LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN SURINAT VKO 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dirlittan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meil ja isäntä sanoi et voisin luopua jostain kärryistä jos lisää kerta halajan. Mutta mistä sitä luopuis :ashamed:

Oiskohan kuinka hankalaa tehdä uudet kankaat vanhoihin rattaisiin? Paljonkohan se tulis maksamaan? Tai voisko jollain tekstiilivärillä noita värjätä? Ainakaan ihan norm myytävät värinapit tms. ei tartu (kokeilin eilen) :D

Tuutis:En tiedä mistä rattaista sulla on kyse, mutta mun kaveri teki uudet kankaat itse Brion Ponyihin. Ja hyvät tuli. Jos siis on näppärä käsistään ja hyvä kone niin eiköhän se onnistu? Purkaa ne kankaat ja piirtää niistä uudet ja ompelee. Ja ottaa siis riskin että voi mennä myös ketuiksi :D

dirlittanille yytä

mä oon niin kipee et hyvä ku tajuissaan pysyy,kuumetta ja paleltaa ja kolottaa joka paikkaan,itku tulee kohta :'( mulla ku ei saa yli 39 nousta kuume ku tulee niitä kouristuksia :ashamed:

nyt koitan mennä nukkumaan.. :wave:

Pakko oli vielä tulla laittaan pari matkaratasta huutiksesta pinkki faneille ja toisessa kahva sivussa mistä kantaa...

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=74770089

ai,toiset olikin ns.sateenvarjorattaat
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=74764755

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Helou!

Kiitos kehuista, ihana on poika munkin mielestä :heart:
Joo, siis ne mitat unohtui.. :ashamed:
Eli 5kk neuvolassa paino 6910g ja pituus 66,5cm.
Kuulemma Pituuteen suhteutettu paino on -7 käyrällä..
Mutta musta on ihan sopusuhtainen ja hyväkuntoinen poika, joten en ota stressiä :D

Juho oli 5kk neukussa suht samaa kokoa, 6975g ja 67cm. :heart:
Meijän pojulla on vaan semmoset hamsteri posket :o tainnu tulla siinä äitiinsä.
Mites noi menee noi käyräjutut? mä kun en huomannu neukusta kysyä, eli jos tein pikkanen menee -7 käyrällä, niin meneekö Juhokin siellä sitten, vai vaikuttaako siihen jotkut muutkin tekijät? Mä oon niin ulalla noista käyristä.
Tosin, mitäs mä niistä käyristä ja sun muista tilastoista :xmas:

Teijän poika oli kyllä niin söpö siinä kuvassa, oikeen super söpö :heart:

Joko löysit syöttiksen? Ai mä utelias vai.. ehen, tiedon janoinen vaan :D

Pupu: Meidän neukkutäti näyttää aina mulle ne käyrät enkä vielä tänäkään päivänä niistä tajua tuontaivaallista...en kyllä edes näe kunnolla niitä siitä tietokone ruudulta :ashamed: Pitäis vissiin käydä optikolla...??

En tiedä kuinka paljon meitin akkeli menee nyt plussalla mutta vissiin siis menee plussan puolella? Vertailin (juu ei saa vertailla, mutta vertailen...) sisaruksien painoon tytön painoa, siis samassa iässä ja kukaan meidän lapsista ei edes pojista ole ollut noin pullea. Saran siskot on olleet 2-3kg kevyempiä kuin myös minäkin 2kg kevyempi 5kk:n iässä.
Sara siis nyt 5kk neukussa 8440g ja vain 63,5cm pitkä. Vaikka mä aina hyväntahtoisesti naureskelen että onpas pullukka ja vaikka mitä, niin silti jotenkin välillä toi paino tuntuu vaan vähän melkoiselta,kun ei Sara syö mitään älyttömiä määriä. Kysyinkin neukkulääkäriltä että onko tuo normaalilla tavalla pullea vai jotain muuta :ashamed: Käski seuraamaan tuota painon nousua nyt jonkun aikaa,mutta normaali siis on.
Mikä sitten on se normaali painon nousu per kuukaus?
Mies on kyllä painanut 4,5kk vanhana 9,5kg :whistle: Ja yleensä esikoistyttö tulee isäänsä...Sarahan on meidän eka.. :D *koittaa selitellä...?* :ashamed:

Meillä Ilona oli 4 kk neuvolassa 67cm pitkä ja painoi 7610g. Neuvolan täti sanoi että nyt oli tullut pituutta paljon suhteessa painoon, mutta ei paino notkahtanut kuitenkaan liikoja..Minusta nuo käyrät on vain suuntaa antavia eikä niitä pitäisi tuijotella kovin vakavasti..Pääasia että kasvavat käyrillään on ne millaisia tahansa ja Milli meillä poika oli aikanaan suht pyöreä, mutta kummasti se pyöreys hävisi kun hän alkoi liikkua enemmän :D

Jaahas, nyt täällä on matkaratas kuume :) . Tilasin tänään sen tupperin nokkamukin ja vielä toisen kannen varalle :) . Isompaa haettiin tänään kerhosta vauva kantoliinassa :) . Sillan täytyykin alkaa noita viemis- ja hakureissuja hoitamaan. Oli mukavaa itelle ja vauva tuntui tykkäävän katella :) .

