kiloklubissa oon ollut ja sekin oli ihan kiva, mutta kun vertaa hintaa kalori laskuriin niin kalorilaskuri voittaa yksi nolla. Tälläsiä eroja noissa on ainakin:
keventäjät
-n.10e/kk
-hyvät asiantuntijat (mutta ei mitään uutta, jos on perehtynyt laihdutus yms. terveys asioihin muutenkin)
-ruokapäiväkirja ei kannusta erityisesti terveellisiin ruokatottumuksiin.
- en tiedä muuta tästä palvelusta.
kiloklubi
-n.10e/kk
-hyvät asiantuntijat (mutta ei mitään uutta, jos on perehtynyt laihdutus yms. terveys asioihin muutenkin)
- Ruokapäiväkirja kannustaa erityiesti terveellisiin ruokailutottumuksiin, heillä on ns. pallo systeemi, eli rasvalle, hillareille yms. on omat pallot ja pallot pitäis saada/ tai pitää vihreällä.. näyttää siis jos oot syönyt suhteessa liikaa hiilareita tai rasvaa tai jos proteiineja ei oo tullut tarpeeksi.
- Sisältää valmiita ateria ehdotuksia kaloritietoineen, joka päivä on erilainen ruokaehdotus, eli kokopäivän ruuat on suunniteltu puolesta, ja ostoslistan voi tulostaa erikseen. Itse en tota koskaan käyttänyt ensinnäkin siksi että olen melkein kasvissyöjä eikä ohjelman antamat ehdotukset yleensä sopinut minulle.
- vilkkaat keskustelut.
- hidas errattuna kalorilaskuriin (oleellista, sillä ainakaan minä en jaksa ootella kun ohjelma lataa ikuisuuden jokaista ruokaainetta mikä ruokapäiväkirjaan pitäis merkata...käyttökelpoinen kuitenkin)
Kalorilaskuri
-n.3e/kk
- nopea, pitää hyvin muistissa suosituimmat ruoka-aineesi.
- Piirtää ihania grafiikoita painonlaskusta, syömäsi ruuan määrästä ja sitten vieläkin jostakin mitä itse haluat seurata, esim. itse seuraan atsanympäryksen pienenemistä mutta esim. askelia, liikunnanmäärää tms. voi myös.
- Keskustelut eivät ole ehkä niin vilkkaita kuin ed. mutta on siellä laihdutusryhmiä kuitenkin.. voit pitää myös omaa pienimuotoista blogia.
- ei tarvitse sitoutua pitkäksi aikaa kun tosiaan se 2vk on minimi, ja jäsen maksua voi maksaa kätevästi tekstarilla.
- Kannustaa terveelliseen ruokailuun, koska ilmoittaa onko kasviksia/kuituja tullut tarpeeksi ja myös näyttää tavoite ravintoympyrää, eli kuinka paljon pitäis olla hiil,prot ja rasvaa ja sitten toista ympyräämissä on mitä oot syönyt.
=Suosittelen lämpimäästi! (Paitsi jos olet ihan pihalla terveellisistä elämäntavoista, silloin noista ed. saa varmasti enemmän ohjeita ja neuvoja uuteen elämään)
Ja meijän N. 10 kg pudotus- Onko mukaan lähtijöitä?? pinoon saa myös liittyä, jos tarviit tukea ja tavoite on jotakin tollasta :wave: