No just, joskus jäänyt netanttilan lasku maksamatta niin nyt en saa tilattua sieltä ees niin että maksan heti, tulee vain viesti "

  • Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
Minna
No mä kyllä olen saanut tilattua, maksamatta jäi eräpäivänä ja tuli huomautus, jolloin sen maksoin. Eikä mitään ongelmia ole ollut senkään jälkeen tilata laskullakaan, osamaksullakin olisin saanut tilata.

Ootko varma, ettei siellä vaan oo häikkää nettisivussa, pari viikkoa sitten ainakin oli.
 
ap
tilaajatietojen kohdalla tulee jo, viittaa henkilötunnukseen ja tulee teksti ota yhteys asiakaspalveluun.. Olen joskus ennenkin yrittänyt tilata ja sama juttu on tullut.. Ulosotossa tuo lasku heille, mutta silti kumma ettei saa tilata vaikka verkkopankissa maksaisin... Toki ymmärrän ettei laskulla saa kerran luottotiedot on menneet eikä vanhaa ole maksettu, mutta edes tavallisella verkkomaksulla ei saa tilata... no heidän menetys se on, ei ois mikään ihan pikkuostos ollut
 
Minna
Aa, ulosottoon asti mennyt. No sitten en osaa sanoa, meillä tuli perintätoimistolta lasku. Se on varmaan siellä vaan automaattisena asetuksena, että on jossain "hälytysjärjestelmässä" jos on luottotiedot menneet, jos ne ei muuten saa rajattua sieltä mahdollisuuksiksi ainoastaan nettilaskua?
 
vieras
En minäkään esim. lainaisi rahaa tyypille joka ei ole edellistäkään velkaansa maksanut. Enkä myisi kympin tuotetta kympillä jos aiempi kahdenkympin tavarakin olis edelleen maksamatta. Haloo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no siis jos olet huomautuslaskun maksanut, niin ethän sä silloin ole JÄTTÄNYT LASKUA MAKSAMATTA, niinkuin mulle on käynyt.
Siis sulla on edelleen se lasku maksamatta? No ehkä ne ajattelee niin, että se pitää maksaa ensin pois, eikä tilata uutta, onhan se toisaalta ihan loogista niin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään esim. lainaisi rahaa tyypille joka ei ole edellistäkään velkaansa maksanut. Enkä myisi kympin tuotetta kympillä jos aiempi kahdenkympin tavarakin olis edelleen maksamatta. Haloo.
haloo vaan itelles, ei verkkokaupat yleensä toimi noin, ei heillä nettijärjestelmässä pitäis mitään rekisteriä olla että etkä ovat maksaneet ja ketkä eivät. Lasku/osamaksujutut on sitten asia erikseen, mutta tuo ei päästänyt minua edes siihen asti, heti henkilötietojen kohdalla jo herjasi

 
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
No mä kyllä olen saanut tilattua, maksamatta jäi eräpäivänä ja tuli huomautus, jolloin sen maksoin. Eikä mitään ongelmia ole ollut senkään jälkeen tilata laskullakaan, osamaksullakin olisin saanut tilata.

Ootko varma, ettei siellä vaan oo häikkää nettisivussa, pari viikkoa sitten ainakin oli.
Jos lasku on jäänyt kokonaan maksamatta ni ei onnistu tilaaminen. Eri asia jos huomautuslaskulla on maksanut koska epähuomioisa voi joskus unohtua mutta sä oot laskusi hoitanu. Ap:n jutusta sai sen käsityksen että se lasku on tosiaan jääny kokonaan maksamatta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ihan sama mulle, tilaan jostain muualta... heiltä se pois on, ei multa :D
No tässä tapauksessa se on kohta pois siltä onnettomalta joka sulle myy :/

