OULAINEN

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Millainen paikka on asua? Saa kertoa kaiken.
Onko vuokra-asunnot millaisia? Onko bussin suhteen liikennettä tehdasalueelle vai onko sinne ylipäätään miten pitkä matka?

Tietääkö kukaan millaiset työajat on sievin kenkätehtaalla?


Pohdin tässä muuttoa...
 
Opiskelin siellä ja osan opiskeluaikaa ihan asuinkin. Päivääkään en viihtynyt, parasta siellä oli tie Ouluun :whistle: Vuokralla silloin asuttiin ja näin jälkeenpäin ajatellen ja viisaampana aika slummiahan se alue oli. Välimatkat ei ole pitkiä, on se sellainen käpykylä. Sori vain mutta mulla ei ole kyllä mitään positiivista sanottavaa Oulaisista :$
 
Mä vaan
Oulainen on pieni kaupunki ei käpykylä. Löytyy positiivista ja negatiivista. Bussiliikenteestä ym. kysymästäsi en osaa sanoa. En itse asu Oulaisissa, mutta on mulle tuttu paikka.
 
Mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Paljon vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä;)
Ihan nättejä maisemia, jos jotain positiivista, ja luultavasti edullisia asuntoja. Tositosi pieni paikka kuitenkin.
Vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä ei oo sen enempää ku muillakaan paikkakunnilla, eikä oo mikään tosi pieni paikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Paljon vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä;)
Ihan nättejä maisemia, jos jotain positiivista, ja luultavasti edullisia asuntoja. Tositosi pieni paikka kuitenkin.
Vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä ei oo sen enempää ku muillakaan paikkakunnilla, eikä oo mikään tosi pieni paikka.
No saman verran noita mainitsemiani löytyy muiltakin vastaavilta paikkakunnilta, varsinkin jos vertaa esim. Nivalaan ja Haapaveteen:D Totta!

Ja onhan se nyt ihan fakta, että paikkakunta jossa on alle 8000 asukasta ja asutustiheys 13,6 asukasta kilometrillä, ON pieni. Ei siitä mihinkään pääse.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Paljon vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä;)
Ihan nättejä maisemia, jos jotain positiivista, ja luultavasti edullisia asuntoja. Tositosi pieni paikka kuitenkin.
Vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä ei oo sen enempää ku muillakaan paikkakunnilla, eikä oo mikään tosi pieni paikka.
No saman verran noita mainitsemiani löytyy muiltakin vastaavilta paikkakunnilta, varsinkin jos vertaa esim. Nivalaan ja Haapaveteen:D Totta!

Ja onhan se nyt ihan fakta, että paikkakunta jossa on alle 8000 asukasta ja asutustiheys 13,6 asukasta kilometrillä, ON pieni. Ei siitä mihinkään pääse.
taidat itse olla oulaisista lähtösin? :)

 
mister
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Paljon vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä;)
Ihan nättejä maisemia, jos jotain positiivista, ja luultavasti edullisia asuntoja. Tositosi pieni paikka kuitenkin.
Heh. TUossahan se kiteytettynä ja lisään vielä että väkilukuun suhteutettuna yllättävän paljon sellaisia pöpilöitä peräkammarin poikia sekä mtr-ongelmaisia yleensäkin. Mistähän lie johtuu.
 
vieras
Kaupungin vuokra-asuntoja on muuallakin kuin siellä "slummialueella" (joka muuten löytyy joka paikkakunnalta).

Sievin tehdas on aika lähellä keskustaa, ei tarvi bussia. Työajat kai 7-15.30, luultavasti myös urakkahommia. Kesäloma aina heinäkuussa. Muuta en tiedä...

Pieni kaupunki, jos sellaisesta tykkää, niin miksei :)
 
Naapuri
Alkuperäinen kirjoittaja mister:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Paljon vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä;)
Ihan nättejä maisemia, jos jotain positiivista, ja luultavasti edullisia asuntoja. Tositosi pieni paikka kuitenkin.
Heh. TUossahan se kiteytettynä ja lisään vielä että väkilukuun suhteutettuna yllättävän paljon sellaisia pöpilöitä peräkammarin poikia sekä mtr-ongelmaisia yleensäkin. Mistähän lie johtuu.
On vai? Mistä olet nuo tiedot löytänyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
taidat itse olla oulaisista lähtösin? :)
En ole, vaan VIELÄ pienemmältä paikkakunnalta VIELÄ pohjoisempaa. Siks mulla onkin vara sanoa.

Huvittaa vaan tuo puolustelu, Oulaisista kun ei nyt mitään Lontoota saa mitenkään, eikä ole tarviskaan. Se, että tykkääkö vastaavista pikkukylistä, on ihan makuasia.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaupungin vuokra-asuntoja on muuallakin kuin siellä "slummialueella" (joka muuten löytyy joka paikkakunnalta).

Sievin tehdas on aika lähellä keskustaa, ei tarvi bussia. Työajat kai 7-15.30, luultavasti myös urakkahommia. Kesäloma aina heinäkuussa. Muuta en tiedä...

Pieni kaupunki, jos sellaisesta tykkää, niin miksei :)
Voi kiitoksia oikeen paljon :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.oulainen.fi/index.asp
Olen ton sivun käynyt tutkmassa alusta loppuun ja lopusta alkuun, mutta ei siellä eism. mitään kauppoja oltu mainittu tai oon sokea.

Ja muutenkin omakohatset kertomukset antaa parempaa kuvaa oli ne sitten millasia tahansa :)

Kiitti nyt kuitenkin.
 
vieras
Kaikki peruspalvelut löytyy.Minun mielestä iso plussa on se että Oulaisissa on lähipaikkakuntien ilta ja viikonloppupäivystys.Eli lääkäriin pääsee 24h/vrk.Lähipaikkakuntalaisena ottaa päähän lähteä aina Oulaisiin lääkäriin.
 
oulaistelainen
Pieni kaupunki, mutta kaikki tarpeellinen löytyy. Eikä ole pitkästi isompiin paikkoihin, sijainti on näppärä, hyvät liikenneyhteydet, rautateitsekin.

www.oulainen.fi
 
oulaistelainen
Alkuperäinen kirjoittaja mister:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Paljon vyölaukkuja, nappiverkkareita ja paksuja perheitä;)
Ihan nättejä maisemia, jos jotain positiivista, ja luultavasti edullisia asuntoja. Tositosi pieni paikka kuitenkin.
Heh. TUossahan se kiteytettynä ja lisään vielä että väkilukuun suhteutettuna yllättävän paljon sellaisia pöpilöitä peräkammarin poikia sekä mtr-ongelmaisia yleensäkin. Mistähän lie johtuu.
Ohoh, mikä väite! Mikähän sinua rassaa?
 

Yhteistyössä