Oon tänään muutenkin shoppaillut ja arvatkaas missä myös kävin... Kangaskaupassa :laugh: , taas kolme trikoopalaa rikkaampana ja kaks poikien "kimperiä" tehtynä. Tulikin kivat, pallollinen ja raidallinen. Vein nuo jo yhdelle tutulle ja tuntui tykkäävän. Loput lähetän kummilapsille postissa :)

Koitanpa tähän yhtä puolivuotis kuvaa, ei tainnut kerhon puolelta Piitulille lähettää. Josko sinne yritän uudestaan huomenna.

Mitähän mun piti kommentoida :ashamed: , taas pätkii ihan...'

Ostin tänään muuten ekat ruuat vauvalle kaupasta, kukkakaalia, päärynää ja persikkaa. Hassua sillekin alkaa osteleen :) . Ja kakkendaali oli tänään taas niin keltaista, mutta paksua puuroa :kieh: . Kyllä kai se sitten jo syö :) . Illalla söi taas ihan koko kasvojen voimin |O .

Ei hitsi, mulla leikkaa ihan tyhjää. Taidan vielä käydä lisään pari kuvaa kerhoon, jos nyt onnistuis, kun onnistui tuohonkin. Oli ihania kuvia kerhossa taas Niinukalla, Santilla ja Pepisalla :) . Niinukka, meillä on se sama paita.

Ai niin ja sitähän mun piti sanoa, että täällä oli tänään Lindexissä osta 1 ota 2 kaikista alennetuista. Ja KapAhlissa näytti olevan niitä kivoja sienibodeja alessa muistaakseni alta 4e...

aurinkoista huomenta =)

tyty sitten heräs klo 3.30 ja valvo vartin yli 4.n..kyllä neiti oli vaikka miten päin tuolla sängyssään...jalat pinnojen välissä tuolla seinänpuolella..ja huutohan siitä tuli kun jalat siellä jumissa..

sitten ylös noustiin 6.30 :o

katjanna mie oon just samaa sanonu että kun söis sen päivällisen vaikka klo 16.30-17..mutta kun herää päikkäreiltä joskus klo 14.30-15..niin silloin pitää antaa jotakin välipalaa..no sitten yleensä toisille unosille käy tossa 16.30-17.30 välillä..no tietysti jos nuo unet ottas vaik sitten sen päivällisen jälkeen..no kuhan tuohon kesäaikaan siirrytään niin kattoo et miten rytmi muuttuu..vai muuttuuko mitenkään.
huomasin siun kommentit kerhon puolella :D

ulkona tosi ihana ilma..nyttenköhän rupee sitten oikea kevät tulemaan :D

Huomenta :wave: |O !! Eikä täällä tosiaan ole tänään vielä kukaan käynyt :o .

Jaa-a, mitähän sanois noista omista nukkumatunneista yöllä |O . 23-7 makaan sängyssä, mutta minkä ajan siitä nukun, onkin toinen juttu |O :) . Viime yönä otin typyn viereen klo 3, sitä ennen olin jo syöttänyt 2 kertaa ja kolmelta siis kolmas kerta. Ja siinä sitten taidettiin joku pätkä nukkua paremmin ja sitten taas tissittelyä vähän väliä ja kuuden jälkeen oli jo isompikin vieressä :headwall: . Nyt taas vielä ihan virkeä olo, mutta katsotaanpa kohta |O . Jotain noille öille tarvis tehdä :/ . Katotaan nyt, kun vielä paremmin alkaa nuo kiinteät maistumaan, niin saatanpa pitää jonkunlaista koulua sitten. Ei tällasestakaan pidemmän päälle mitään tule ja luulenpa, että se olisi vauvallekin mukavampi osata nukkua kunnolla yöunensa. Katsotaan, vielä en taida jaksaa mitään tehdä ;) .