Miten se joltain pois on jos ostan? Minähän se rahaa heille annan... ei voi käsittää mitä tarkoitat
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään esim. lainaisi rahaa tyypille joka ei ole edellistäkään velkaansa maksanut. Enkä myisi kympin tuotetta kympillä jos aiempi kahdenkympin tavarakin olis edelleen maksamatta. Haloo.
haloo vaan itelles, ei verkkokaupat yleensä toimi noin, ei heillä nettijärjestelmässä pitäis mitään rekisteriä olla että etkä ovat maksaneet ja ketkä eivät. Lasku/osamaksujutut on sitten asia erikseen, mutta tuo ei päästänyt minua edes siihen asti, heti henkilötietojen kohdalla jo herjasi
Hyvä, että herjasi. Opettele maksamaan laskusi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään esim. lainaisi rahaa tyypille joka ei ole edellistäkään velkaansa maksanut. Enkä myisi kympin tuotetta kympillä jos aiempi kahdenkympin tavarakin olis edelleen maksamatta. Haloo.
haloo vaan itelles, ei verkkokaupat yleensä toimi noin, ei heillä nettijärjestelmässä pitäis mitään rekisteriä olla että etkä ovat maksaneet ja ketkä eivät. Lasku/osamaksujutut on sitten asia erikseen, mutta tuo ei päästänyt minua edes siihen asti, heti henkilötietojen kohdalla jo herjasi
Kyllä niillä muuten on se musta lista jos joku on jättänyt laskunsa kokonaan maksamatta eli ihan helposti herjaa henkilötietojen kohdalla jo tuota.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään esim. lainaisi rahaa tyypille joka ei ole edellistäkään velkaansa maksanut. Enkä myisi kympin tuotetta kympillä jos aiempi kahdenkympin tavarakin olis edelleen maksamatta. Haloo.
haloo vaan itelles, ei verkkokaupat yleensä toimi noin, ei heillä nettijärjestelmässä pitäis mitään rekisteriä olla että etkä ovat maksaneet ja ketkä eivät. Lasku/osamaksujutut on sitten asia erikseen, mutta tuo ei päästänyt minua edes siihen asti, heti henkilötietojen kohdalla jo herjasi
No eiköhän niillä ole siellä rekisteri niistä, henkilötietojen perusteella, joille on tullut heillä maksuhäiriö, ja jos ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja todentaa että se maksuhäiriö on kuitattu, niin saa tilata.

Onhan se nyt ihan järkevää, että ei myydä uusia tuotteita jos entisetkin on ulosotossa maksamatta. Useammatkin paikat sais ottaa tuollaisen yhteisvastuullisen jutun, että eivät myy ennen kuin heille tulleet ulosottoon menneet on kuitattu, eihän ne velat sieltä ikinä vähene jos niiden vähentämisen sijaan ostellaan vaan uutta. Jos ne luottotietonsa tahtoo puhtaaksi, niin sitten pitää hoitaa asiat niin että maksaa ne sieltä pois, ja sitten tilaa kun on taas varaa tilata.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
No mä kyllä olen saanut tilattua, maksamatta jäi eräpäivänä ja tuli huomautus, jolloin sen maksoin. Eikä mitään ongelmia ole ollut senkään jälkeen tilata laskullakaan, osamaksullakin olisin saanut tilata.

Ootko varma, ettei siellä vaan oo häikkää nettisivussa, pari viikkoa sitten ainakin oli.
Jos lasku on jäänyt kokonaan maksamatta ni ei onnistu tilaaminen. Eri asia jos huomautuslaskulla on maksanut koska epähuomioisa voi joskus unohtua mutta sä oot laskusi hoitanu. Ap:n jutusta sai sen käsityksen että se lasku on tosiaan jääny kokonaan maksamatta.
No joo, en tajunnut, itse en nimittäin olisi edes ihmetellyt jos minulle ei myytäisi sieltä mitään jos en olisi maksanut edellisiäkään ulosottoon menneitä pois.
 

Yhteistyössä