Vispilä sai bannin, miksi?

  • Viestiketjun aloittaja mesekaveri
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minäkin olen samaa mieltä kuin joku jo aiemmin ketjussa, että abortti on hyväksyttävää, mutta siinä vaiheessa kun sitä aletaan käyttää ehkäisykeinona parisuhteessa kerta toisensa jälkeen, se on kaikkea muuta kuin hyväksyttävää. Ensiksi voisi ottaa selvää oikeista ehkäisytavoista, käyttää niitä OIKEIN, ja sitten, jos sattuu vielä vahinko (siis oikea vahinko eikä tahallinen) niin abortti on se viimeinen keino.
 
Mun mielestä ne sais bannia jotka panettelee ihmistä joka ei pysty bannin takia puolustautumaan :kieh:

Lueskelin kyseistä ketjua ja ihmettelen miksi mielipiteiden takia bannataan? Jokaisella on oma mielipide ja en ymmärrä että miksi bannataan sen takia että ajattelee alkion olevan limaa eikä vauva ja kuitenkin heitä ei bannata jotka yhtä voimallisesti pysyy omassa kannassaan että alkio on heti vauva ...

Ja mitä siihen tulee että miten harrastaa seksiä ja napsahtaako siitä raskaaksi niin eiköhän se kuulu vain ja ainoastaa sille kuka sitä seksiä harrastaa ja näin ollen kantaa ite vastuun ja seuraamukset? Ja näinhän on käynyt.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Shoppari:
Jos kerran vispilälle bannia niin parille muulle kans sitte.
Näinpä. Mutta tuskinpa saa bannia esim. Emilyn, koska on lapsen pitämisen puolella.

Nykyinen yhteiskunta... Niin kovasti toitotetaan naisen oikeuksien puolesta, mutta ei lopulta naisella ole oikeutta päättää kropastaan eikä edes mielipiteistään, ilman että korppikotkajoukko hyökkää kimppuun.
Itse en ole tiukasti aborttia vastaan, mutta sen sijaan olen ehdottomasti sitä vastaan, että ehkäisemisen kanssa leikitellään.

Ainakin jo tehdyistä virheistä pitäisi oppia. Sitä paitsi kun tehdään abortti, käydään ihmisen kanssa vakava keskustelu myös tulevasta ehkäisystä. Sen asian pitää tulla hoidetuksi.

Kaiken kaikkiaan kuulosti siltä, että hän nimenomaan halusi ärsyttää muita sillä, että pelleilee ehkäisyllä, raskaaksi tulemisella ja aborteilla. Kerta toisensa jälkeen.
Peesaan. Kyllä ehkäisystä pitää huolehtia. Se on velvollisuus.

Onko fiksua sitten puhua abortin puolesta, jos se abortti toimii ns. ennaltaehkäisynä eli jälkiehkäisynä? Kyllä siihen on ihan muut keinot, ehkäisypillerit/-kierukat ja kumit. Sitten vielä jälkiehkäisypillerit, mutta nekin lähtee jälkenä eikä ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä.

Mulle abortti on ok, en nää siinä mitään kummallista. Mutta pakko sanoa, että ei oo mitään järkeä tehdä tämän tästä aborttia tai vetää jälkiehkäisypillereitä. Onko terveellistä? No ei. Ei fyysisesti eikä henkisesti. Eli sen tyylisiltä ihmisiltä vois vetää piuhat poikki, kun ei ole minkäaanlaista vastuuta. Ehkä joku mielialalääkitys kans, koska selkeestihän on kyse jostain häiriöstä.

Eli siis ehkäisyllä ei saa leikitellä, kyllä nuo abortit ja jälkiehkäisyt aina verottaa..ei sitä huvikseen ole rajoitettu jälkiehkäisyäkin kolmeen kertaan per vuosi.

