tarjottiin sitten työtä... :(

  • Viestiketjun aloittaja mimmuli
  • Ensimmäinen viesti
Kuikka
Käy haastattelussa ja sinuna painottaisin sitä asiaa, että minkaanlaista kokemusta sinulla ei tällaisesta työstä ole, niin toivottavasti itse haastattelijakin hoksaa sen, että kyseiseen työhön olisi ns. joku paremmin soveltuva. Toivottavasti ilmoittaa sitten työkkäriin, että hakija ei ollut soveltuva työhön ja karenssia ei pitäisi tulla. (siis näin ehdottaisin, jos päiväraha on ainut mahdollisuus saada rahaa)

Tuo työkin kuulostaa sen verran kummalliselta, että jos kodinhoitotuelle pystyy jäämään niin suosittelisin sille jäämistä. =)
 
Kuikka
Vielä sellainen, että kun joku tuossa aikaisemmin mainitsi, että haastatteluun menisi sillä asenteella, että ei kiinnosta ja jopa saattaisi sanoa siellä, että eipä kiinnosta pätkääkään. Tätä ei mielestäni kannata kokeilla, (vaikka työ ei kiinnostakaan) koska yksi tuttavani oli näin tehnyt ja heti pölähti karenssi. (Eli siinä oli syynä se, koska oli itse aiheuttanut käytöksellään sen ettei tullut valituksi työhön.) =|
 
vieras
En usko, että voivat vaatia sinua ottamaan työn, jonka vuoksi lapsillesi tulisi liian pitkä hoitopäivä. Heidän pitää tarjota sinulle sellaista työtä, jonka työaika on sinulle mahdollinen. Ei vaikkapa sairaanhoitajan tarvitse tehdä vuorotyötä, jos ei elämäntilanne ole sellainen että sitä pystyy tekemään.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli:
Kyllä haluan työtä.. mut 40km päivässä hoitomatkoja viiden tunnin takia, joka sekin on kahdessa osassa. Muut ottais siis vastaan tuollaisen työn?
Siis, eihän tuossa ole mitään järkeä. Minä olen sitä mieltä, että kaikkien on töitä tehtävä ja tehtävä kaikkensa sen eteen, että töitä saavat. Mutta rajansa kaikella...jos tässä niitä lapsiakin ajattelee. Eli en ottais paikkaa vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli:
Kyllä haluan työtä.. mut 40km päivässä hoitomatkoja viiden tunnin takia, joka sekin on kahdessa osassa. Muut ottais siis vastaan tuollaisen työn?
En tod. ottaisi tuollaista työtä vastaan. Tuohan on ihan järjetön ehdotus. Lapset hoidossa semmoiset 12 tuntia päivässä, kun eihän niitä voi välillä poiskaan hakea (päiväuniaika).
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
En tod. ottaisi tuollaista työtä vastaan. Tuohan on ihan järjetön ehdotus. Lapset hoidossa semmoiset 12 tuntia päivässä, kun eihän niitä voi välillä poiskaan hakea (päiväuniaika).
Tismalleen. Ja palkka tulee viidestä tunnista. Hullun hommaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
En tod. ottaisi tuollaista työtä vastaan. Tuohan on ihan järjetön ehdotus. Lapset hoidossa semmoiset 12 tuntia päivässä, kun eihän niitä voi välillä poiskaan hakea (päiväuniaika).
Tismalleen. Ja palkka tulee viidestä tunnista. Hullun hommaa.
Plus sitten vielä se, että ei näkisi lapsiaan hereillä lainkaan: aamulla kiskoo ne sängystä ylös ja vie hoitoon, illalla hakee ne hoidosta ja laittaa suoraan sänkyyn.
Aika idioottimaista ehdottaa tuollaista työaikaa perheelliselle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tämä hankaluus muuttuisi eri työpaikan myötä?
Varmaan siten, että tarvitsisi lapset viedä ja hakea tarhasta. Ei viedä, hakea, viedä ja hakea tarhasta.
Okei. Miten se käytännössä onnistuu, lapsella 2 osassa päivähoitopäivä..? Vai onko se ihan normijuttuja vuoropäiväkodissa? Pitkähän se päivä olisi, todella, mutta olisiko silloin välillä "pakko" hakea, joku taisi mainita että päikkäriaikaakin just?

Tai no, jos olen oikein ymmärtänyt, myös esim. pääkaupunkiseudulla hoitopäivät venyvät kun työmatkoihin kuluu hurjasti aikaa...

Ja kuitenkin "vain" joka toinen viikko...;)
 
Sano työnantajalle suoraan että työajat ym olisi sulle erittäin vaikeita.

Minä kerran sanoin että en ole todellakaan ole sopia työhön mitä tarjottiin, että kyllä mä voin työn ottaa vastaan mutta paremman saisi aivan varmastikin siihen palkattua :ashamed: Työnantaja kiitteli ja sanoi että hyvä kun sanoin!
Totta sekin halusi työhön sellaisen joka siihen on pätevämpi ja joka pitää työstä.
Ilmoitti työkkäriin, että olen ottanut yhteyttä mutta en tullut valituksi. =)
 

Yhteistyössä