Mulla odottais tuolla iso tiskivuori, pipot ja kaikkea muuta pientä :) . Saapa nähdä mikä on ukon vointi tänään, siis sen sterilisaation jälkeen. Eilen oli hiukan kipeä ja käveli jalat levällään :whistle: . Ei silti mahdottoman pahana pitänyt ja kun nyt muutama päivä kuluu, niin sitten onkin ehkäisyjutut lopullisesti selvitetty. Oli kyllä eilen pariin otteeseen aika haikea ja lopullinen olo. Ukolle kun sitä puhelin, niin ei ollut samaa mieltä :kieh: .

plaah, mikä yö |O
Juhon vein maate illalla kympin aikaan, puol kolmelta poju heräs ähräämään. Nukutin vissiin jonkun parikyt minsaa :/ no nukahti, mutta 5.30 poika sitte päätti että aamu alkaa nyt!
Koitin nukuttaa, mutta toinen oli niin virkeetä että :o no ei muuta kun ylös sängystä, nyt vein tonne omaan sänkyynsä torkuille, en olis uskonu että jaksaa valvoa 5.30-8.30 välisen ajan :o mä en ainakaan millään meinannu jaksaa. Tuskin nukkuu kauaa.
Juhon kummit on tänään varkaudesta tulossa lahteen ja poikkee sitten samalla meillä kattomassa kummipoikaansa.
Heillä ristiäiset olis, on mun siskolle jo kolmas kummilapsi vuoden sisään :o :o

Pitää tänään vissiin vaippojaki mennä ostaan, kun kaikki lahjoitetut vaipat on loppu. Ajattelin käydä samalla lastentarvikkeessa kattomassa olisko siellä mitään kivaa :saint: :D

Kai se on vähän siivoiltava kun sisko miehensä kanssa sieltä kohta kuitenkin tulee. Tai ainakii sanovat tulevansa 9-10 aikaan.

Väsyttää |O |O
Ja lisäks harmi että muillakin on ollu yhtä huono yö ja vielä huonompikin. :/

Huomenta! Meilläkin ollaan noustu jo 6.30 ylös. Pimu päätti rusauttaa vaipan täyteen tavaraa ja nauraa kihertää päälle. Ei enää unta tullut. Neiti täyttää tänään täyden 6kk :heart: Nopeasti tuo aika menee :/ Ja ihmeiden ihme! Kiia päätti juhlan kunniaksi kääntyä vihdoinkin vatsalleen :o Yritystähän on pitkän aikaa ollut, mutta aina on toinen käsi jäänyt kyljen alle jumittamaan. Ensimmäistä kertaa en nähnyt vaan kysyin pojilta ovatko kääntäneet Kiian :) Ja toistakaan ei huomattu, vasta kolmannen käännöksen nähtiin kun tuijotettiin koko ajan :D Nyt sitte ollaan väärin päin koko ajan ja kiljutaan kun jumitetaan :D Tuo kun ei mahallaan viihdy yhtään :headwall:

Kiia on nähtävästi tarkka tyttö. Synnyttiin 40+0, käännyttiin tasan 6kk ja eiköhän seuraavakin taito tule vasta jonain tasaluvulla :laugh:

Onnea Kiialle synttäristä ja uudesta hienosta taidosta =) !

Mulla täällä kans tissillä ja unille menossa yks valvottja :whistle: . Ei sitä tässä vaiheessa enää ite osaa /pystykään uudestaan nukkumaan.

Ai niin, kaveri tuli jo isompaa ulos hakemaan ja tuo ilmotti heti kaverilleen, että äiti paistaa tänään lättyjä... Tulikos sellastakin luvattua :whistle: :p . No maistuis ne mullekin, kunhan saan jossain välissä paistettua. Ja kilot vaan alkaa nouseen :/

Huomenta,

Meillä herättiin vasta kahdeksalta :D Viiden jälkeen Aatu söi ja piti vain noin puolen tunnin tarinatuokion. =)

Olen lähdössä käymään juoksulenkillä ja sen jälkeen lähdetään Tokmannille katsomaan Miina ja Manua. Samalla käyn ostamassa taloustavaraa kotiin kun kaikki on loppu.

Onnittelut Tuutilullan Kiialle uudesta taidosta :flower:

Näyttäis olevan yöt hieman hakusessa monella muullakin, joten taitaa olla tosiaan vaan jokin vaihe tän ikäisillä... No vauvan kanssa tää elämä on kyllä koko ajan yhtä vaihetta :D .

Meillä muuten 5 kk neuvolan mitat männä viikolla: 64,5 cm ja 6330 ja -15 käyrällä mennään, eikä terkka ollut yhtään huolestunut, joten uskoisin, että ei muillakaan pitkillä ja hoikilla ole hätää!

Milli, mäkään en kyllä ymmärrä mitään noista käyristä. Tai no toki siis jotain, mut koskaan niitä tai niiden logiikkaa ei mulle selostettu kunnolla, joten putosin jo alkuunsa kärryiltä ja nykyään vaan nyökkäilen.

