Miksi on homoseksuaaleja, mistä homoseksuaalisuus johtuu?

  • Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Homoksi synnytään eikä siihen vaikuta ympäristö, kuten monesti luullaan. Homomiehellä keho ei eritä tarpeeksi aivoihin mieshormoneita.
Tota mä en kyllä hevillä usko, että homous voitaisiin mitata testosteronista.

Enemmänkin vois ajatella, että biseksuaalisuus on ihmiselle tietyssä määrin luonnollista ja joillakin vaaka kallistuu yli, eli ovat lähinnä kiinnostuneita omasta sukupuolestaan. Mistä se sitten johtuu, jaa-a. Jotain perinnöllistä tai raskauden aikana tapahtuvaa voisin kuvitella olevan taustalla.
 
AAM
tieteen kuvalehdessä oli myös mielenkiintoinen artikkeli eläinmaailmassa esiintyvästä "homoseksuaalisuudesta".. mm bonobojen ja olikos se kauriseläinten käyttäytymisestä sen suhteen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi on vasenkätisiä? Sinisilmäisiä? Blondeja?
En osaa rinnastaa homoseksuaalisuutta luettelemisiin piirteisiin. Saatan olla jyrmy asenteeni suhteen, mutta en osaa ajatella homoseksuaalisuutta normaalina ihmiseen kuuluvana osana. Mielestäni se on epänormaalia, poikkeama kehityksessä, joka tapahtuu jo luultavasti sikiöaikana.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että vihaisin homoja ja lesboja tai käyttäytyisin muutoin heitä kohtaan tökerösti.

 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Homoksi synnytään eikä siihen vaikuta ympäristö, kuten monesti luullaan. Homomiehellä keho ei eritä tarpeeksi aivoihin mieshormoneita.
Tota mä en kyllä hevillä usko, että homous voitaisiin mitata testosteronista.
Olen itse lukenut biologiaa yliopistossa sekä olen keskustella maailmalla tunnetun tohtoriksi itsensä väitelleen biologin kanssa tästä aiheesta. Tämä kiero herra on kiinnostunut seksuaalisuudesta turhankin paljon ja tästä asiasta useinkin väiteltiin. Tämä herra on siis tutkinut aihetta todella laajasti, tehnyt väitöskirjan aiheesta, pitänyt Suomessa että maailmalla asiasta luentoja. Luulisi hänellä olevan tietämystä aiheesta enemmän kuin kouluttamattomalla kotiäidillä.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Homoksi synnytään eikä siihen vaikuta ympäristö, kuten monesti luullaan. Homomiehellä keho ei eritä tarpeeksi aivoihin mieshormoneita.
Tämö vaikuttaisi loogiselta. Ja lesboilla taas on liian vähän naishormoneja. _Pääsääntöisesti_ lesbot tuntuvat olevan miesmäisiä ja homot naismaisia. Joku juttuhan siinä täytyy olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olen itse lukenut biologiaa yliopistossa sekä olen keskustella maailmalla tunnetun tohtoriksi itsensä väitelleen biologin kanssa tästä aiheesta. Tämä kiero herra on kiinnostunut seksuaalisuudesta turhankin paljon ja tästä asiasta useinkin väiteltiin. Tämä herra on siis tutkinut aihetta todella laajasti, tehnyt väitöskirjan aiheesta, pitänyt Suomessa että maailmalla asiasta luentoja. Luulisi hänellä olevan tietämystä aiheesta enemmän kuin kouluttamattomalla kotiäidillä.
No voi kiitos.

