MISTÄ KAIKESTA SITÄ VOIS SÄÄSTÄÄ?!

• Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti
MinäÄiti
Tuntuu että millään ei riitä mihinkään rahat.
Meillä kohta viides lapsi syntyy ja säästövinkkejä kaivataan.
Auto on pakollinen meillä. Ja nyt vielä kaks ku molemmat kulkee töissä kaukana.

MinäÄiti
Kestovaipat otan taas käyttöön ku lapsi syntyy. Ja marjat poimitaan itse metsästä ja osa mehustetaan. Lihat ostamme suoraan tilalta ja joskus maitokin. Teen kaiken ruuan itse.

Pienillä tuloilla elettäessä mitään muuta vaatetavaraa kuin alusvaatteet ja lasten kengät -ainakin kävelykengät, talvikengät ja lenkkarit- ei osteta uusina.

Ruoka on hyvin usein keitto, kiusaus tai kaappi tyhjäks, eli mitään mitä kalliilla rahalla ostetaan ei sitten kernaasti roskiin laiteta.

Toisesta autosta kannattaa toden totta luopua, jos millään oma mielenterveys sen luopumisen kestää. Auto syö yllättävän paljon varaosasälää, bensaa ja muuta vastaavaa. ja toiseksi autolla pääsee paikkoihin, joissa menee rahaa, eli säästö on tällä kohtaa kaksinkertainen.

MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Pienillä tuloilla elettäessä mitään muuta vaatetavaraa kuin alusvaatteet ja lasten kengät -ainakin kävelykengät, talvikengät ja lenkkarit- ei osteta uusina.

Ruoka on hyvin usein keitto, kiusaus tai kaappi tyhjäks, eli mitään mitä kalliilla rahalla ostetaan ei sitten kernaasti roskiin laiteta.

Toisesta autosta kannattaa toden totta luopua, jos millään oma mielenterveys sen luopumisen kestää. Auto syö yllättävän paljon varaosasälää, bensaa ja muuta vastaavaa. ja toiseksi autolla pääsee paikkoihin, joissa menee rahaa, eli säästö on tällä kohtaa kaksinkertainen.
Tai sitten me laitetaan sellanen pikkunen kauppakassi jolla mies voi mennä silloin töihin ku mä tarvin autoa.Ja yllättävän usein päivällä tarvi. Mies ei pysty joka välissä olemaan töistäkään pois. Asutaan kaukana kaikesta.

Kyllä auton pito tulee kalliiksi...:(

MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Rahasta tiukkaa, mutta sikiätte kuitenkin? Missä on järki? Vauvojen ja taaperoiden kustannukset ovat vähäisiä, mutta säälin teinejänne.
Meidänpähän on elämä ;)
Ja muuten mä en voi sietää tuota sanaa että ihminen sikiää!!!!!!

Yhteistyössä