YÄK! Ällöö (Ja vähän pelottavaakin) Osaako kukaan auttaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViuhVauh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ViuhVauh

Aktiivinen jäsen
14.07.2006
5 675
0
36
Miksi, siis MIKSI mein roskiksessa ulkona kuhisee sellaisia valkoisia matoja?? Kamalat kasat 2-6mm ällö-toukkia :x :x :x

Mistä ne on tullu? Ja pitääkö ne jotenkin myrkyttää? Huomenna on roska-autopäivä, ottaako ne ton vaikka on täynnä tollasia?

Mä en oo ikinä ennen asunu omakotitalossa niin en aina ihan kaikkea tiiä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:
Kärpäsen toukkia.
Ei kannata laittaa kaatopaikkaroskiin biojätteitä ;)

Me ei olla vielä aikaansaatu kompostia :ashamed: Mut en mä pihakompostiin kyl lihaa laittaiskaan. Siä on siis sellainen avonainen grillipihvilaatikko. Siinä marinaadissako ne sit muhii??

Hyi hitto :ashamed:

Pitääkö niille jotain tehä??

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Kärpäsen toukkia.

Me ei olla vielä aikaansaatu kompostia :ashamed: Mut en mä pihakompostiin kyl lihaa laittaiskaan. Siä on siis sellainen avonainen grillipihvilaatikko. Siinä marinaadissako ne sit muhii??

Biojäteroskis erikseen? Ei ole kiellettyä omakotitalossakaan :)

Ai niinkun siis sellainen samanlainen roskis kuntuo tavis? Mut siis sitä ei kukaan tyhjennä?? Voiko sinne sit laittaa lihaa? Mä olen ymmärtänyt, et se ei ole suositeltavaa kun kaikki linnut ym. isot eläimet ravaa niitten perässä sit pitkin pihoja :ashamed:

Mä oon vähän uuno näissä aioissa :whistle:
Vai siis tyhjentääkö roskisauto senkin?

Ai niinkun siis sellainen samanlainen roskis kuntuo tavis? Mut siis sitä ei kukaan tyhjennä?? Voiko sinne sit laittaa lihaa? Mä olen ymmärtänyt, et se ei ole suositeltavaa kun kaikki linnut ym. isot eläimet ravaa niitten perässä sit pitkin pihoja :ashamed:

Kun teette jätehuollon kanssa sopimuksen niin tottakai tyhjentää.
Ja sen roskiksen on siis tietenkon oltava suljettavaa mallia ja tarpeeksi raskaalla kannella.
Käy kiertämässä taloyhtiöiden roskiksia jos olet epävarma mallista :D

Tyhjentää. Meillä siitä menevä maksu on vähän pienempi kuin kuivajätteestä.

Kärpäsen toukkia.

Grillipihvilaatikot suljettuun pussiin nii ei tuu matoja

Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Niitä biojäteastioita taitaa olla ainakin kahta eri kokoa (?). Varmaankin sellainen pienempi riittää teidän tapauksessa.

Juu, mä tarkistan tilanteen ja vähän kyselen.. Mietin täs jo, et mihin se hökötys mahtuu kun nytkin roskin on autotallin takana puskan ja seinän välissä :D

No hei, rakennatte just portinpieleen nätin aitauksen/katoksen roskiksille.

Hih! Meillä ei kyl oikee oo tilaa.. Puska loppuu juuri kun sorat alkaa, sellainen "tie" et mahtuu juuri ja juuri auto pihaan. Siinä on heti vieressä sit autotalli ja sen takana tosiaan roskiksen mentävä kolo ja sit tulee ihana syreenipuska :whistle:

En haluis roskikisa siihen etupihalle niin näkyville.. Pitää kehitellä jotain näppärää :D

No hei, rakennatte just portinpieleen nätin aitauksen/katoksen roskiksille.

Hih! Meillä ei kyl oikee oo tilaa.. Puska loppuu juuri kun sorat alkaa, sellainen "tie" et mahtuu juuri ja juuri auto pihaan. Siinä on heti vieressä sit autotalli ja sen takana tosiaan roskiksen mentävä kolo ja sit tulee ihana syreenipuska :whistle:

En haluis roskikisa siihen etupihalle niin näkyville.. Pitää kehitellä jotain näppärää :D

Eihän ne ole näkyvillä kun rakennatte katoksen. Toimii ja pysyy siistinä. Semmonen katos voi olla melko umpinainenkin, eli seinät voi ulottua oskiksien yli ja vaikka mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Suihkuta sinne jotain pesuainetta, jos haluat, että ne kuolee ennen roskis auton tuloa, kloriittia + vettä kun vähän suihkauttaa niin auttaa jo kummasti :D

Mä tässä jo vähän keittelin astianpesukoneliuosta :whistle:
Mut ne on niin ällöjä, et en halua mennä aukoon sitä kantta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Suihkuta sinne jotain pesuainetta, jos haluat, että ne kuolee ennen roskis auton tuloa, kloriittia + vettä kun vähän suihkauttaa niin auttaa jo kummasti :D

Mä tässä jo vähän keittelin astianpesukoneliuosta :whistle:
Mut ne on niin ällöjä, et en halua mennä aukoon sitä kantta :ashamed:

Joo, tiedän, meillä on noita aina sekä bio-, että kaatopaikkajätepöntöissä :x

Tuommosen voi rakentaa myös ihan itse, oman pihan mittojen mukaan *wink, wink*

Ehheh... Meillä on vähän tämä pihaprojekti vieläkin kesken sen tulvan ja patolevy-mylläyksien jälkeen :whistle: Et jos meinaan saada joskus roska-katoksen, se pitää ostaa :kieh:

Tosin olishan se ihana rakentaa sellainen kun haluaa :xmas:

Yhteistyössä