Oletko hakenut lapsesi myöhässä hoidosta?

En oo tainnut itse vielä myöhästyä, mutta kerran sekin voi käydä.

Tarhan tädin näkökulmasta sanon, että kannattaa soittaa sinne, kun huomaa, että myöhästyy. Kyllä siellä joustetaan kaikissa tapauksissa, sanoo jo työsopimuskin, mutta on tosi kivaa, jos soitetaan ja ilmoitetaan asiasta.
:)
 
on myöhästytty reilu puoli tuntia. miehen piti hakea poika, mutta ei päässyt kun auto hajos keskelle ei mitään ja puhelin oli hänel kans pois päältä ja mua ei saatu kiinni puhelimitse kun mulla oli sen ainoon kerran vuoteen akku loppu. varahakija oli kans kaukana , mut hän onneks järjesti yhden muun kaverimme hakemaan sitten pojan.
 
Tänään myöhästyi haku n. 20 minuuttia.
V*tuttaa vaan kun aina ollaan haettu hyvissä ajoin lapset ja nyt ihan väärinkäsityksen johdosta mies haki liian myöhään.
Mun moka :ashamed:
Enkä edes älynnyt soittaa päiväkotiin.
Muutama lapsi vielä oli hoidossa eli onneksi meidän takia ei pk:n täti joutunut siellä odottelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
En ole saapunut sinne myöhässä, mutta lapsen pukemisessa meni niin kauan, että oli 5 min sulkemisajan jälkeen kun lähdin. En tiedä, onko vikan tädin työajassa otettu huomioon tällaisia.

Ei oo missään missä oon ollut töissä tähän asti otettu huomioon, vaan työaika loppuu minuutilleen siihen aikaan kun päiväkoti menee kiinni. Siksi täytyy sulkea paikka niin, että vika lapsi/lapset istutetaan johonkin penkille sisälle siksi aikaa kun tehdään sulkemishommat.
 
Päiväkodin täti.
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
 
joo
Tunnin myöhästyin kerran kun töissä jouduin jäämään odottamaan seuraavaan vuoroon tulijaa, ei päässyt lähtemään aiemmin. Ilmoitin tietty päiväkodille heti kun tiesin etten tulisi ajoissa ja onneksi oli muuten aikaisen haun päivä eli paljon lapsia vielä jäljellä kun menin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin täti.:
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Tajuan :) Onneksi ne kerrat, kun olen ollut myöhässä, päiväkodin tädit eivät ole kiskoneet herneitä nenään. Vaikken edes ilmoittanut myöhästyväni (ei ollut kännyköitä vielä keksitty ) .

 
sääliksi käy
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin täti.:
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Herää kysymys, että mitä sellainen lapsi edes tekee päiväkodissa viimeisten lasten joukossa? Tai mitä ylipäätään tekee päiväkodissa, jos vanhemmat kotona? :(
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin täti.:
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Mä uskon kyllä ja nolotti suunnattomasti tuolloinkin vaikkei mun takia jouduttu jäämään pidempään. Mutta oikeasti jos olet sellaisessa omassa työssä mistä et pääse aiemmin lähtemään vaikka jonkun toisen myöhästelyn takia niin ei sille oikeastaan mitään voi. '

Ihan sama kuin jos sä nyt joudut jonkun vanhemman myöhästymisen takia jäämään ylityöajan päiväkodille töihin ja sitten samalla oman lapsesi kotiin hakeminen myöhästyy. Vaikka se kuinka raivostuttaisi sun lapsesi hoitajaa niin ei siitä sulle kiukuttelu asiaa auta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sääliksi käy:
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin täti.:
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Herää kysymys, että mitä sellainen lapsi edes tekee päiväkodissa viimeisten lasten joukossa? Tai mitä ylipäätään tekee päiväkodissa, jos vanhemmat kotona? :(
No jos vaikka lapsi on erityislapsi joka on kuntouttavassa hoidossa. Tai lapsella on erityislapsi sisaruksena kotona ja tämän hoitojen takia isosisarus tarvii hoitopaikan. Tai jos vanhempi on jäänyt työttömäksi ja etsii aktiisisesti töistä. Tai lapsi on maahanmuuttajaperheestä ja on päiväkodissa oppimassa kieltä. Tai kotona olevan vanhempi on sairas ja tämän vuoksi estynyt hoitamasta lasta.

