Nauttiiko lestadiolaiset ollenkaan seksistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
mietittiin eilen kaverin kanssa kun heidän perhekerhossa alkanut käymään l-äiti jolla vissiin 14. mahassa... voiko siinä enää seksistä nauttia kun tehtailee vauvoja vuoden välein. antaako se mies palautua ollenkaan synnytyksestä ja painostetaanko heitä seksiin?

ei viitsisi tämmöisiä kysellä päin naamaa vieraalta, jostain syystä en tunne ketään lestaa lähemmin.

Kaverin lääkäriemäntä kertoi, että olivat "yllättäneet" (vanhoillis)lestadiolaismiehen juuri synnyttäneen vaimonsa päältä tyhjentämässä kassejaan, vaikka vaimo yritti estellä. Vartijat tämän tuoreen isän saattelivat ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Kaverin lääkäriemäntä kertoi, että olivat "yllättäneet" (vanhoillis)lestadiolaismiehen juuri synnyttäneen vaimonsa päältä tyhjentämässä kassejaan, vaikka vaimo yritti estellä. Vartijat tämän tuoreen isän saattelivat ulos.

:$ :x :x

Entäs se vaitiolovelvollisuus??

itse en ole vl mutta suvussa niitä on paljon.. tulee sellainen mielikuva että pelätään sitä raskautumista, joten tuskin seksikään täysin nautinnollista on.......

olen myös huomannut, että lestadiolaiset (suurin osa mitä tiedän) äidit imettävät lapsiaan todella pitkään.. reilusti yli vuoden monikin. oliskohan tässä yhteys siihen että imetys on monille aika hyvä "ehkäisykeino"... sillä yritetään hillitä uutta raskautumista?

Mä mietin kans että kui siinä ehtii synnytyksestä palautua, luulis kestävän vähän kauemmin palautua jos on monta raskautta lyhyessä ajassa. Kun seksiä ei kuitenkaan saisi välttää ehkäisytarkoituksessa. Tuleeko siinä äideille sitten sellanen olo, että pitää heti ruveta hommiin ettei vahingossakaan kukaan luule, että ehkäisymielellä välttää seksiä?

Alkuperäinen kirjoittaja k:
olen myös huomannut, että lestadiolaiset (suurin osa mitä tiedän) äidit imettävät lapsiaan todella pitkään.. reilusti yli vuoden monikin. oliskohan tässä yhteys siihen että imetys on monille aika hyvä "ehkäisykeino"... sillä yritetään hillitä uutta raskautumista?

Tähän en usko, mutta miksei vois pitääkin paikkaansa. Tuntuu pahalta ajatella, että miehet väkisin ottavat vaimonsa :x

Alkuperäinen kirjoittaja niin??:

Entäs se vaitiolovelvollisuus??

Rikkoi sitä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Lisätäämpä vielä, että kyllä me ihan niin uskotaan, että Luoja on luonut seksin, että mies ja vaimo siitä voivat nauttia. ja VL olen.

on se ihan sellaista et mahdollisesti sormin ja oraalisesti voi nautintoa tuottaa? siis usko pois, mulla on vain mielikuva et vain lähetyssaarnaajassa harrastatte seksiä :snotty:

provo tosiaankin, mutta vaikka totta olisikin, niin eiköhän syynä moiseen käytökseen olisi sairaus, eikä uskonnollinen vakaumus.

Mielestäni taas tyhmiä kysymyksiä tai kommentointeja ainakin. Osa varmaan nauttii, osa ei jos pelkää raskautta tai ei vaan jaksaisi, mutta totuushan on se, että ei kaikki tavis luterilaiset, ateistit tai muutakaan nauti seksistä. Osa vaan silloin tällöin harrastaa sitä, kun se nyt kuuluu asiaan ja mies vonkaa.
Eli toki on hyvä olla kiinnostunut muista uskonnoista ja "lahkoista" joten siksi kysymys ihan ok, mutta haloo, miten ne lestadiolaiset muista eroaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mietis nyt itse, nautitko seksistä? Se, miltä se sinusta tuntuu, tuskin johtuu uskonnostasi?

en elä uskontoni mukaan, kysymys kuuluu heille jotka elää. ja itsehän olen palstalaisten mielestä todella kieroutunut seksimieltymyksissäni!

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

ja itse et ole?

en mielestàni. en ainakaan ala soimata muita uskontoja tai ateismia

missä mä soimaan muuta uskontoa kun mä kysyn yksityiskohtia jotta tietäisin siitä uskosta enemmän :o

àlàpàs yrità. tàmmòiset aloitukset ovat polemiikkihenkisià tàllà palstalla. sà kyselit seksistà, et uskonnosta. ytiràt mustamaalata lestadiolaisia. tuossa edellà tulikin ihan hyvò vastaus lestadiolaiselta, kiitos ja hyvàt jatkot

ja itse et ole?

en mielestàni. en ainakaan ala soimata muita uskontoja tai ateismia

missä mä soimaan muuta uskontoa kun mä kysyn yksityiskohtia jotta tietäisin siitä uskosta enemmän :o

àlàpàs yrità. tàmmòiset aloitukset ovat polemiikkihenkisià tàllà palstalla. sà kyselit seksistà, et uskonnosta. ytiràt mustamaalata lestadiolaisia. tuossa edellà tulikin ihan hyvò vastaus lestadiolaiselta, kiitos ja hyvàt jatkot

Lisää joilla on huono päivä :)

Yhteistyössä