PPH pelotteli lapsia kuinka lumen syönnistä muka tulee kihomatoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi vee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi vee!

Vieras
Nyt kiehuu ja kovaa...!! Lapset kertoivat tänään hoitopäivän jälkeen että pph oli sanonut lumen syönnistä tulevan kihomatoja! Olivat nyt erittäin peloissaan koska kihomadot ovat siskoni perheen kautta tuttuja ja lapsista oli tosi ällöttävää silloin kuulla että siskoni lapsilla niitä oli (ei todellakaan lumen syönnistä tulleita). Olen itse lapsille opettanut että puhdasta, vasta satanutta lunta saa maistaa, mutta ei varsinaisesti syödä ja näin olivat tänään kuulemma myös tehneet että puhtaalta kuusen oksalta sitä ottaneet. Ymmärrän tottakai että hoitaja ei voi sallia lasten syövän lunta, mutta miksi helvetissä pelotella tuollaisella kihomato asialla mikä ei ole totta!?

Ja jos joku ihmettelee miksi lapseni saavat maistaa lunta, niin ihan siksi että en näe vastasataneen lumen maistamisessa tai edes syönnissä mitään pahaa ja lapseni ovat jo sen ikäiset 3 ja 5, että ymmärtävät kyllä puhtaan ja likaisen lumen eron. Saatan jopa itsekin esim metsässä kulkiessani maistaa joskus puun oksalta vasta satanutta lunta, ja ikää sentään 34v... :)

ja siitähän sinä sitten riemun nostaisitkin jos lapsesi saisi syödä hoidossa lunta ja saisi siitä jonkun mukavan pöpön jota koitettaisiin taltuttaa koko talvi. kas kun et käske lastasi maistamaan kuralammikosta vettä - sitä samaahan se on taivaalta juuri satanutta.

jospa sun kultamurut ei siellä hoidossa tottelekaan niin hyvin ja syövät paskaista lunta? Ehkä hoitaja ajattelee lasten parasta ja pelottelemalla estää lapsia syömästä sitä. Mikä metele syntyisi, jos lapsesi vahingossa hoidossa saisi jotain vaarallista lumen mukana suuhunsa. Taatusti syyttäisit hoitajaa, vaikka itse olisit antanut luvan syödä lunta.

Sanon mäkin meidän 2-vuotiaalle, et koira puree seuraavaksi jos vielä revit sitä karvoista. Oikeasti koira ei sitä tee, mut lapsi uskoo paremmin.

Jaa-a, en tiedä teidän pph:n tarkoitusperiä tuolla pelottelulla, mutta kyllä mun pph-ryhmässä on ihan eka sääntö se, että jos yhdeltä kielletään joku asia, niin se on kielletty kaikilta. En mä anna kenenkään syödä lunta, vaikka kotona se n'äille lapsille sallittaiskin. Että jos pph ärsyynty siitä, että sun lapset saa syödä, ja sillä provosoi koko porukan syömään lunta?

Minä just tänään sanoin, että ei saa syödä lunta tai voi tulla jotain matoja.

Älytöntä aikuisen ihmisen lipsutella kuusenoksalta jotain lunta nassuunsa ja vielä opettaa lapsille sama. Ei oo taatusti puhdasta. Kai ne saa juoda sadevettäkin lehdeltä?

Nyt pitää sanoa mielipide.
Me kaikki tiedämme miten elukoita madotetaan. Noh, kylmä tosiasia on se, että jotkut madottaa elukkansa, jotkut ei.
Villieläimiä, esim hiiriä ym muita ym ym ei madoteta.
Näitten kakasta jne jne voi tulla matoja lumeen jne jne toukkia jne jne, jotka voi sitten lapsi syödä lumen mukana.
Joten ihan puutaheinää tää juttu ei ikävä kyllä ole.

Ongelma ei olekaan tuo lasten kieltäminen lumen syönnin vuoksi vaan nimenomaan se kihomadoilla pelottelu kun se ei edes ole totta! Täytyyhän sitä nyt kuitenkin faktoissa pysyä. Mahakivulla "uhkaaminen" olisi ihan ok tms mutta miksi ne kihomadot kun tyttäreni pelkää niitä lähes hysteerisenä! Tämä oli juttuni pointti että PPh valehteli lapsilleni ja nyt he ovat peloissaan, syyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ongelma ei olekaan tuo lasten kieltäminen lumen syönnin vuoksi vaan nimenomaan se kihomadoilla pelottelu kun se ei edes ole totta! Täytyyhän sitä nyt kuitenkin faktoissa pysyä. Mahakivulla "uhkaaminen" olisi ihan ok tms mutta miksi ne kihomadot kun tyttäreni pelkää niitä lähes hysteerisenä! Tämä oli juttuni pointti että PPh valehteli lapsilleni ja nyt he ovat peloissaan, syyttä!

Kannattaisko sun puhua lapsesi kanssa niistä kihomadoista ennenkuin niitä on teilläkin. Nimittäin kun niitä melko todennäköisesti tulee tai mahdollisuudet ainakin on hyvät, niin ois ihan kiva ettei pelkää hysteerisesti niitä turhaan.

no, eihän heidän tartte olla peloissaan jos eivät syö lunta :xmas:

mistä tiedät ettei niitä kihomatoja siitä saa? ei vielä ole niin paljoa pakkasta että ne munat siellä tuhoutuisivat.

Soup?
Opeta sinä likoilles, että hoidossa on omat säännöt ja kotona omat.
Jos muut lapset hoidossa näkee sun lasten syövän lunta, ne tekee samat perässä.

On tää taas ihan ihme jupinaa tyhjästä.
Iske likalles jotkin vitamiinitabut kouraan ja sano et on matolääkettä ja kuittaa juttu sillä, et jos lunta syödään vaikka kotona.

Relaa, tämä on elämää.
Ei sen kultsipuppelit kuole tähän, ei. Usko huvikses.

Mun äiti on sanonut, että jos kävelee haudoilla niin kuolleet vetää hautaan mukanaan. Ja jos kurkkii laiturilta niin näkki vetää perässään veteen. jnejnejne.

Ja ihan normaali olen enkä traumatisoitunut lapsen noista jutuista. En pidä kovin pahana sitä jos pelottelee kihomadoilla. Ehkä ois parempi sanoa, että tulee matoja. Se voi pitää paikkansakin.

Yhteistyössä