Kukahan kyseli normaalia painonkehitystä 5 kk iässä? Riippuu tietenkin, että millä ruokavaliolla vaavi on. Mut tässä on jotain käyriä http://www.kellymom.com/babyconcerns/growth/growthcharts.html.

Dogtorille paranemisia, kyllä oksu-taudit on inhottavia!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Ja yleensä esikoistyttö tulee isäänsä...

Rupesin miettiin tätä, et onko vaan sellanen samanlainen sanonta kuin esim. tytär vie äitinsä kauneuden vai onko tässä jotain perää...

Minä itse esikoisena olen aika isän näköinen ja oloinenkin. Meidän Viena on myös isukkinsa näköinen, luonteesta nyt on vielä paha sanoa mitään varmaa ;) ... Sit taas mun sisko on jo ihan erinäköinen ja sorttinen. Samoin miehen isosisko, esikoinen, on isänsä näköinen, kun taas toinen sisko ei niinkään... No joo, mun otanta ei ole kovin hyvä...

täällä sama olo jatkuu,ei jaksais enää :ashamed: elikkäs yöllä mulla oli ihan hirvee olo ja kuume,kerkesin nukkua melkein 2h kunnes heräsin siihen ku maha mourus aika lailla,noh tunnin sit vessassa istuin :kieh: eikä ois kovin paljoo väsyttäny..
sänkyyn ku takas pääsin nii kohta piti uudestaan vessaan mennä..
viime yön nukuin ihan miten sattu,no nukuin kuitenkin..nyt on tosi heikko olo ja NÄLKÄ ja kuume taitaa laskee ku hikee pukkaa =)

enkä päästäny isukkii ostamaan sitä kävelytuolia kun on niin peeaska olo..en mä yksin jaksa olla..käydään sit ens viikolla..

jaksuja valvojille :hug:

Moikka kaikille! :wave:

Meillä taas tällä kertaa nukutaan ihan hyvin. Mutta kyllä suuria vaihteluita on öiden välillä.

Toktori jaksuja sinne päin :hug:

MaMa oleks saanu jo ne pesuaineesi? Kattelin vain noita maksaneita tuolta nettipankista... Ei siis mitään hätää vielä.

Kiialle synttäri onnittelut ja kääntymisestä kanssa :flower:

Mä kävin tässä aamupäivällä sellaisessa naisten virkistyspäivä häppeningissä. Kaveri hoiti kulmat ja ripset siellä kuntoon. Oli ihan ok juttu. Oishan sinne voinu ittekin mennä töihin, jos joku olis viittinyt kertoo tosta pikkasen aiemmin. Ei tuo 2 päivää oikein riitä kaikkiin järjestelyihin. En olis millään ehtinyt tilata mitään varastoon valmiiksi tai mitään muutakaan. Olisin voinut tehdä vaikka niitä kasvohierontoja siellä ja myydä vaikka jotain, mutta ei väkisin. Ehkä sitten ensi vuonna. No vahingosta viisastuu.
Mä olen kasannut kaikki huonekalut kyllä, mutta nyt pitäisi vielä saada siirrettyä tää meidän olohuone toiseen päähän taloa... :headwall: Että mä vihaan tätä huushollia. Iso on tää meidän keskikerros pituussuunnassa, mutta leveys onkin ihan toinen juttu. On tosi vaikea saada yhtenäistä olohuonetta, jossa olis toi kulmasohva ja nää kaksi nojatuolia yhtenä ryhmänä. No tarvii taas alkaa pähkäileen mitä ihmettä mä teen tänn kanssa. Olis ollu paljon helpompi laittaa isännän työhuone tähän keittiön viereen ja sitt olis tullut paljon isompi tila tolle olohuoneelle. Mutta sitten takka olis jääny työhuoneeseen piiloon.... Mutta kaipa tässä jotain keksii.

Mutta nyt taas äkkiä hommiin, kun poika nukkuu tossa pari tuntia ainakin.

Onpas täällä hiljaista. liekö syy lauantain ja upean ilman B) .

Dogtor, toivotaan nyt pikaista paranemista!! :hug:

Eilen jo piti sanoa et kiva kuulla sustakin taas Keiju :) . Meidän tytöt on kaikki isänsä näköisiä :o , erityisesti tuo esikoinen. Minä itse olen esikoinen ja enemmän äitini näköinen, pikkusisko taas isän. Mä taas tossa aamupäivällä ompelin, tuli tällasia :)

Pika pikaa... meilä on sitten kirkkaan punaiset Carena Easyt :D Just citystä tuotiin (vielä laatikossa). Oli alennuksessa 80?.. Saimpas punaiset kärryt vaikkei pinkit olekkaan :D Niin ja ukko sai kaljaa (6? tölkkii) MOlemmat tyytyväisiä :laugh:

Yhteistyössä