Neúvokaa miten mun pitäsi toimia!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiitiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiitiäinen

Vieras
Tyttöni 3v ei millään suostu jäämään yksin huoneeseensa nukkumaan.Joka ilta on samat rutiinit:iltapala,pesu ja nukkumaan.Vien tytön sänkyyn,peittelen,laulan unilaulun,sanon hyvät yöt ja lähden pois.Tyttö alkaa itkemään ja tulee olohuoneeseen.Vien uudelleen sänkyyn,peittelen,toivotan hyvät yöt ja lähden pois.Näin tein tänään 18kertaa.Jos olen huoneessa tyttö on rauhallinen,(mutta kokeiltuani tuota menetelmää sain olla huoneessa 2h)mutta ei malta nukahtaa.Mikä neuvoksi?

Palkitseminen. Aamulla saa esim tarran tai kiiltokuvan, jos on alkanut hyvin nukkumaan. Mitä tyttö itse sanoo syyksi siihen, että ei halua jäädä nukkumaan? Pelottaako jokin? Jätätkö oven auki?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet 2 tuntia huoneessa ja lapsi rauhallisesti makaa sängyssä eikä nukahda niin onkohan hän väsynyt?

heräämme aamulla 6.15 ja jos olen huoneessa 2h on tuolloin kello jo 23.Ja tuo meidän 4v odottelee olohuoneessa omaa iltapalaa,pesua ja unia...

jos hän haluaa että jäät huoneeseen hetkeksi? se varmaan rauhottas häntä. jäät vaikka lehen kanssa istuksimaan mut sovit et nyt kun on hyvät yöt toivoteltu niin simmut kiinni ja pitää olla hissunkissun...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos olet 2 tuntia huoneessa ja lapsi rauhallisesti makaa sängyssä eikä nukahda niin onkohan hän väsynyt?

heräämme aamulla 6.15 ja jos olen huoneessa 2h on tuolloin kello jo 23.Ja tuo meidän 4v odottelee olohuoneessa omaa iltapalaa,pesua ja unia...

Entä jos laitat 4-vuotiaan nukkumaan ensin ja sitten vasta 3-vuotiaan ja sanot meneväsi itsekin nukkumaan. Ehkä hän ei malta nukkua, jos tietää muiden olevan hereillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sillä kysyin koska meillä lapsi nukahtaa kyllä takuulla huononakin päivänä puolessa tunnissa, muttei kyllä nuku päikkäreitä.

poika on tosi villi,eikä kyllä malta nukahtaa jos tyttökin on hereillä(kokeiltu on).Tyttö nukkuu päiväkodissa 1-2h:n päiväunet,yleensä vkl nukahtaa nopeammin kun ei nuku päikkäreitä(tänään kyllä kuukahti päiväunille).

Voisitko maata vieressä, kunnes nukahtaa ja sitten hiivit pois? Minä nukutan molemmat lapset viekkuun ja sitten kun nukahtaavat, niin meen pois. Eikä ole ikinä ollut mitään temppuiluja. Jos vaan sanoisin öitä ja menisin ite omille hommille, niin mulla menis koko helevatan ilta penskojen sänkyyn takasin kärräämisessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Voisitko maata vieressä, kunnes nukahtaa ja sitten hiivit pois? Minä nukutan molemmat lapset viekkuun ja sitten kun nukahtaavat, niin meen pois. Eikä ole ikinä ollut mitään temppuiluja. Jos vaan sanoisin öitä ja menisin ite omille hommille, niin mulla menis koko helevatan ilta penskojen sänkyyn takasin kärräämisessä.

no kun ei malta nukahtaa,nukahtaa vain ja ainoastaan kun on rauhoittunut ja yksin siinä huoneessa.Totutin tuohon tapaan jo vauvana ja nukahtikín hetkessä yksin omaan sänkyynsä.Viime talvena aloitti tuon shown,aluksi ajattelin että pelkää pimeää,mutta kyse ei taida olla siitä...

Yhteistyössä