karppaajat hei!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melko karppia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

melko karppia?

Vieras
mites karppina pidätte mun tänpäiväistä ruokaa? wokkivihanneksia, joka sisälsi: parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa ja maissia hh oli n.5g/100g
lapsille ruuaksi täysjyväpastaa ja jauhelihakastiketta jonka suurustin 2,5 ruokalusikallista vehnäjauhoja.
no itse söin siis wokkivihanneksia jauhelihakastikkeella? onko nyt paha toi kun kastike suurustettu vehniksillä? lientä en kovin paljoa ottanut mukaan.. mutta lihaa.. :)

sitten tekis mieli älyttömästi jälkkäriksi jäätelöä, ja pakkasessa ei ole kuin pirkan toffee tuuttia jossa hh 40g/100g ja tuutin paino on 69g joten laskin että sisältäisi 27,5g hh tuo tuutti.. tekis niin mieli.. joten antakaas tuomio!

aamupala oli munakas kinkkusuikaleilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
porkkana ei kuulu karpin lautaselle, kuin ei myöskään jäde, kastikekin kannattaa opetella tekemään ilman venhäjauhoja

sä takerrut johki porkkanaan.. kiesus.. noh, minun mielestäni kokonais hh:t noissa classic wokissa ei ole pahat kunhan koko lautasta täytä niillä PORKKANOILLA! ja kas et sanonut sitten siitä minimaissista mitään?

ja mitäs siinä kastikkeessa oli? Älä käytä minkäänlaisia jauhoja, älä pastaa, riisiä, leipää... esim maitolasillisessa on noin 10 g hiilaria, hapankorpussa vain 5.

Alkuperäinen kirjoittaja SummerTime:
ja mitäs siinä kastikkeessa oli? Älä käytä minkäänlaisia jauhoja, älä pastaa, riisiä, leipää... esim maitolasillisessa on noin 10 g hiilaria, hapankorpussa vain 5.

kastikkeessa oli 600g jauhelihaa, mustapippuria, valkopippuria, mietoa chilijauhetta, sipulia ja se 2,5rkl vehnäjauhoja noin litra vettä :) ja hippasen suolaa

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Porkkanaa nyt ei kannata alkaa hysteerisesti välttelemään, mutta jauhosuurustuksen jättäisin pois ja jäätelölle en anna siunausta. Tee itse karppijädeä, helppoa kuin mikä!

en syöny sitä jädee.. :P yleensä jos valmista jädeä syön niin valion minttu eskimon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Porkkanaa nyt ei kannata alkaa hysteerisesti välttelemään, mutta jauhosuurustuksen jättäisin pois ja jäätelölle en anna siunausta. Tee itse karppijädeä, helppoa kuin mikä!

en syöny sitä jädee.. :P yleensä jos valmista jädeä syön niin valion minttu eskimon. :)

kingis light taitaa olla vähähiilarisin.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Alkuperäinen kirjoittaja :):

siis toi kingis on toinen vaihtoehto.. mutta tykkään enempi siitä minttueskimosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
riippuuhan se että paljonko hiilareita haluaa syödä, että miten syö kasviksia

noh itse olen mutu tuntumalla en laske tarkkaan.. seuraan mitä ruoka-aineet pitävät sisällään. niin päivässä noin 20-60g hh.. :) sillä laihduttanut kohta 20kg

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
http://www.ingman.fi/index.php?page=112&action=show_product_details&product_id=21&group_id=37

Vauuuu, toihan on jo ihan ok.

ja on se ihan ok makustakin. se suklaa keskusta on kyllä.. ööh.. no kyl se menee mutta mielummin sekin olis ihan vaan jädee.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja SummerTime:

kastikkeessa oli 600g jauhelihaa, mustapippuria, valkopippuria, mietoa chilijauhetta, sipulia ja se 2,5rkl vehnäjauhoja noin litra vettä :) ja hippasen suolaa

Mut älä käytä olleskaan jauhoja, on myrkkyä. Pienikin määrä vaikuttaa!

Jäätelö täytyy tehdä itse ja jos jotakin makeutta tarvii, hunajaa nokare, ei tuu riippuvuutta:-)
Kaupan jäätelöistä Movenpick olis hyvä, mut siinä on liikaa sokeria. Jos sitä sekoittaise turkkilaiseen ekojoguun ja ripottelis mantelijauhetta sekaan??
http://www.ts.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2009-04-11,104:10:604360,1:0:0:0:0:0:

Lue kirja Petos lautasella, jos et ole vielä lukenut. Luomujäätelöä vois tilata 5 kilon satsin valmistajalta, jos haluaa ilman sokeria. Olen ajatellut tilata suklaajogurttia, jossa on minttua luomukaakaojauheen seassa mut ei mitään karrageenia saa olla, vaikka se onkin luomusallittu. Luomukaakaojauhe ei ole yhtään kitkerää, siksi sitä ja hunajaa vain sen verran, mitä tarvii.. tai hunajahalvaa ja seesaminsiemenöljyä, niistä tulee mahtavaa herkkua ja oikein hyvää jäätelönkorviketta, kun sekoittaa sen siihen ekojogurttiin:-D

Yhteistyössä