rautalisästä kysymys (kertomusta myös vatsantoiminnasta, älä avaa jos tekee pahaa)

Esikoisen odotusaikana söin retaferia ja oli vatsa aika löysällä koko raskausajan. No nyt ostin neuvolatädin suosituksesta obsidania, kun kerran pitäis olla vatsaystävällisempää.. ja mitä vielä.. on ollu ihan vesipaskaa niinä päivinä kun oon tuon pillerin ottanut. Kannattaakohan mun ostaa retaferia ja kokeilla sitä vai onko mun vatsa nyt vaan niin herkkä tässä raskaudessa ettei sopivaa valmistetta olekaan? Jos toi retafer on kerran niin tykkiä et pistää ainakin vattan sekasin, vai voiko olla et siedän jostain syystä sitä paremmin? Onko jollain ollut näin?
 
vieras
Mä en muista mistä syystä mutta nuo rautalääkkeet ei sopinu mulle ollenkaan (varmaan joku vatsajuttu mullakin), sitten käytinkin luonnon omia raudanlähteitä: pinaattia, lihaa ja joku kaali tai salaatti. Em. kuului mun ruokavalioon päivittäin ja rauta-arvot saatiin pysymään normaalirajoissa koko raskauden ajan.
 
kipinä
Mulla Obsidan pisti mahan kyllä niiiiin jäykäks. :x Ja pukamat tuli sit kaupan päälle. Raskaudesta aikaa puoli vuotta mutta syön edelleen rautaa synnytyksen veren hukan vuoksi. Nyt syön Retaferia ja tuntuu sopivan mulle paljon paremmin.
 
Hehkutan Ferronolin nimeen :wave:

Mä oon ihan pro näissä rautavalmisteissa. Oon vuosien mittaan kokeillut kaikki valmisteet läpi. Pitkään käytin Spartocineja, mut sit se lopetettiin :kieh: . Obsidan oli ihan syvältä, vaikka vatsaystävällisenä sitä mainostetaan, hah. Mut toi Ferronol on hyvä, nestemäinen. Mulla on siis sellanen verisairaus, minkä vuoks pitää syödä lisärautaa lähes jatkuvasti.
 
joo
Mulla meni vatsa kovaksi raudasta. Kuopusta odottaessa söin paljon punajuuria ja sillä sain HB:n pysymään siedettävänä. Synnytyksen jälkeen oli pakko syödä rautaa kun putosi HB alle 8-kympin. Sain sitten peräpukamat siitä ja Laxoperonia tiputtelin vesilasiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Hehkutan Ferronolin nimeen :wave:

Mä oon ihan pro näissä rautavalmisteissa. Oon vuosien mittaan kokeillut kaikki valmisteet läpi. Pitkään käytin Spartocineja, mut sit se lopetettiin :kieh: . Obsidan oli ihan syvältä, vaikka vatsaystävällisenä sitä mainostetaan, hah. Mut toi Ferronol on hyvä, nestemäinen. Mulla on siis sellanen verisairaus, minkä vuoks pitää syödä lisärautaa lähes jatkuvasti.
Tuo taitaa olla sitä samaa, mitä minäkin käytin. Nimi kuulostaa tutulta. Mutta tuo mehu maistuu todella vahvalle, mun oli pakko lantata se mehukatin kaa sekasin. Koska maistuu erittäin lähelle mehukattia :D
 
kipinä
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla meni vatsa kovaksi raudasta. Kuopusta odottaessa söin paljon punajuuria ja sillä sain HB:n pysymään siedettävänä. Synnytyksen jälkeen oli pakko syödä rautaa kun putosi HB alle 8-kympin. Sain sitten peräpukamat siitä ja Laxoperonia tiputtelin vesilasiin.
kauanko muuten söit synnytyksen jälkeen että hb oli entisellään?

mulla tippui hb kans 8-kymppiin normaalista n. 145 hb:stä. synnytksesträ melkein puoli vuotta ja vielä syön. käsittääkseni menee kuukausia että hb palaa ennalleen.

 
tulosta neuvolaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No entä Floravital vai mikäs se oli, musta se oli oikein toimiva.
Joo, sitä hiivatonta, varmista myyjältä et on just sitä.

Mut Obsidanissa on glysiiniä ja natriumlauryylisulfaattia. Minkä nimisiä porejuttuja on, onko niissäkin tuota soluja rikkovaa ainetta?
http://www.healthychoices.ukhq.co.uk/Articles/SLS-Ulcers.pdf


 
aftoja
Alkuperäinen kirjoittaja tulosta neuvolaan:
Mut Obsidanissa on glysiiniä ja natriumlauryylisulfaattia.
sodium - lauryl - sulfat ON ihan samaa ainetta, mut englannin kielellä-
Katso:
http://www.helsinki.fi/~kankila/diagnos/students/ref10.html



 
tarkista itse luettelosta
Tarkemmin -tänään- katsottuna näissä tuotteissa on tuota aftoja aiheuttavaa ainetta:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=natriumlauryylisulfaatti&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0
 
olipa kiva löytää tää ketju =)

Itelle ei aikoinaan retafer sopinu ja käytin obsidania oli ok. Nyt ostin vuosien jälkeen taas obsidania ja aivan karseet vatsakivut.. ehkä luovutan ja käyn hakeen poretabletteja tai tota nestemäistä minäkin =)
 

Yhteistyössä