Kuka ko herra on? Mitä tutkimuksia hän on tehnyt? Sekundäärisiä vai primäärisiä? Minkälaiset otannat? Missä maassa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi on vasenkätisiä? Sinisilmäisiä? Blondeja?
En osaa rinnastaa homoseksuaalisuutta luettelemisiin piirteisiin. Saatan olla jyrmy asenteeni suhteen, mutta en osaa ajatella homoseksuaalisuutta normaalina ihmiseen kuuluvana osana. Mielestäni se on epänormaalia, poikkeama kehityksessä, joka tapahtuu jo luultavasti sikiöaikana.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että vihaisin homoja ja lesboja tai käyttäytyisin muutoin heitä kohtaan tökerösti.
No minä en koe olevani epänormaali tai poikkeava. Minulle on kuitenkin aika se ja sama mistä johtuu, että olen lesbo. Valinta se ei kuitenkaan ole.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Homoksi synnytään eikä siihen vaikuta ympäristö, kuten monesti luullaan. Homomiehellä keho ei eritä tarpeeksi aivoihin mieshormoneita.
Tämö vaikuttaisi loogiselta. Ja lesboilla taas on liian vähän naishormoneja. _Pääsääntöisesti_ lesbot tuntuvat olevan miesmäisiä ja homot naismaisia. Joku juttuhan siinä täytyy olla.
Pääsääntöisesti? Montako homoa ja lesboa tunnet? Tunnistatko kaikki homot esim lähikaupan jonossa perjantairuuhkassa? Lesbot kadulla matkalla töistä kotiin? Vai perustatko "tietämyksesi" jenkkikomedioiden liioiteltuihin stereotypioihin?
Ihan tylsiä taviksia suurinosa homoista ja lesboista kuitenkin on =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olen itse lukenut biologiaa yliopistossa sekä olen keskustella maailmalla tunnetun tohtoriksi itsensä väitelleen biologin kanssa tästä aiheesta. Tämä kiero herra on kiinnostunut seksuaalisuudesta turhankin paljon ja tästä asiasta useinkin väiteltiin. Tämä herra on siis tutkinut aihetta todella laajasti, tehnyt väitöskirjan aiheesta, pitänyt Suomessa että maailmalla asiasta luentoja. Luulisi hänellä olevan tietämystä aiheesta enemmän kuin kouluttamattomalla kotiäidillä.
No voi kiitos.

Kuka ko herra on? Mitä tutkimuksia hän on tehnyt? Sekundäärisiä vai primäärisiä? Minkälaiset otannat? Missä maassa?
No sehän hävis ku tuhka tuuleen =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Homoksi synnytään eikä siihen vaikuta ympäristö, kuten monesti luullaan. Homomiehellä keho ei eritä tarpeeksi aivoihin mieshormoneita.
Tämö vaikuttaisi loogiselta. Ja lesboilla taas on liian vähän naishormoneja. _Pääsääntöisesti_ lesbot tuntuvat olevan miesmäisiä ja homot naismaisia. Joku juttuhan siinä täytyy olla.
Pääsääntöisesti? Montako homoa ja lesboa tunnet? Tunnistatko kaikki homot esim lähikaupan jonossa perjantairuuhkassa? Lesbot kadulla matkalla töistä kotiin? Vai perustatko "tietämyksesi" jenkkikomedioiden liioiteltuihin stereotypioihin?
Ihan tylsiä taviksia suurinosa homoista ja lesboista kuitenkin on =)

Tiedän, et ole valinnut sitä millä tavalla seksuaalisuutesi koet, enkä sinua siitä syytäkään :) Ole toki onnellinen sellaisena kuin olet, rentoudu, en ole hyökkäämässä sinua vastaan.

Itseasiassa tunnen joitakin homoja ja yhden lesbon. Mielipiteeni ei perustu leffoihin ja keskustelupalstojen "tietoihin". Ymmärrän, että homoja ja lesboja on monenlaisia, monenlaisia!! Niin on heteroitakin. Mutta kuten kirjoitin, pääsääntöisesti, ja tietysti omiin kokemuksiini ja havaintoihini sekä lukemaani tietoon pohjautuen (kun en ole se biologian tohtorisihminen kuitenkaan).

 
No se biologian tohtorisihminen oikeasti pökti pakoon :( höh. Mä ajattelin nauttia tästä :p Tuo "kouluttamaton kotiäiti" leima on niin auttamattoman huono tällaiseen ikiopiskelijaan :D Ja kun olen ollu Seta-aktiivina jo useamman vuoden niin kiinnosti jos tää tyyppi ihan OIKEASTI tuntee jonkun alan tutkijan kun en tuollaisista tutkimuksista tai väitöskirjasta ole koskaan mitään kuullukaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Homoksi synnytään eikä siihen vaikuta ympäristö, kuten monesti luullaan. Homomiehellä keho ei eritä tarpeeksi aivoihin mieshormoneita.
Tämö vaikuttaisi loogiselta. Ja lesboilla taas on liian vähän naishormoneja. _Pääsääntöisesti_ lesbot tuntuvat olevan miesmäisiä ja homot naismaisia. Joku juttuhan siinä täytyy olla.
Pääsääntöisesti? Montako homoa ja lesboa tunnet? Tunnistatko kaikki homot esim lähikaupan jonossa perjantairuuhkassa? Lesbot kadulla matkalla töistä kotiin? Vai perustatko "tietämyksesi" jenkkikomedioiden liioiteltuihin stereotypioihin?
Ihan tylsiä taviksia suurinosa homoista ja lesboista kuitenkin on =)

