Kissaihmiset! Kuinka kylmällä kissat pärjäävät yön ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä ne saattaa olla talvellakin yön ulkona. toki pääsevät sikalan vintille, mutta sikalakin on ny kylmillään, joten ei tuu alhaalta lämpöä. on ne ollu 30 pakkasillakin yön pihalla, tulevat tupaan jos tahtovat, en mä niitä rupee haeskeleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
meillä ne saattaa olla talvellakin yön ulkona. toki pääsevät sikalan vintille, mutta sikalakin on ny kylmillään, joten ei tuu alhaalta lämpöä. on ne ollu 30 pakkasillakin yön pihalla, tulevat tupaan jos tahtovat, en mä niitä rupee haeskeleen.

Me tehtiin kissoille häkki ulos huhtikuussa, ja siitä lähtien ne on halunneet olla siellä melkeinpä kaiken aikaa kelillä kuin kelillä. Just mietiskelin, että missähän vaiheessa ne rupeavat taas viihtymään sisällä edes yöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Ei kai ne Suomen talvessa kylmyyteen kuole. Ne varmaan löytää suojaisan paikan, jos tarve tulee.

Meidän kissoilla on siis häkki ulkona. Vielä siellä ei ole kunnon koppia, mutta mies vissiin nikkaroi sinne jonkinlaisen lämpöeristetyn boksin, johon kaikki kissat halutessaan mahtuvat. Saa nähdä, viihtyvätkö ne siellä talvellakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Ei kai ne Suomen talvessa kylmyyteen kuole. Ne varmaan löytää suojaisan paikan, jos tarve tulee.

Meidän kissoilla on siis häkki ulkona. Vielä siellä ei ole kunnon koppia, mutta mies vissiin nikkaroi sinne jonkinlaisen lämpöeristetyn boksin, johon kaikki kissat halutessaan mahtuvat. Saa nähdä, viihtyvätkö ne siellä talvellakin.
Kyllähän kissat yleensä tykkää "ahtautua" bokseihin. Ja siellähän ne toisiaan lämmittävät
=)

Mitä mie oon seurannu villinä eläviä kissoja nii kyllä ne ellää ympäri vuojen ulkona :whistle: Ja minun villikissa, se kyllä kylmimpänä talviyönäki saattaa kökkiä terassilla eikä tule sisälle. En tiä onko sitte sisällä oloon tottuneissa kissoissa ja villikissoissa eroa...

[QUOTE="Vieras";27861213]Ette ole tosissanne että pidätte kissoja kovilla pakkasilla ulkona koko yön?! Pitäisittekö koirankin?![/QUOTE]

Jos se katti ei tule sisälle? Kissa osaa tulla jos tarvii. Ei mekään haeskeltu katteja pitkin yötä pakkasella jos eivät vaivautuneet tulemaan. Onhan niitä koiria jotka ovat pihalla aina.

Meidän vanhuksella raja on noin -10 että menee ulos. Kovalla tuulella ei käy kuin portaalla istumassa ja sitten tulee sisälle kiukuttelemaan kylmyyttä.
Muutaman kerran on ollut pakkasella yön ulkona (kun ei sisälle kerran tule) mutta harvemmin.
Toiset kissat taas on yötkin ulkona että taitaa olla kissakohtaista.

Sitten ne lämmittelee yön esim.naapurin lasten vaunuissa. Kiitos rakkaat jotka ette välitä kissoistanne edes sen vertaa että etsitte ne yöksi sisälle. Itse ainakin potkin pakkaseen jokaisen elukan jonka terassiltani löydän lämmittelemästä.

Sitten ne lämmittelee yön esim.naapurin lasten vaunuissa. Kiitos rakkaat jotka ette välitä kissoistanne edes sen vertaa että etsitte ne yöksi sisälle. Itse ainakin potkin pakkaseen jokaisen elukan jonka terassiltani löydän lämmittelemästä.

Sinäkö sitten kulkisit tuntitolkulla pakkasessa ettimässä sitä joka ei halua tulla kotiin yöksi? Joka ilta ravaisit kunnes löydät? Ne kun voi olla missä vaan ja missä asti tahansa. Enää en ulkokissaa ottaiskaan mut sillon ennen kun meilläkin oli vapaana liikkuvia katteja. Niitä ei sieltä pakkasesta sisään saatu kun eivät tulleet.

Meillä maatiaiskissalle on rakennettu ulkorakennukseen eristetty lämmin mökki jossa se voi nukkua jos jää yöksi ulos. Aina se ei illalla sisään tule ja en kyllä kaikkea yötä sitä etsi kun en löydä kuitenkaan.

Yhteistyössä