P.S. En jaksa ees lukea Vispilän juttuja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Ja mitä siihen tulee että miten harrastaa seksiä ja napsahtaako siitä raskaaksi niin eiköhän se kuulu vain ja ainoastaa sille kuka sitä seksiä harrastaa ja näin ollen kantaa ite vastuun ja seuraamukset? Ja näinhän on käynyt.
Etkö itse samassa tilanteessa haluaisi kuulla joistain muista keinoista ehkäistä raskaus kuin se abortti?

Toisin päin: jos teini-ikäinen tyttäresi luottaisi pelkästään keskeytettyyn yhdyntään ehkäisykeinona luullen sen olevan varma tapa, niin sinä antaisit asian olla, koska ei kuulu muille, itse kantaa seuraamukset?
 
höpöhöpö
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Ja mitä siihen tulee että miten harrastaa seksiä ja napsahtaako siitä raskaaksi niin eiköhän se kuulu vain ja ainoastaa sille kuka sitä seksiä harrastaa ja näin ollen kantaa ite vastuun ja seuraamukset? Ja näinhän on käynyt.
No onks hän käyny yksityisellä tekee abortin? Koska muutenhan yhteiskunta maksaa abortin viulut pääsosin..ELI ME! Eli kyllä kuuluu muillekin hoitaa ehkäisy kuntoon. Eihän nuo terveydenhuollon kulut asiakkaalle ole kuin murto-osa todellisista kustannuksista, koska meikäläiset saa maksella järkyttävissä veroissa nuoki. Tulee meikäläiselle halvemmaks, jos veetään vaan reilusti piuhat poikki.
 
.
En ihan usko että olisi saanut pelkän aborttiaiheen takia bannin, vaan luulen että jotain tekemistä oli sillä miten repi mukaan toisen keskustelijan yksityiselämään liittyviä asioita joilla ei abortin kanssa ollut yhtään mitään tekemistä. Se on todella tökeröä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
En ihan usko että olisi saanut pelkän aborttiaiheen takia bannin, vaan luulen että jotain tekemistä oli sillä miten repi mukaan toisen keskustelijan yksityiselämään liittyviä asioita joilla ei abortin kanssa ollut yhtään mitään tekemistä. Se on todella tökeröä.
Jep, eiköhän tosiaan syy ollut tässä, ei aborttimielipiteissä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
On varmaa, että sai bannia. Haluaa abortista puhua, koska se on nykyäänkin tabu. Ehkä auttaa joitaki tekemään päätöksen. En mäkään ymmärrä sitä että abortista ei saisi puhua. Ymmärrän vispilää siinä, että haluaa laittaa ihmiset miettimään koska kovin on mustavalkoista ajattelutapa monella tuosta aiheesta. Jos vispilän seksiä vääristellään täällä, kai nyt hemmetti vieköön on oikeus puolustautua?
Keskustelua voi aloittaa ja ylläpitääkin niin monella tavalla.
Paras tapa, jos haluaa asiallista keskustelua, ei välttämättä ole tuo vispilän tyyli.

 
jensku
Sananvapaus ja käytöstavat on kaiketi vielä aika kaukana toisistaan esim Vispilän kohdalla... Ja se, jos asiasta keskustelee kerran sen sijaan miten ko nikillä on ollut tapana sitten revitellä asiaa todella provoilevaan tyyliin
Mutta on täällä monia muitakin nikkejä keiden sietäisi saada bannia, mutta jostain kumman syystä näin ei vain näytä käyvän.
 
jensku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Shoppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Modejen mielestä ei ole nekään joille sä antaisit bannin vain tasapuolisuuden nimissä, daa!
daa itelles vaan..on se kumma kun toiset saa naljailla kuin paljon vaan..
Se on kiinni siitä, miten, kenelle ja missä sanoo ;)
Totta tuokin, mutta on täällä silti näitä palstalemmikkejä jotka voi muka hyvällä maun rajoissa kuittailla mitä sylki suuhun tuo...ja sitten jos joku toinen tekee saman niin rajat eivät olekaan samat.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Jos haluaa puhua asiasta noinkin paljo, niin tuolla on ihan ammattilaisia sitä varten joille voi käydä varaamassa aikaa ja mennä juttelemaan. :wave:
Ai että keskeytyksistä saa puhua vain päälääkärille. Justjust.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Ja mitä siihen tulee että miten harrastaa seksiä ja napsahtaako siitä raskaaksi niin eiköhän se kuulu vain ja ainoastaa sille kuka sitä seksiä harrastaa ja näin ollen kantaa ite vastuun ja seuraamukset? Ja näinhän on käynyt.
Etkö itse samassa tilanteessa haluaisi kuulla joistain muista keinoista ehkäistä raskaus kuin se abortti?