Sääliksi käy tosissaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin täti.:
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Ihan varmasti raivostuttaa, sen ymmärrän.
Ja siksi minua harmittaakin. En itsekkään halua olla töissä yhtään kauempaa kuin on sovittu.
Mua ihan tosissaan nolottaa kun en edes ilmoittanut.
Mies kyllä pahoitteli kun haki lapset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sääliksi käy:
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin täti.:
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Herää kysymys, että mitä sellainen lapsi edes tekee päiväkodissa viimeisten lasten joukossa? Tai mitä ylipäätään tekee päiväkodissa, jos vanhemmat kotona? :(
No jos vaikka lapsi on erityislapsi joka on kuntouttavassa hoidossa. Tai lapsella on erityislapsi sisaruksena kotona ja tämän hoitojen takia isosisarus tarvii hoitopaikan. Tai jos vanhempi on jäänyt työttömäksi ja etsii aktiisisesti töistä. Tai lapsi on maahanmuuttajaperheestä ja on päiväkodissa oppimassa kieltä. Tai kotona olevan vanhempi on sairas ja tämän vuoksi estynyt hoitamasta lasta.

Sääliksi käy tosissaan.
Tai ihan muuten vaan on niin s...nan laiska hoitamaan omaa lastaan
 
Eikö päiväkodeissa saa ottaa liikaa tehtyä aikaa toisena päivänä pois työajasta?

Itse olen asiakaspalvelutyössä (apteekissa), kyllä meilläkin menee monesti yli työajan, jos viimeinen asiakas viekin enemmän aikaa kuin olisi luullut. Mutta ei sitä kesken voi jättää silti, sama koskee varmaan kaikkea asiakaspalvelutyötä. Me saamme sitten lyhentää jostain toisesta päivästä.

Tietty se ei paljon lohduta, jos pitäisi vaikka hakea se oma lapsi hoidosta. Onneksi meillä mies hakee 99 % päivistä.
 
sääliksi käy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sääliksi käy:
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin täti.:
Tajuatteko miten raivostuttavaa on vahtia teidän lapsia työajan yli ilmaiseksi?

Kiitokset aina niille jotka soittaa, mutta eniten ärsyttää jos tiedän 100% varmasti että ihminen on vaikka päivän kotona niin ei voi tulla ajoissa hakemaan lastaan.
Herää kysymys, että mitä sellainen lapsi edes tekee päiväkodissa viimeisten lasten joukossa? Tai mitä ylipäätään tekee päiväkodissa, jos vanhemmat kotona? :(
No jos vaikka lapsi on erityislapsi joka on kuntouttavassa hoidossa. Tai lapsella on erityislapsi sisaruksena kotona ja tämän hoitojen takia isosisarus tarvii hoitopaikan. Tai jos vanhempi on jäänyt työttömäksi ja etsii aktiisisesti töistä. Tai lapsi on maahanmuuttajaperheestä ja on päiväkodissa oppimassa kieltä. Tai kotona olevan vanhempi on sairas ja tämän vuoksi estynyt hoitamasta lasta.

Sääliksi käy tosissaan.
Niin mutta miksi lapsen pitää olla hoidossa viimeiseen minuuttiin asti? Kai niitä virikkeitä voi hankkia vaikka klo 9-15. Taitaa olla syynä vain vanhemman laiskuus ja haluttomuus hoitaa omaa lastaan, jos myöhästymisen syy ei ole työ tai opiskelu.
 

Yhteistyössä