin yksi paikka jossa lapselle kerrotaan totuutta ja hyviä asioita uskosta,elämästä ja kaikesta hyvästä :)

Siellähän se lapsi oppii tärkeitä asioita.

:laugh: totuutta.. :laugh:

Aivan,ilosanomaa!

:D ilosanomaa iloliemen kera jouluisin.. :laugh:

No ei,anteeks jos oikeasti uskot tuohon.Mä itse näen maailman vain hivenen filosofisemmin enkä usko mihinkään moisiin totuuksiin oli ne sitten ilosanomia tai ei.Viestinviejää toki ei pidä ampua,mutta huvittaa ala-arvoisen huumorini takia koko uskontohöpönpöpö.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
No ainakin se ero, että hoito maksaa!

No se ero tosiaan on. Siinä tapauksessa mä en ymmärrä sitä, että nauretaan uskovaisille tai ärsyynnytään siitä että kerhossa on jeesusjuttuja. Se tahohan hoitaa lasta (puoli-)ilmaiseksi pari kertaa viikossa muutaman tunnin ajan...