Olen yrittänyt soittaa jo viikon, mutta vastaajaan menee ja kyllä! Olen jättänyt viestinAlkuperäinen kirjoittaja voi pyhä sylvi:Sama asiahan se on !!!
Ja jos on epäselvää, soita palkkatoimistoon ja kysy!
no ei todellakaan ole - lomapalkka on loman ajalta maksettava palkka, eli sama palkka jonka saisit työssäollessasi - lomaraha taas on entinen lomaltapaluuraha, joka on 50% lomapalkan määrästä ja siis on "ylimääräinen" raha. sitä ei kaikilla aloilla makseta edes, sillä se ei ole lakisääteinen, vaan on sovittu työehtosopimuksissa. se, milloin se maksetaan riippuu joko tessistä tai talon tavasta.Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä sylvi:Sama asiahan se on !!!
on ylimääräistä , muttei siitä ihan kokonaista kk-palkkaa tule, kun on puolet loma-ajan palkasta.Alkuperäinen kirjoittaja LoveDoctor:Eiks lomaraha ollut joskus ennen muinoin lomaltapaluurahan nimellä ja se on tavallaan ylimääräinen palkka, ns 13.kuukausi.
Voi lomarahasta kokonaisen palkankin suuruinen summa tulla, jos työntekijä on tehnyt paljon ylitöitä työssäoloaikanaan. Loma-ajan palkka ja lomaraha maksetaan lomakeskiarvopalkkana ja sehän on useasti keskiarvopalkkaa suurempi.Alkuperäinen kirjoittaja palkanlaskija:on ylimääräistä , muttei siitä ihan kokonaista kk-palkkaa tule, kun on puolet loma-ajan palkasta.Alkuperäinen kirjoittaja LoveDoctor:Eiks lomaraha ollut joskus ennen muinoin lomaltapaluurahan nimellä ja se on tavallaan ylimääräinen palkka, ns 13.kuukausi.
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:Voi lomarahasta kokonaisen palkankin suuruinen summa tulla, jos työntekijä on tehnyt paljon ylitöitä työssäoloaikanaan. Loma-ajan palkka ja lomaraha maksetaan lomakeskiarvopalkkana ja sehän on useasti keskiarvopalkkaa suurempi.Alkuperäinen kirjoittaja palkanlaskija:on ylimääräistä , muttei siitä ihan kokonaista kk-palkkaa tule, kun on puolet loma-ajan palkasta.Alkuperäinen kirjoittaja LoveDoctor:Eiks lomaraha ollut joskus ennen muinoin lomaltapaluurahan nimellä ja se on tavallaan ylimääräinen palkka, ns 13.kuukausi.
niin siis toi kuulosti hiukan häröltä. seipäät ja aidat.Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:Palkanlaskija
Kyllä ainakin metalliliiton TES:in mukaan loma-ajalta maksettava palkka määräytyy koko lomanmääräytymisvuonna tehtyjen töiden mukaan, sisältäen siis myös ylityöt jne.
Keskipalkkaanhan ei lasketa ylitöistä saatua palkkaa.
No ok, ei tuplapalkka.Alkuperäinen kirjoittaja palkanlaskija:niin siis toi kuulosti hiukan häröltä. seipäät ja aidat.Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:Palkanlaskija
Kyllä ainakin metalliliiton TES:in mukaan loma-ajalta maksettava palkka määräytyy koko lomanmääräytymisvuonna tehtyjen töiden mukaan, sisältäen siis myös ylityöt jne.
mutta väitän kyllä edelleen, ettei lomapalkka ole mitenkään roimasti suurempi kuin normiansiot- siis jos on tehnyt paljon töitä ja ylitöitä niin palkka on kova- toki se näkyy myös lomapalkassa, mut ei se nyt tuplapalkka kuitenkaan ole.
varmasti on opittavaa, tosinkyllä tiedän mikä on keskituntiansio ja keskipäiväansio. tiedän myös mistä tuntilaisen lomabrutto lasketaan, josta sitten prosenttimäärä, jokan on loma-ajan palkka. ei se siltikään tupla ole, vaikka joillain aloilla tuo prosentti onkin hiukan suurempi.Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:No ok, ei tuplapalkka.Alkuperäinen kirjoittaja palkanlaskija:niin siis toi kuulosti hiukan häröltä. seipäät ja aidat.Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:Palkanlaskija
mutta väitän kyllä edelleen, ettei lomapalkka ole mitenkään roimasti suurempi kuin normiansiot- siis jos on tehnyt paljon töitä ja ylitöitä niin palkka on kova- toki se näkyy myös lomapalkassa, mut ei se nyt tuplapalkka kuitenkaan ole.
Mutta palaten lomakeskituntipalkkaan: sinulla on vielä paljon opittavaa.
Hyvä kesää
Lomakorvaushan maksetaan ainoastaan sellaisille työntekijöille, jotka eivät ole oikeutettuja loma-ajan palkkaan (harvoin töitä tekevät).Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tähän mennessä olen saanut vasta loma-ajan palkan, muut sai jo kesäkuussa lomakorvauksenkin, siksi nyt oon ymmällä miks mun täytyy olla ilman.
No ei se ole sama asia Lomaraha on n. puolet loma-ajan palkasta! Ja monessa firmassa se maksetaan automaattisesti kaikille esm. heinäkuun palkanmaksun yhteydessä, riippumatta siitä milloin pidät lomasi!Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä sylvi;11593578:Sama asiahan se on !!!
Lomaraha = lomalta paluuraha!Mulla on edessä sama juttu. Kesällä maksettiin Loma-ajan palkka eikä muuta. Minunkin mielestä minulle olisi pitänyt maksaa sen lisäksi +lomakorvaus ja +lomaltapaluuraha. Kertokaa kuka tietää olenko väärässä? vaikka tein siis ihan normivuoroa.