Tiedän, et ole valinnut sitä millä tavalla seksuaalisuutesi koet, enkä sinua siitä syytäkään :) Ole toki onnellinen sellaisena kuin olet, rentoudu, en ole hyökkäämässä sinua vastaan.

Itseasiassa tunnen joitakin homoja ja yhden lesbon. Mielipiteeni ei perustu leffoihin ja keskustelupalstojen "tietoihin". Ymmärrän, että homoja ja lesboja on monenlaisia, monenlaisia!! Niin on heteroitakin. Mutta kuten kirjoitin, pääsääntöisesti, ja tietysti omiin kokemuksiini ja havaintoihini sekä lukemaani tietoon pohjautuen (kun en ole se biologian tohtorisihminen kuitenkaan).
Joitakin homoja ja yhden lesbon miljoonista homoista ja lesboista =) Kyllä ne "miesmäiset" lesbot ja vispaavat homot ovat siinä joukossa se vähemmistö, usko pois.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No se biologian tohtorisihminen oikeasti pökti pakoon :( höh. Mä ajattelin nauttia tästä :p Tuo "kouluttamaton kotiäiti" leima on niin auttamattoman huono tällaiseen ikiopiskelijaan :D Ja kun olen ollu Seta-aktiivina jo useamman vuoden niin kiinnosti jos tää tyyppi ihan OIKEASTI tuntee jonkun alan tutkijan kun en tuollaisista tutkimuksista tai väitöskirjasta ole koskaan mitään kuullukaan.
No kieltämättä, olisi kiinnostanut minuakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No se biologian tohtorisihminen oikeasti pökti pakoon :( höh. Mä ajattelin nauttia tästä :p Tuo "kouluttamaton kotiäiti" leima on niin auttamattoman huono tällaiseen ikiopiskelijaan :D Ja kun olen ollu Seta-aktiivina jo useamman vuoden niin kiinnosti jos tää tyyppi ihan OIKEASTI tuntee jonkun alan tutkijan kun en tuollaisista tutkimuksista tai väitöskirjasta ole koskaan mitään kuullukaan.
No kieltämättä, olisi kiinnostanut minuakin.
Mutta tais olla porvoosta koko tyyppi ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Homoksi synnytään eikä siihen vaikuta ympäristö, kuten monesti luullaan. Homomiehellä keho ei eritä tarpeeksi aivoihin mieshormoneita.
Tämö vaikuttaisi loogiselta. Ja lesboilla taas on liian vähän naishormoneja. _Pääsääntöisesti_ lesbot tuntuvat olevan miesmäisiä ja homot naismaisia. Joku juttuhan siinä täytyy olla.
Pääsääntöisesti? Montako homoa ja lesboa tunnet? Tunnistatko kaikki homot esim lähikaupan jonossa perjantairuuhkassa? Lesbot kadulla matkalla töistä kotiin? Vai perustatko "tietämyksesi" jenkkikomedioiden liioiteltuihin stereotypioihin?
Ihan tylsiä taviksia suurinosa homoista ja lesboista kuitenkin on =)

Tiedän, et ole valinnut sitä millä tavalla seksuaalisuutesi koet, enkä sinua siitä syytäkään :) Ole toki onnellinen sellaisena kuin olet, rentoudu, en ole hyökkäämässä sinua vastaan.

