Mikä auttaa kurkkukipuun?

• Viestiketjun aloittaja kurkku kipeä
  • Ensimmäinen viesti
kurkku kipeä
Räkätauti päällä ja kurkku karmean kipeä. Mitä helpotuskeinoja silloin yleensä käytätte? Lääkäriin on nyt tässä kohtaa turha lähteä. Sama tauti on kiertänyt meidän perheessä muillakin ja lääkäri käski buranaa syödä, muuta lääkettä ei saanut.

Zoe-F
Viina auttaa kyllä tappamalla ne pöpöt, ei nyt tietty oo pakko ihan raakaa viinaa kurlata, ja olishan se kauheeta tuhlaustaki :D Mut jonkin verran laimennettuna oikeen hyvä kurkun putsaaja flunssassa.

Zoe-F
buranahan on ibuprofeiinivalmiste eikä ketoprofeiini..?
ja finreksin asetyylisalisyylihappovalmiste, eihän ne nyt sama asia oo? vai oonko mä taas ymmärtäny jotain väärin?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miltsu05:
Onko sulla kotona Finrexiniä`?
( 2 pussia puolikkaaseen mukiin vettä )
Auttaa nopeasti ja ajaa saman asian ku Burana, molemmat ketorin valmisteita, tehoaa viruksiin.
Sitä olis. Mut mietin vaan, et kun se pitää juoda kuumana, niin auts. Kurkku on niin kipeä, ettei tee mieli mitään kuumaa.

Zoe-F
Kaikki ibumaxit, buranat, aspiriinit, disperiinit yms. joissa ibuprofeiini vaikuttavana aineena ovat ketoriinin alla, niin ainakin korva-nenä-kurkku lekuri mulle luennoi.
okei, hyvä tietää tääkin sitten.. mä ajattelin että ne on ibuprofeiinit ja ketoprofeiinit ja hapot kaikki eri asioita :eek:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
hörpit pikkuhiljaa, eikä sitä tarvi kiehuvana vetää, päälle sitten jotain kylmää, jäävettä/mehua mehujäätelöä tai jäätelöä tms...
Jäätelöä kiitos! :D Pikku ongelma vaan, ettei meillä taida olla yhtään... Pitäiskö soittaa miehelle ja sanoa, et työmatkalla on pakko mennä kauppaan ostamaan mulle jäätelöä. Voisin vaikka vedota siihen, et muutkin sais sitte sitä syödä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Kaikki ibumaxit, buranat, aspiriinit, disperiinit yms. joissa ibuprofeiini vaikuttavana aineena ovat ketoriinin alla, niin ainakin korva-nenä-kurkku lekuri mulle luennoi.
okei, hyvä tietää tääkin sitten.. mä ajattelin että ne on ibuprofeiinit ja ketoprofeiinit ja hapot kaikki eri asioita :eek:
VilleBrant ja hemofilia potilailla kaikki nuo kiellettyjä ja "nyrkkisääntönä" on kuulemma kaikki ketorin valmisteet, joihin luetteli buranat ym.

Yhteistyössä