Toisin päin: jos teini-ikäinen tyttäresi luottaisi pelkästään keskeytettyyn yhdyntään ehkäisykeinona luullen sen olevan varma tapa, niin sinä antaisit asian olla, koska ei kuulu muille, itse kantaa seuraamukset?



Heh ... no mä luulen kyllä että vispilä tietää miten raskaaksi tullaan ja miten sitä ehkäistään ja jos ei näitä tietojaan käytä niin silloin ottaa riskin ja on vastuussa seuraamuksistaan eli joko pitää lapsen tai sitten ei ;) ja mun napaa se ei kaivele jos hän tekee abortin koska mielestäni se on jokaisen oma asia =) ja vispilä ei ole teinityttö joten etköhän rauhotu ja anna olla?

Naurettavinta tässä on se että vaahdotaan asiasta ja kyseinen henkilö ei itse pysty edes vastaamaan syytöksiin/herjauksiin joten kahvia ja pullaa koneeseen ja muihin aiheisiin :D
 
joku
luulen että tämä aihe on vaan niin arka jotta naiset tästä voisi keskustella.
tämä asia tekee niin selvä jaon että on varmaan helpompi antaa aiheen olla kun tietää miten jossain netin palstoilla käy jossa suurin osa on anonyymejä ihmisiä
 
jensku
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Jos haluaa puhua asiasta noinkin paljo, niin tuolla on ihan ammattilaisia sitä varten joille voi käydä varaamassa aikaa ja mennä juttelemaan. :wave:
Ai että keskeytyksistä saa puhua vain päälääkärille. Justjust.
väitätkö ihan tosissasi, että Vispilän tapa tulla provoamaan aiheesta on sitten ns rakentava tapa luoda keskustelua aiheesta ?

En kyllä kuittaa tuota, että abortista voi käydä juttelemassa vain päälääkärin kanssa. Mutta jossain ois hyvä ottaa asia esille, että käyttää aborttia ns ehkäisynä. Koska asiallehan voidaan tehdä jotain esim kierukka tai kapseli käteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Mutta jossain ois hyvä ottaa asia esille, että käyttää aborttia ns ehkäisynä. Koska asiallehan voidaan tehdä jotain esim kierukka tai kapseli käteen.
Eikös Vispilä ole täällä itse kertonut että mikään ehkäisy, paitsi kondomit eivät hänelle sovi? Ja sterilisaatiota on pyytänyt jo aiemmin, muistaakseni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Mutta jossain ois hyvä ottaa asia esille, että käyttää aborttia ns ehkäisynä. Koska asiallehan voidaan tehdä jotain esim kierukka tai kapseli käteen.
Eikös Vispilä ole täällä itse kertonut että mikään ehkäisy, paitsi kondomit eivät hänelle sovi? Ja sterilisaatiota on pyytänyt jo aiemmin, muistaakseni.
kyseisellä henkilöllä lie enemmänki ongelmia elämässään, surullinen tapaus kaikinpuolin
 
jensku
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Mutta jossain ois hyvä ottaa asia esille, että käyttää aborttia ns ehkäisynä. Koska asiallehan voidaan tehdä jotain esim kierukka tai kapseli käteen.
Eikös Vispilä ole täällä itse kertonut että mikään ehkäisy, paitsi kondomit eivät hänelle sovi? Ja sterilisaatiota on pyytänyt jo aiemmin, muistaakseni.
Pyytänyt...miksei saanut...siinäpä vasta kysymys ko henkilön kohdalla.
 

Yhteistyössä