Itseasiassa tunnen joitakin homoja ja yhden lesbon. Mielipiteeni ei perustu leffoihin ja keskustelupalstojen "tietoihin". Ymmärrän, että homoja ja lesboja on monenlaisia, monenlaisia!! Niin on heteroitakin. Mutta kuten kirjoitin, pääsääntöisesti, ja tietysti omiin kokemuksiini ja havaintoihini sekä lukemaani tietoon pohjautuen (kun en ole se biologian tohtorisihminen kuitenkaan).
Joitakin homoja ja yhden lesbon miljoonista homoista ja lesboista =) Kyllä ne "miesmäiset" lesbot ja vispaavat homot ovat siinä joukossa se vähemmistö, usko pois.
Olet oikeassa, "tietämykseni" pohjautuu aika hataralle pohjalle. Käytin turhaan pääsääntöisesti -sanaa. En ollenkaan väitä, että olisin oikeassa ajatusteni ja luulojeni kanssa. Siksi onkin mielenkiintoista tietää, miten te muut ajattelette. Kertokaa toki!

Vielä toistaiseksi ajattelen niin, että homoseksuaalisuus on kehityksen poikkeama, joa ehkä-mahdollisesti-ehkä voidaan joskus selvittää, miksi niin käy. Ehkäpä myöskin "korjata" se. Kuulostaa ehkä karulta, enkä tällä tarkoita sitä että homot ja lesbot pitäisi pyyhkäistä maan pinnalta pois.

Esim. lyhytkasvuisia ihmisiä syntyy ja se on normaalista poikkeavaa. Silti he tuntuvat elävän ihan hyvää elämää, eikä heistä monikaan edes haluaisi olla "normaali" vaikka se mahdollisuus tarjoutuisi. He ovat tyytyväisiä sellaisina kuin ovat ja elävät hyvää elämää. Mutta silti lyhytkasvuisuus on epänormaalia.
 
vieras
http://www.apa.org/topics/sorientation.html

"What causes a person to have a particular sexual orientation?

There is no consensus among scientists about the exact reasons that an individual develops a heterosexual, bisexual, gay, or lesbian orientation. Although much research has examined the possible genetic, hormonal, developmental, social, and cultural influences on sexual orientation, no findings have emerged that permit scientists to conclude that sexual orientation is determined by any particular factor or factors. Many think that nature and nurture both play complex roles; most people experience little or no sense of choice about their sexual orientation."

Eli ei ole saatu selvyyttä.
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja HraHuu:
Kaikkea sitä pitääkin pohtia :D . Mulla on ammatissani kollegoina paljon homoseksuaaleja ja aivan loistavia tyyppejä ovat kaikki. Toiset tykkää tytöistä ja toiset pojista..toiset kummastakin. :D

Hei HraHuu!

Toiset pohtii jo tulevan kesän puutarhahommia, toiset sitä mitä on kesän trendit. Joitakin kiinnostaa jääkiekon ottelutilanne, toisia pohdituttaa ilmaston lämpeneminen.

Mua sattui nyt mietityttämään tämä homoseksuaalisuus.

Ja kyllä, homoseksuaalit ovat aivan yhtä arvokkaita ihmisiä kuin heterotkin ja kukaties loistaviakin tyyppejä vielä. Tämä on mielestäni päivän selvää. Tässä ketjussa onkin ajatus miettiä sitä, mistä homoseksuaalisuus johtuu eikä sitä, voiko heitä hyväksyä joukkoomme tai ovatko he luonteeltansa millaisia.
 
Niin..mistähän se sitten johtuu..että JyP vei Kärppiä komeasti! :D
Ruohonleikkurikin pitäis viedä korjattavaksi..autokin pitäisi katsastaa..toisaalta kesä tulee ja voin mennä fillarillakin töihin ja ehkäistä näin osaltani ilmastomuutosta..mutta miksi Jaska on homo? Voe mahoton sitä Jaskaa!
:D
 
Aksu81
No siitä tietenkin, kun mies panee takaapäin tekohetkellä :LOL: siis homoseksuaalisuus ei ole erilaista. se on osa tätä maailmaa. eihän kukaan mieti, että miksi on kotiäitejä, kun nuo asiat ovat yhtä luonnollisia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
No siitä tietenkin, kun mies panee takaapäin tekohetkellä :LOL: siis homoseksuaalisuus ei ole erilaista. se on osa tätä maailmaa. eihän kukaan mieti, että miksi on kotiäitejä, kun nuo asiat ovat yhtä luonnollisia.
Eikö? Sitten olisi aika miettiä :) Jos sitä mietittäisiin, niin ehkä kotiäitiyden arvostus kasvaisi.
 

Yhteistyössä