Erikoisin oikea nimiyhdistelmä johon olette törmänneet (siis kutsumanimi ja toinen/kolmas nimi)?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mun piti hetki hieraista silmiä kun näin yhdistelmän Annastina Annabella. Mikäs siinä jos kumpikin erikseen mutta on äidillä/isällä ollut hiukan mielikuvituksen puutetta kun nämä nimet samalle ihmiselle...

Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Maxiella-Miranda....hyi hitto, mikä nimi. Ja sukunimenä vielä perisuomalainen -nen päätteinen nimi.
Väestötietojärjestelmässä ei ole hakemaasi etunimeä

No sen niminen kaveri on yhdellä tutulla. Liekö sitten itse itselleen sellaisen nimen keksinyt lempinimeksi.

yök
Maxiella-Miranda....hyi hitto, mikä nimi. Ja sukunimenä vielä perisuomalainen -nen päätteinen nimi.
Mikä siinä on, että nämä möttöset ja virtaset ym tavikset haluavat lapsilleen antaa jotain ihan ihme nimiä, jotka eivät taatusti sukunimeen sovi ollenkaan.

Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Väestötietojärjestelmässä ei ole hakemaasi etunimeä

No sen niminen kaveri on yhdellä tutulla. Liekö sitten itse itselleen sellaisen nimen keksinyt lempinimeksi.

P.S Laitappa googleen tuo nimi ja löydät henkilön. Taitaa olla oikea nimi.

xxx
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Mikä siinä on, että nämä möttöset ja virtaset ym tavikset haluavat lapsilleen antaa jotain ihan ihme nimiä, jotka eivät taatusti sukunimeen sovi ollenkaan.
Varmaan siksi, ettei olis kaikki Anna Maria Virtasia.. Kai sen etunimen täytyy olla erikoinen, kun muuten on kaimoja pitkin ja poikin. Vaikka kyllä se omaankin korvaan aina särähtää, kun kuulee jonku Maximilian Virtanen..

vieras
Mitähän ihmiset meistä ajattelevat, kun meillä on ulkomaalainen sukunimi, mutta lapsella ihan umpisuomalainen etunimi.

Onko sekin jotenkin halveksittavaa vai koskeeko tämä vain, jos on suomalainen sukunimi?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Varmaan siksi, ettei olis kaikki Anna Maria Virtasia.. Kai sen etunimen täytyy olla erikoinen, kun muuten on kaimoja pitkin ja poikin. Vaikka kyllä se omaankin korvaan aina särähtää, kun kuulee jonku Maximilian Virtanen..
No sitä just tarkoitin. Onko se nyt sitten hienoa, kun nimi on maximilian virtanen luokkaa... Ei minusta ainakaan. Ne antakoon erikoisempia nimiä, joilla sukunimi antaa myöten! Eli toisinsanoen ne, joilla on vähän fiinimmät sukunimet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne antakoon erikoisempia nimiä, joilla sukunimi antaa myöten! Eli toisinsanoen ne, joilla on vähän fiinimmät sukunimet.
Eli minä :D :LOL:

Mutta mitäs sitten, kun lapseni avioituessaan Mäkäräisen tai Kälviäisen kanssa ottavat puolisonsa sukunimen?! Omg :|

Ap
Hih, mun mies halusi pojasta Maximilianin, mutta se onkin britti ja meillä brittisukunimi. Se oli yksi vaihtoehto, mutta hylkäsin sen listalta koska käytännössä poikaa tuskin koskaan kutsuttaisiin tuolla nimellä, Max se olisi ollut sitten kaksikielisessä perheessä Mäx ja Max suomalaisille.

Yhteistyössä